Homefront : The Revolution HOMEFRONT : The Revolution – Anmeldelse

HOMEFRONT : The Revolution - Review

Homefront : The Revolution
HOMEFRONT : The Revolution – Anmeldelse

Homefront: The Revolution er et førstepersonsskydespil i en åben verden, hvor du skal anføre modstandsbevægelsen og bruge alle guerillakrigens metoder i kampen mod en overlegen militærmagt i håbet om at starte en revolution. Den dynamiske verden reagerer på dine handlinger, mens en undertrykt nation rejser sig i trods mod besættelsen.

PEGI Rate:Udviklet af:Udgiver:

Da THQ gik bankrupt, så stod de dengang med en masse spil og francaise de var i gang med, og en af dem var blandt andet , som basalt set var i manges øjne et spil der floppede men også et spil der efter min personlige mening ikke fik den opmærksomhed det burde, om det skyldes folk er bange for at prøve noget nyt , eller folk bare ikke kendte til det ved jeg ikke , men ikke desto mindre så er : The Revolution en er realitet. DAMPBUSTER har sammen med Deep Silver været igang med – The Revolution i snart 2 år, og det har vi kiggede lidt på hvad resultatet er blevet på det samarbejde.

HOMEFRONT-THE-REVOLUTION-ANNOUNCE-7HOMEFRONT : The Revolution, sender dig til Philadelphia som er eneste sted tilbage i USA efter Nordkorea, har invaderet landet, året er 2029, og en oprørsgruppe som arbejder fra undergrunden, kæmper stadig med næb og klør for at sabotere Nordkoreas aktiviteter, og derved få den nedslået befolkning til at skifte side og få mod til at kæmpe i mod den invaderende hær. Du bliver derfor en vigtig brik i denne mission, hvor du indtager rollen som Ethan

Målet er at få nedlagt nøgle stederne hvor Nordkorea er stærkest , det vil sige områder hvor der er våbendepoter, korrupte amerikanere der arbejder for Nordkorea, og nøgle fabrikker, som er med til at lave våben og andre vigtige elementer, samt snigemyrde vigtige højrangeret personligheder fra den Nordkoreanske hær, samt overtage overtage områder hvor de kan styre alt radiokommunikation og derved lave propaganda mod hæren. som civil befolkningen kan få glæde af , og derved få dem til at hjælpe undergrundsbevægelsen –  Missionen er simpel, dræb eller blive dræbt.

HOMEFRONT-THE-REVOLUTION-ANNOUNCE-1Spillet er et Open-World spil, hvor du har mulighed for at komme rundt på flere måder, enten via din motorcykel, eller på normalvis ved at løbe , men en ting har begge metoder til fælles, du skal udnytte dine omgivelser og lærer de forskellige veje at kende, og dem der sender dig ned i diverse safehouses, hvis tingene bliver for hedt. Men for at kunne saboter områder, kræver det også diverse form for våben, og du kan via valuta få købt nye våben, og diverse tilbehør til disse våben, men det smarte er ved disse våben er at man kan rent faktisk ændre på et type våben, til at blive et andet type våben, så man ikke skal rende rundt med 14 forskellige typer våben. – F,eks kan en Pistol bygges om til at være en SMG, eller Revolver, og en Carbine Riffel bygges om til at blive en Sniper Riffel, eller LMG, med de rigtige elementer, så du kan hele tiden omdanne dine våben så det passer til den type mission du nu skal til at fuldfører ( Hvis du vel og mærke har fået købt delene til det ).

Spillet kan ligne noget der er bygget på last-gen, men ikke desto mindre, så egner det sig godt til dette spil, hvor det hele er lidt mere “ujævnt” frem for alt bliver poleret i alle kanter og ser overdrevet flydende ud i kanter , og det giver faktisk et mere virkelighedstro billede når man ser bunkers og bygninger der er totalt smadret, det kan virke som de hellere vil fremhæve ødelæggelserne der er der frem for at man skal lave dem selv.

homefront_the_revolution_5_605xDet gør også at det er en del svære at navigere rundt i , men det betyder ikke det er uoverskueligt , tværtimod du føler du er midt helvede og du skal kæmpe dig igennem de utal af overvågningsystemer der er , samt fjendtlige soldater der er rundt omkring, og det er en del svære nu der er en masse beton og andre forhindringer i vejen, men samtidigt er det også disse omgivelser du skal bruge til at holde dig selv uden for skyderækkeviden.

Spillet er et ganske fornuftigt spil, og en af de få spil i de senere år der har fokuseret på singleplayer, ja selv multiplayer delen, kan også gøres single dog er den dog bygget op så man helst gerne skulle have et par team-mates eller 3 da der er mange ting der skal tages højde for.

Multiplayer delen hedder resistance, og det betyder modstand på lidt løst oversættelse, og det er hvad du er du er jo en del af modstandsbevægelsen og derfor skal du i en gruppe saboter, og likvidere specifikke mål, og der er op til 6 missioner som kan spilles som privat match eller public, det kan dog anbefales at ihvertfald team op med 1 person du har mulighed for at party chat med, ellers vil det ende med samarbejdet er ikke eksisterende og man derfor kan ende med at stå med det hele selv , eller dem du spiller med ikke aner en fløtjende fis af hvad der foregår.

Homefront-The-Revolution-Logo-01Alt i alt er HOMEFRONT – The Revolution et udemærket spil, desværre, så er det også et spil der har været belastet af diverse stop i produktionenen, og det kan man se og føle ud fra graffikken, der er framedrops som måske burde have været fixede på release, dog er disse drops blevet fixede en del steder efter seneste patch 1.03. Men når det kommer til historien , er den ikke super skrevet, men den er dog fangende nok, og en historie man godt kan se hoved og hale på – Kort sagt den giver dog mening under omstændighederne, specielt hvis man har spillet HOMEFRONT for nogen år siden.

6.5

Historie - 6
Grafik - 6