10tons Triplepack anmeldelse.

10Tons Triplepack – Anmeldelse

10tons_logo_white

10Tons er ved at være en god kending når det kommer til Indie spil og deres seneste spil på stammen hedder “TENNIS IN YOUR FACE” og er alt andet end Tennis som man kender det , men ud over det så har de også lavet 3 andre titler som vi har anmeldt som kommer i en sammenpack til PS4 / PS Vita og den pakke har vi fået anmeldt.

Pakken tilbyder 3 titler, der er i hver sin ene af genrene , det er lige fra Shooter, til Mindpuzzles, og vi vil ligge ud med anmeldelse af Shooter delen, som er Crimsonland.

crimsonland_rm

Crimsonland er et Braindead shooter så at sige, der er sådan set ikke en historie i spillet ud over at skyde diverse “aliens”, og “insekter” og “Zombier” så det er et spil der smider næsten alle shooter genre i et , men i et meget begrænset omfang, spillet er ikke lavet for at det skal være flot, eller man skal følge med i en historie, det er ganske enkelt lavet så simpetle som muligt.

Du styrer en mand ( Op til 4 personer lokalt ) og her skal du så bare rende rundt og skyde de fjender du møder på din vej i den “kampagne” der er lavet, og her åbner du op for en masse nye perks og våben som du kan bruge senere hen i spille moden “Survival”.

Spillet er det man vil kalde et “Top-Up Shooter” , og derfor er det ogs begrænset med de graffiske elementer i spillet, men det er så hellere ikke det 10tons vil har ville lave med dette spil, de har tværtimod lavet spillet så det er simpelt for selv en 3 årigt, du bruger Venstre analog itl at gå rundt med,højre analog til at sigte med og R2 til at skyde med. Du har ikke nogen form for powerups “What-So-Ever” og derfor er dette spil et der rent faktisk måske er bedre egnet til t spille på PS Vita end PS4 ( eller PlayStation TV ).

Banerne tar alt mellem 2-4 minutter afhængig af om man lige kommer ind og får et taget et forkert våben der spawner på de fjender man nu skyder, fordi det er rent faktisk den eneste måde du har mulighed for at skifte våben, det er med dem der lander på jorden mens du render rundt og leger Rambo.

Der er så også en mode der tar lidt længere tid, men det er så logisk, da den hedder Survival Mode, og er en mode der tester dine evner på længere sigt, og så kan du sammenligne dine score på online leaderboard mod andre.

Alt i alt ,et spil der er værd at få fingre i hvis man vil have noget simpelt, og som man bare vil have hvis man lige sider 3-4 venner og vil spille noget nostalgisk look-a-like shooter fra da far var en lille dreng.

Se en kort gennemgang af spillet her :

[minigallery id=”23032″ title=”Crimsonland – Screenshots” prettyphoto=”true”]

sparkle2-logo

Spillet er endnu et spil der er taget ud fra andre titler som f.eks Zuma som man måske har stiftet bekendt skab med fra PS3 som var lavet af GameLoft, det er så en ide 10Tons har viderudviklet, så at sige, ikke fordi spillet er anderledes i selve puzzle delen, men der er lavet en lille ekstra ting i det nemlig at man kan samle powerups som vil være mulige at bruge løbende , og hjælpe en jo længere ind i spillet du kommer.

sparkle_2_screen009_1136x640

Samtidigt er der også lavet en lille historie i spillet når du når forskellige punkter i spillet, hvor du samler nogen ting som en nøgle, en kiste osv, og det gælder så om at samle alle disse ting, men det sker selvfølgelig kun hvis du kan gennemfører banerne og avancere en dag frem i eventyret.

Det er et spil der kræver timing og fokusering specielt jo højere lvl du kommer, da du vil være udsat for at du får 2 områder der skal dækkes af, hele konceptet er “match the colors” og betyder man skal sørge for at man får skudt nogen bolde af en farvetype hen på andre farver så de forsvinder, og som typisk er minimum 3 farver i samme kæde, og jo flere der er i den kæde jo større kombo får man, og derved får man også mange flere point og har til sidst derfor også mulighed for at få lukket de huller hvor kuglerne spawner.

Se video under her :

Spillet har en god underholdningsværdi hvis man er til denne type puzzles, og er man istand til at gennemfører hele kampagnen så kan man godt klappe sig selv på skulderen fordi jeg skal hilse og sige det er næsten en umulighed hvis man ikke er ferm på fingrene.

[minigallery id=”23049″ title=”Sparkle 2 – Screenshots” prettyphoto=”true”]

king_oddball

King Oddball

Det sidste spil i pakken er King Oddball hvor man er en sol med en hjelm og en ustyrlig lang tunge , som kan bruges til at kaste sten med mod nogen fjender, det i sig selv lyder godt nok underligt når man blot hører om det, men det er ret svært og til tider ret frustrerende, det kan sammenlignes lidt med Angry Birds spillene, hvor man skal sørge for at fuglene kastes korrekt for at nedlægge diverse ting, det er helt samme koncept, ud over du nu har en gyngende sol.

king_oddball_ps4_7

Du skal derfor her også sørge for timing, og være tålmodig fordi kaster du bare i en lille smulle forkert ender det med dine sten slet ikke rammer det du satser på og derfor måske slet ikke kan klare banen.

Det der gøre spillet lidt anderledes end f.eks Angry Birds er at man er oppe på himlen og har denne gyngende sol med en lang tung , som konstant kører fra højre til venstre, og det er faktisk sværer at ramme en god vinkel hvis man blot har fejl vurderet sit kast med f.eks 5 Graders forkert vinkel, da dette kan betyde kuglen måske mere går op i luften frem for op og lidt til siden, for at ramme f.eks en dynamit kasse, som du evt satsede på ville “trigger” en eksplosion og derved hive flere elementer med i faldet.

Kan ikke sige andet se videoen under her ;

[minigallery id=”23039″ title=”King Oddball- Screenshots” prettyphoto=”true”]

Samlet konklusion af denne pakke er at disse 3 spil er helt klart et godt køb specielt fordi de virker til PSVita også og er spil der faktisk er nemmere at håndtere på en PS Vita end en PS4 Controller. Samtidigt er Sparkle og King Oddball spil der vil holde din hjerne i topform pga man skal tænke før man agere, det er så helt modsatte effekt med Crimsonland, der er overhovedet ingen grund til at tænke det er bare lige ud af landevejen og tryk på skyde knappen og bevæge dig rundt i den store “Arena” så spillende opvejer hinanden ret godt.

Fælles for alle spillene er dog det graffiske er der ikke noget specielt over det er lavet simpelt, men stadig godt nok så man kan holde ud og se på det, mens der ikke er gjort så meget ud af lydeffekterne på Crisomland og King oddball så er der derimod et fedt soundtrack med når man spiller Sparkle 2, så alt i alt er denne pakke absolut pengene værd.