Hitman Review

PlayStation 4
Hitman

Træd ind i en ondskabsfuld verden hinsides nationer, retfærdighed og etik. En verden, der aldrig sover og eksisterer overalt. Når du først træder derind… er der ingen vej tilbage. Velkommen til lejemordernes verden – og som Agent 47 er du kongen over det blodplettede domæne.

Genre:PEGI Rate:Udviklet af:Udgiver:Multiplayer:Udgivelses Dato:

Agent 47 er tilbage , denne gang i denne “reboot” af den meget populære serie, som er lavet af det danske firma IO Interactive, som netop slog igennem med 1, og senere Kane and Lynch. Sidste nævnte fik dog blot en “15 minutes of fame” da Kane and Lynch 2 udkom, så de har siden hen fokuseret på Francaise, som der på en måde er deres trademark.

Der er sket meget siden IO Interactive tog verden med storm, og Agent 47 første gang indtog rollen som snigemorderen i de tidlige PlayStation 2 dage, og selv om HITMAN 1-3 var meget populære så var det ikke et spil de udgav konstant, men mere periodisk, og da PlayStation 3 udkom , ville mange gerne se Hitman dukke frem der, og det fik deres fans også, og selv om spillet HITMAN : Absolution fik blandet modtagelse, så var der ingen tvivl om IO Interactive stadig havde hvad der skulle til , for at bibeholde HITMAN som en af de mest kendte brands når det kom til francaise spil.

HITMAN™_20160310130300

HITMAN™- Menu

HITMAN – som spillet bare hedder er måske en form for “reboot” af serien, og fremtiden for HITMAN branded afhænger i høj stil af modtagelsen af spillet, og mange mennesker har set frem til det, også fordi man er spændt på hvad de vil kunne få ud af spillet på new-gen ( ps4 blandt andet ) , men i lang tid var der meget lidt informationer om det da det blev annonceret, og til Gamestop Expo kunne man også prøve spillet, men det var modsat andre titler bag lukkede døre så folk ikke kunne tage billeder af det på nogen måde osv, og generelt har tilgangen publiceringen af spillet været meget hemmelighedsfuld, og det har der været nogen grunde til.

Først blev spillet fjernet som forudbestilling på PlayStation Storen, uden nogen forklaring ud over den Sony kom med på deres afbestillings besked. Denne besked var at der var ændret markant på produktet end først var annonceret, og derfor ville alle ordre anulleres, men der ville komme en mulighed for at forudbestille det snarest. – Så kom med en udtalelse om spillet kommer til tiden som planlagt, men de har valgt at udgive spillet som episoder , som ville strække sig over resten af året, og spillet ville udkomme op til juleudsalget på disk , dette har også været tilfældet indtil i dag, hvor Square Enix har udsat udgivelsen af HITMAN – Retail til Medio Januar 2017.

Det har derfor været en blandet fornøjelse at skulle lave denne , fordi man ved ikke helt hvad man kan forvente af spillet, og derfor vil anmeldelsen som helhed her mest være baseret på spillet som helhed, og hvad man skal forvente resten af året.

HITMAN – Anmeldelsen.

HITMAN er vendt tilbage, og denne gang får du i første episode, adgang til Prologen, som også var mulig og spille i beta´en, som har kørt 2 gange op til udgivelsen af spillet, og egentlig kan jeg ikke sige meget mere end har man prøvet den, så har man allerede spillet første del af 1. Afsnit, det er dog ikke alt. Selv om prologen gav dig en rigtig god mulighed for at prøve spillet uden begrænsninger, så er det absolut ikke ens betydende med at spillet ikke har mere at byde på, fordi det har det. Du har til forskel fra prologen, en del del flere muligheder i “FreeRoam” og næsten uendelige muligheder for at klare missioner på.

De første baner der vil være i 1 Afsnit er blandt andet Paris hvor man skal i rigtig “James Bond” stil mænge dig med de rige og berømte, og faktisk her er det kun fantasien der sættes grænser for hvordan du skal gøre det, men alt imens du prøver og finde den bedste måde at gøre det på , er der et utal af challenger der kan opnåes, og derved åbne op for flere typer våben, og planlægningsmuligheder, som gør at du blive den perfekte snigemorder.

HITMAN er en stor legeplads uanset om man er ude på et være 100 % procent usynlig, eller man bare vil udforske

Et eksempel – “Du er så heldig at en stor mande-model, samtidigt er undercover agent for et andet hemmeligt sikkerhedsbureau, og han ligner dig på en prik, men til forskel for dig , så er han kendt for sin model karriere,  og er alle personers yndlinge. – Du kan så på den måde , faktisk bruge ham til næsten hele missionen ( hvis du altså kan finde og snigemyrde ham ) , da hans tilstedeværelse giver dig uendelige adgang til hele området hvor dine primære mål opholder sig.  Men ikke desto mindre, så virker det som om der er meget få personer der kan gennemskue dig når man har overtaget hans rolle ( Hvis man altså vil ) , og derved næsten kan slippe af sted med et åbenlyst mord, hvis du blot hurtig løber igennem en af de mange rum der er i denne kæmpe bygning man er i. Finder et sted hvor f.eks tjener personalet er, laver et hurtigt lydløst drab, skifter tøj, og lader som ingen ting når personerne der jagter dig kommer.

HITMAN-review (3) Paris

Det virker jo meget let, og det er det også på nogen måder, men der er dog på denne konto lidt fejl i forhold til efterforskningen af dig, fordi man kan konstant hører de snakker om en der er iført jakkesæt , skaldet, og har tatoveret en stregkode i nakken.kort sagt beskrivelsen for Agent 47. – Selv om man ikke på noget tidspunkt har begået noget der ligner kriminelle handler i ens standard udstyr, så er det stadig den person de søger efter.

Det virker som en fejl og faktisk et deja-vu fra betaen , som burde været patchede. – Man kan vælge og se positivt på det, og udnytte det til sin videre gang i missionen.

Ud over disse små fejl, er spillet dog et ganske underholdende spil, og de store åbenområder man befinder sig i, gør faktisk at spillet kan virke større end det rent faktisk er, og det i sig selv gør at HITMAN er en stor legeplads uanset om man er ude på et være 100 % procent usynlig, eller man bare vil udforske og udfordre sig selv med de forskellige “feat” , disse feat kan nemlig give dig direkte adgang til til dine mål direkte eller indirekte, og derfor vil hver runde man kører virke som en hel ny bane.

HITMAN™_20160310125545

HITMAN™- Featured

Der er nogen fede effekter i , og sørger du for de rigtige forklædninger vil du få adgang til personer der faktisk kan fortælle dig en hel masse små info, som man bare skal sørge for at lytte til, da disse tit kan give et fingerpeg om hvordan du måske skal begå dig på f.eks niveauer i området. Du skal derfor også sørge for at bruge dit “snigemorder” syn, så du hele tiden kan lede efter ting som kan give dig ledetråde, f.eks gæstelister, VIP Access kort osv, ting som alle sammen kan bruges når / hvis du vil kører missionen forfra, med en anden type planlægning.

Når man har gennemført “hovedhistorien” nok kan man udfordre sig selv ved at spille de ekstra “The Sarajevo Six”, missioner som består af 5 baner for hver mission, og her er der nogen krav du skal opfylde for at klare banen. Disse skal gøres på på den korrekte måde, ellers vil du ende med at tabe missionen, og det gør faktisk det uhyr svært i starten, det er dog blot indtil du har fundet ud af hvordan de forskellige sikkerhedsposter reagere osv, du skal bare give dig tid til at observere dine omgivelser før du angriber, og selv om disse missioner ikke har noget at gøre med “hovedmissionerne” så kan disse faktisk være lidt mere tidskrævende end freeroam missionerne.

HITMAN™_20160310125602

HITMAN™- Lokationer

Eneste problem der er med spillet som det ser ud nu, er det udgives i episoder og for folk der gerne ser man kan komme videre i historien skal måske ikke sætte deres håb op efter det store, ihvertfald ikke før episode 2 kommer om 2 måneders tid. Var du en af de personer der spillede betaen, og måske klarede alt der kunne klares i betaen, vil du få overstået ihvertfald de første par “missioner” hurtigt. Det kan dog give dig en stor fordel når du så skal klare resten, og skal prøve kræfter af med “The Final Test” og “The ShowStopper” som er en del af Paris banen.

Disk versionen udkommer i Januar 2017 med alle missionerne

Ud over det , er der Elusive Target, som vil være baseret på forskellige typer mål du skal nedlægge som er nye hver dag, ellers kan du altid udfordre dine resten af HITMAN netværket med at lave dine egne kontrakter, som folk kan klare, og så kan man f.eks hvis man er hardcore spiller, prøve og lave en man selv klare godt men faktisk kan være svær, du kan nemlig ikke bare lave en kontrakt uden selv at gennemfører den, og derfor kan man på den måde vise over for sine venner hvor dygtig en snigemorder man egentlig er, og gør man det endnu svære, så sørger man også for at de SKAL bruge den type våben og udklædning som du har brugt.

HITMAN™_20160310124855

HITMAN™- My Contracts

En sidste sidenote til Trofæ Jægerne, som det ser ud nu vil der IKKE være Platinum trofæ i spillet, da trofælisten er udgivet med DLC baseret trofæer for den månedlige mission, mens “base game” har 17 trofæer hvor ingen af dem er platinum, og er det ligesom med andre episode baseret spil, så er hele trofælisten allerede “complete” men det bliver der fulgt op på når næste episode kommer. Bliver der tilføjet flere trofæer til “base game” der så vil det nok ende med et platinum, sker det ikke vil man nok ikke få nogen platinum trofæ før Disk versionen udkommer i Januar 2017 med alle missionerne udgivet på en gang.

Spillet kan købes på 3 forskellige måder.

Du kan købe “Full Experience” – som giver dig adgang til alle episoderne i løbet af året, og gratis opdateringer med nye missioner som ikke er annonceret, ellers kan du vælge at købe “Prologen” som giver dig Paris missionen med og alt udkommer i mellemtiden op til Episode 2, ellers kan du vente til Januar 2017 og købe spillet på Disk – du kan købe dem direkte fra PlayStation Storen på de 2 link under her.

NB! – Anmeldelsen er baseret på spillet som helhed indtil videre, der vil komme en opdateret anmeldelse af spillet når der er kommet et par episoder til, og derved måske får et bedre helhedsindtryk af variationen for historien og andet.

Og sådan går man cat walk – Der kan være “spoilers” 😉

Video Thumbnail

• Simpelt at komme i gang med for nye spillere