Call of Duty : Advanced Warfare Call of Duty: Advanced Warfare Anmeldelse

Call of Duty : Advance Warfare - Review

Call of Duty : Advanced Warfare
Call of Duty: Advanced Warfare Anmeldelse
Genre:PEGI Rate:Udgiver:Multiplayer:

Året er 2054

Seks måneder efter mobiliseringen til Marine Corpset er Jack Mitchell og hans bedste ven Will Irons stationeret i Seoul, Sydkorea. I et forsøg på at afvise en massiv nordkoreansk invasion kraft. Missionen bliver en succes, men bliver alligevel et stort tab, 6000 marinesoldater bliver dræbt og ej at glemme dør Micthells gode kammerat Will. Udover de dræbte mister Mitchell sin venstre arm og bliver reddet af Cormack til aller sidst.

Under Wills begravelse tilbyder Wills far Jonathan Irons at Mitchell skal arbejde for hans private militære selskab ved navn Atlas. Her får Mitchell en ny chance, i form af en ny arm, nemlig en hightech arm. Han bliver imødekommet af tre nye kollegaer som han skal arbejde sammen med, Ilona, Gideon og Joker.

Fire år senere er Atlas blevet den største selskab i verden og kontrollerer en stor del af verdens ressourcer. Mitchell, Gideon og Joker er stationeret i Detroit til at opspore en fjende fra KVA, Dr. Pierre Danois, som har oplysninger om et opholdssted for KVA’s leder, hvor kodenavnet er Hades. De opspore Danois med stor succes og han bliver forhørt af Ilona, som fortæller at Hades befinder sig i Grækenland. Herefter bliver Atlas tropperne sendt afsted til Grækenland for at dræbe Hades. Da man endelig fanger den rigtige Hades, når han at give Mitchell og Ilona en meget vigtig optagelse inden han dør som drejer historien 360 grader. Det viser sig nemlig at hans bedste vens far Jonathan Irons er den helt store forbryder i spillet.

Call of Duty®: Advanced Warfare_20141107165338

Alle baner er unikke og flotte at se på, man skal gennemføre hver enkel for at komme videre. Historien og ikke mindst de video sekvenser under missionerne er utrolig flot lavet. Det tog mig mellem 6-7 timer at gennemføre single player delen. Dog synes jeg desværre at single player delen er for kort, historien er super fed og man kunne nærmest ikke vente med at spille næste mission. Derfor er det synd at man gennemføre det så hurtigt, men på den anden side er der selvfølgelig et hav af muligheder når man kommer online og spiller.

: Advanced Warfare single player del består af 15 baner.

• Induction
  • Atlas
  • Traffic
  • Fission
  • Aftermath
  • Manhunt
  • Utopia
  • Sentinel
  • Crash
  • Bio Lab
  • Collapse
  • Armada
  • Throttle
  • Captured
  • Terminus

Call of Duty®: Advanced Warfare_20141107170306

Navnet på spillet ligger selvfølelig op til avancerede hypotetisk teknologi fra 2050’erne. Spillets stjerne skuespiller tiltrækker forhåbentligt også flere køber til. Spillets gameplay funger super fedt med indførelsen af ”exoskeleton” som nævnt i spillet ”exo suits” eller ”exos” Dette tillader spillere et raket boost bestående af et kort eller højt hop. Dette er selvfølgelig også en stor fordel at bruge hvis man skal højt op eller for at undvige fjender som skyder en i form at bevægelser i luften, da det er sværere at ramme en.

Exos gør Call of Duty spillere mere hårdføre, hurtigere og langt mere dødbringende end nogensinde før, både med mange opgraderingsmuligheder og på den grundlæggende Exo ramme giver det spillere mulighed for at forbedre deres defensive og offensive evner med opgraderings point, som man optjener gennem kampagnen. Desuden er der forskellige klasser af Exos – fx assault, heavy, og specialist.

Alle klasser kan noget helt specielt det vil sige at man ikke kan bruge alle evner på en gang, hver mission er tilpasset en klasse. I single player delen optjener man point som man i løbet af missionerne kan bruge til at opgradere sin ”exoskeleton dragt” med nye funktioner

Call of Duty®: Advanced Warfare_20141112191231

Mange af de sjove ting fra kampagnen er selvfølgelig også med i multiplayer delen. Man kan tilpasse sin egen karakter, her kan man enden være en kvinde eller en mand. Jo mere man spiller desto feder ting kan man benytte sig af. Der er timevis gaming når det omhandler multiplayer og det er nok også derfor folk køber dette spil, netop fordi der er så mange muligheder online. Der er ligeledes rigtig mange spiltyper som man kan bevæge sig ud i fx ”capture the flag” ”team deathmatch” ”free-for-all” og jeg kunne blive ved.

Når dette er sagt er Advanced Warfare meget konkurrenceprægede på online delen, det er blevet markant forbedret dels fordi ”exo” virkelig har åbnet op for spillet på en sjov og anderledes måde. Det gør nemlig at nye spillere indenfor Call of Duty serien, nu kan løbe væk nemmere og kan langsomt fordybe sig i multiplayer uden at blive dræbt med det samme, som det normalt sker hvis man lige skal igang.

Spillet består af utallige fede våben, fede dragter og masser lækkert udstyr (perks), hver enkel ting har flotte detaljer. Alle ”perks” har særlige evner, der giver særlige fordele. Nogle af dem er meget situationsbestemt og er kun brugbare i visse tilstande. Der er 15 ”perks” som er opdelt i 3 kategorier, man kan vælge en fra hver kategori. Men hvis man vælger ”greed” wildcard kan man vælge en ekstra ”perk” pr kategori med et maksimum på 6 perks. Dette lyder måske meget besværligt, men er super simpelt når man sidder og vælger.

Call of Duty®: Advanced Warfare_20141112220534

Det er svært at komme udenom den flotte grafik, spillet er simpelthen lavet så flot og omgivelserne er rigtig smukke. Der er mange detaljer og ikke mindst lyden når der bliver skudt eller der er eksplosioner i nærheden lyder sygt fedt.

Hvis man er Call of Duty fan er spillet selvfølgelig et must, men hvis man aldrig har prøvet at spille nogle af Call of Duty spillene kan man sagtens starte her, der er mange nye ting med i denne udgave og især måden, hvor man kan hoppe højt gør bare spillet endnu sjovere. Spillet har en super fed single player del, hvor man får en god historie og et godt indblik i hvad spillet byder på. Grafikken er smuk, lyden er god, styringen er god og der er et hav af forskellige våben og udstyr. Spillet byder på rigtig mange timers online gaming og det er svært at blive træt af, men vil bare have mere og mere af spillet.

Neden under er der samlet en masse screenshots fra single player delen af spillet, fra start til slut. Under det ses der nogle billeder fra multiplayer delen af spillet.

8