Kick Off : Revival - Anmeldelse

PlayStation 4
Kick Off – Revival

Kick-Off er en af tidens mest populæreste fodbold spil, og det er vel ikke forkert at sige, det var Dino DIni der skabte stor popularitet når det kom til computerspils baseret spil på verdens mest populærste spil.

Kick Off Revival kommer EKSKLUSIVT til PlayStation 4.

Genre:PEGI Rate:Udviklet af:Udgiver:Multiplayer:Udgivelses Dato:

Da jeg var en lille dreng knap 12-14 år var en af de helt store fodbold spil på Amigaen KICK-OFF og SENSIBLE SOCCER, og det har altid været forbillede og en erindring der siden hen har haft mange gode minder, og siden hen hans “spin-off” Player Manager, hvor man overtog rollen som en spiller i en engelsk 4 division og skulle spille klubben til tops i den engelsk 1. division som det hed den gang. På en eller anden måde kan man kalde det for det der svare nu til “PRO” i FIFA.

Senere blev og ANCO ( som var en stor spilleudvikler dengang af specielt sportspil ) uvenner og de skilte veje, KICK OFF branded var ejet af ANCO, mens smuttede til Virgin Games, og var med til at skabe “GOAL!” som mindede lidt om Sensible Soccer, men siden hen har ikke til at finde for så mange spil ihvertfald ikke hvor han direkte selv havde indflydelse.

Så derfor var det med stor glæde at hører KICK-OFF Revivial var et Kickstarter project som Sony PlayStation tog til sig med stor glæde og derfor var med til at købe rettighederne til konsol versionen eksklusivt til PlayStation 4.

Vi har nu haft fingre i spillet og prøvet det af, men kan det på nogen måde leve op til fortidens erindringer  ? .. Man siger jo tit fortiden skal forblive i fortiden , og ikke genoplives så ender det altid dårligt , sådan er det ihvertfald med mange spil og film for den sags skyld.

Dino-dini-kick-off-revival_2Spillet koster 75 kroner på PlayStation store, så prisen er ikke det vilde, og de første personer der køber det uden at tøve er højst sandsynligt folk over 20 år da de nok er den generation der ihvertfald kender til det, specielt hvis de er fodbold interresseret. Der efter er det måske fodbold interesseret der måske bare vil have lidt arcade spil de vil kunne spille med vennerne, og så kommer der dem der blot er nysgerrige, eller evt læser en anmeldelse som f.eks den her.

Det første du ser er spillet fylder kun 250 mb og det er yderst sjældent et PS4 spil fylder så lidt, eneste der måske nærmere sig det er “FOUL-PLAY”. Spillet starter op med et klassisk “8-bit” lyd eller ihvertfald det skal minde om det, og man prøver desperat at finde option i menuen men der er ingen, så man må derfor skrue ned for TV.

Der er 1 og 2 Player mulighed, Euro Cup ( Europamesterskabet ) og så “Net-Play” som er Online spil og så lige Tutorial. Da man går ind i tutorial mødes man ikke af nogen form for hjælp hvilken knapper man skal bruge, det er sørgeligt. Der står bare nogen “mål” du skal nå for at få et flueben , så man er helt på bar bund.

kick-off-revival-bannerDa jeg så vælger bare at starte en kamp almindelig, så virker det jo meget simpelt efter hvad man husker, på et joystick havde man trods alt kun 1 knap at trykke på og den blev brugt til at skyde, tackle osv , mens man ved et hurtig vip ned-op-ned, kunne lave et langt lop, så regnede med at styringen var lavet så simpelt som det. De primære knapper man bruger er ps4_controller_a_butt og ps4_controller_lb_butt som du blandt andet holder bolden med, men det er svært at finde ud af specielt hvis du ALDRIG har prøvet spillet før. Det kan virke ret primitivt, men når man først kommer ind i det så fungere det ganske udemærket, specielt fordi du er tvunget til at bruge de knapper da du ikke som i f.eks FIFA bare kan drible med bolden, uden egentlig aktivt holde på bolden.

Her under kan du se en oversigt over “DINO DINI´s Survival Guide” hvad du skal gøre når du har bolden, skal tackle og forsvare.

Når man har fået en lille smag på hvordan spillet fungere, kan man jo enten udfordre andre online, eller måske deltage i det EM som der netop er igang, dog er navnene ikke helt korrekte på spillerne, men det er hellere ikke det man forventer i en titel til denne pris. Men her kan du ihvertfald deltage i de autentiske gruppe kampe, og se om du kan vinde EM titlen.

Hvis du derimod ikke er klar til det men blot vil spille mod en ven kan i også gøre det offline, i en classic couch-match, hvor i sidder sammen, og det er jo lækkert når denne form for multiplayer er muligt, det er der ikke så mange spil der har efterhånden.

Dino-dini-kick-off-revival_4Grafiken i spillet er ikke prangende, det er derimod et klassiske top-down som KICK OFF oprindeligt blev populært på, men desværre er atmosfæren selv om det skal være et klassisk spil, stadig lidt for klassisk at se på, tilskuerene er grimme, eller ret og sagt der er ikke nogen form for tilskuere ud over en masse prikker med farver på. Men igen det er en klassiker.

Samlet konklusion af spillet, er at spillet bære præg af at det er blevet rushet ud hurtigt, og meget hurtigere end det var planlagt og det skyldes udelukkende pga EM, så folket med fodbold feber stadig ser en grund til at købe det i mellemtiden op til PES 17 og FIFA 17 udkommer, og egentlig er det et godt træk, fordi det gør bare at feedbacken kan blive bedre. Og derfor vil vores karakter ikke være helt reel , fordi spillet har en masse features der oprindeligt var planlagt af DINO DINI, men derimod ikke har nået at komme med, igen pga Sony har rushede det ud.

Vi vil derfor følge op med en revideret anmeldelse når disse opdateringer kommer som det oprindeligt var planlagt. Så derfor vil væres karakter være baseret overall uden nogen punkter.

6