PlayStation 4 SEN / PSN End User License Agreement

PlayStation 4 - Mest kraftfulde konsol på markedet.

PlayStation 4
9.8

Næsten Perfekt

6.1

Bruger Gennemsnit

PlayStation 4 SEN / PSN End User License Agreement

trophy-read-the-eula
SERVICEBETINGELSER FOR

Sony Entertainment Network (“SEN”) leveres til dig af Sony Network Entertainment Europe Limited, et engelsk selskab. Du skal have en konto for at bruge SEN. Du kan oprette en konto til og benytte SEN, så længe:

(i) Du er mindst 18 år gammel
Hvis du er under 18 år gammel, skal din forælder eller værge oprette en SEN-konto og derefter oprette en underkonto, som du kan bruge. Hvis du er forælder eller værge, er dit ansvar for underkonti forklaret herunder.

(ii) Sony Entertainment Network er tilgængeligt for dig
SEN er kun tilgængeligt og understøttes kun i visse lande og på visse sprog. Du skal også have en internetforbindelse, som egner sig til download og streaming af store mediefiler.
Der er også en grænse for antallet af SEN-konti, der kan oprettes på hvert Sony-system.

(iii)Du overholder alle gældende betingelser
Hvis du ikke overholder disse servicebetingelser, deriblandt eventuelle ekstra betingelser (se herunder), kan vi træffe foranstaltninger som forklaret herunder,deriblandt at blokere dig fra SEN. Hvis du bliver blokeret, vil du ikke kunne bruge de tjenester og/eller produkter, du har betalt for, og du vil ikke modtage refusion.

Senest opdateret: Juni 2014 (versionsnummer 7.4)

Indhold
1.Beskrivelse af Sony Entertainment Network
2.Ekstra gældende betingelser
3.Dit ansvar for din SEN-konto
4.Børn og dit ansvar for dine underkonti
5.Hvordan du og dine underkonto-brugere skal opføre jer under brugen af SEN
6.SEN-wallet og tilføjelse af beløb
7.Køb af tjenester og/eller produkter
8.Forudbestillinger
9.Værdikuponkoder (deriblandt forudbetalte kort)
10.Abonnementer (deriblandt PlayStation®Plus og Music Unlimited)
11.Brugsbegrænsninger (kendt som DRM)
12.Video Unlimited og dets brugsbegrænsninger
13.Intellektuel ejendomsret (deriblandt piratkopieret software)
14.Brug af dine personlige oplysninger
15.Software-opdateringer og hvordan de kan påvirke dig
16.Vedligeholdelse eller lukning af Sony Entertainment Network
17.Lukning af din SEN-konto
18.Beskyttelse af vores netværk (deriblandt manglende overholdelse af disse servicebetingelser)
19.Vores ansvarsbegrænsninger og dine rettigheder
20.Ændringer i disse servicebetingelser og vores ret til at tildele vores kontrakter med dig til andre
21.Gældende lovgivning, retskredse og tredjepartsrettigheder
22.Vores selskab og kontaktoplysninger

1.Beskrivelse af Sony Entertainment Network
En SEN-konto giver dig adgang til et bredt udvalg af onlinetjenester og digitalt indhold, både uden ekstra omkostninger og mod betaling, deriblandt “”, PlayStation®Store og andre SEN-onlinebutikker, en online-wallet (beskrevet herunder), virtuelle fællesskaber (hvor du kan møde, kommunikere med og spille mod og med andre brugere), software, opdateringer, firmware, fejlrettelser, nye udgivelser, spil og onlinespil, musik, film, abonnementer og meget mere, der til sammen beskrives som “produkter”.

De produkter, du kan tilgå via SEN, kan være leveret af os, andre selskaber i Sony-gruppen (i særlig grad Sony Computer Entertainment Europe Limited) eller tredjeparter. De produkter, du kan tilgå via SEN, varierer i forhold til den enhed, du benytter, og de vil muligvis ikke være tilgængelige eller understøttede i dit land eller på dit foretrukne sprog.

2.Ekstra gældende betingelser
Ud over disse servicebetingelser skal du acceptere og overholde:
(i)Fortrolighedspolitikken for PSNog SEN
(ii)Brugsbetingelserne for softwaren (hvis du bruger PlayStation-spil- og -applikationssoftware)
(iii)Systemsoftware-licensen til det PlayStation-system, du benytter (hvis tilgængelig)
Disse ekstra dokumenter kan læses på: eu.playstation.com/legal.

Din adgang til visse produkter via SEN kan også være afhængig af din accept af yderligere betingelser fra os eller tredjeparter.

Alle ekstra betingelser og politikker, der henvises til i dette afsnit og andetsteds i dette dokumenter, er integreret i og udgør en del af disse servicebetingelser, og manglende overholdelse af de ekstra betingelser vil blive opfattet som manglende overholdelse af disse servicebetingelser.

3.Dit ansvar for din SEN-konto
Du skal give os sandfærdige og præcise oplysninger under oprettelsen af din SEN-konto. De oplysninger, du giver os, kan blive brugt af os og andre, når vi leverer produkter til dig via SEN. Vi vil sende beskeder om din konto og alle tilknyttede underkonti til den e-mail-adresse, du opgiver (såsom købskvitteringer).

Du bør tilføje en “stærk” adgangskode til din konto, som ikke er magen til de adgangskoder, du bruger til dine andre onlinetjenester. Når du bruger et PlayStation®4-system, vil det huske dine login-oplysninger. Når du logger på dit PlayStation®4-system, vil du automatisk blive logget ind på SEN. Hvis andre folk har adgang til dit PlayStation®4-system, kan du angive en adgangskode, så de ikke kan logge på dette PlayStation®4-system som dig. Du kan angive en adgangskode ved at gå til [Settings] > [Login Settings] ([Indstillinger] > [Indstillinger for login]) på dit PlayStation®4-system.

Du skal sørge for, at din konto er sikker og holde dine kontooplysninger hemmelige. Det omfatter adgangskoden til din SEN-konto (og til dit PlayStation®4-system, hvis tilgængelig). Du er ansvarlig for al brug af din SEN-konto, deriblandt alle køb og opførsel online.

4.Børn og dit ansvar for dine underkonti
Du skal være mindst 18 år gammel for at oprette en SEN-konto. Hvis du er forælder eller værge, kan du imidlertid oprette op til seks underkonti under din SEN-konto til børn i alderen 7 til 17, så de kan få adgang til SEN og nogle af dets produkter.

For alle dine underkonti:
(i)Du skal sikre dig, at underkonto-brugere overholder disse servicebetingelser og holder deres kontooplysninger hemmelige for alle (deriblandt deres venner). Dette omfatter adgangskoden til deres underkonto (samt adgangskoden til dit PlayStation®4-system, hvis tilgængelig)-.
(ii)Du er ansvarlig for al brug af dine underkonti, deriblandt alle køb og opførsel online.
(iii)Vi er ikke ansvarlige for uautoriseret brug eller deling af dine underkonti.
(iv)Du accepterer, at vi kan fratrække beløb fra din SEN-wallet til dine underkontis køb.
(v)Du kan forhindre dine underkonti i at foretage købe eller angive en maksimal forbrugsgrænse via vores forældrekontrol. Du kan finde yderligere oplysninger om forældrekontrol på: https://eu.playstation.com/parents.
(vi)Hvis der ikke er et tilstrækkeligt beløb i din wallet til, at en underkonto kan foretage et køb, skal du tilføje beløbet manuelt, eftersom din wallet ikke bliver fyldt op automatisk for at gennemføre køb, der foretages med dine underkonti.
(vii)Underkonti kan ikke købe eller tilgå produkter, der er mærket højere end den registrerede alder. Dette gælder også, hvis underkontoen har eller kan bruge et PlayStation®Plus-abonnement.
(viii)Bemærk venligst, at ikke alle produkter, der er tilgængelige via SEN, er aldersmærket, og at visse af dem indeholder voksent sprog og indhold. Derudover kan vi hellere ikke kontrollere andre brugeres opførsel, og dine underkonto-brugere kan modtage kommunikation fra andre SEN-brugere, som ikke også vil blive sendt til dig.

Du bør altid overvåge dit barns brug af Sony-enheder og SEN.

5.Hvordan du og dine underkonto-brugere skal opføre jer under brugen af SEN
Du og dine underkonto-brugere skal opføre jer ordentligt og respektfuldt og udvise hensyn over for os og andre brugere (som kan være børn) under brugen af SEN. Dette omfatter din brug af alle delings- og kommunikationsfunktioner, der er tilgængelige via SEN, og som lader dig dele beskeder, kommentarer, billeder, fotografier, film, spilindhold, spilfilm og andre oplysninger.

For eksempel:
Undlad at dele noget, der er nedsættende eller anstødeligt (deriblandt alt, der er racemæssigt, etnisk, religiøst eller seksuelt anstødeligt);
Undlad at bruge eller opfordre til hadsk tale, voldelig adfærd eller ulovlige stoffer;
Undlad at forstyrre, true eller chikanere samt foregive at være eller forfølge andre;undlad at spamme eller videresende anbefalinger / tilbud til dine kontakter uden deres tilladelse;
Undlad at snyde eller udnytte fejl i SEN eller nogen af dets produkter for at opnå unfair fordele;
Undlad at del, bytte, phishe efter eller høste login-oplysninger til SEN-konti;
Undlad at bruge eller tilknytte SEN eller nogen af dets produkter til nogen former for kommercielle aktiviteter;
Undlad at opføre dig på en måde, der krænker privatlivets fred eller intellektuel ejendomsret;
Undlad at udføre, eller foresøge at eller true med at udføre, nogen aktiviteter, der er i uoverensstemmelse med disse servicebetingelser eller gældende lovgivning; og
Udvis altid fornuft og gode manerer.

6.SEN-wallet og tilføjelse af beløb
Din SEN-wallet er tilknyttet din SEN-konto. Du kan tilføje beløb til din SEN-wallet, som du (eller dine underkonti) kan bruge til køb af produkter via PlayStation®Store eller en anden SEN-butik. SEN-wallets er kun tilgængelige, hvis du befinder dig i et land, der har PlayStation®Store eller en anden SEN-butik. Du kan se listen over lande på: http://eu.playstation.com/legal.

Du accepterer at betale os for alle beløb, der bliver tilføjet til din SEN-wallet (bortset fra, hvis det sker som følge af en fejl på vores side); i tilfælde, hvor du leverer (og ikke fratrækker) betaling til en af vores betalingsudbydere, fjerner det din gæld til os. Vær venligst opmærksom på følgende:

(i)Godkendte betalingsmetoder til tilføjelse af beløb til din SEN-konto varierer fra land til land, og vi kan ændre de tilgængelige betalingsmetoder når som helst.
(ii)Hvis du registrerer et betalingskort til din SEN-konto, og/eller når der bliver sendt en anmodning om at tilføje beløb til din SEN-wallet via et betalingskort, kan vi gennem din kortudbyder udføre kontrol af din bopæl og sikre os mod svindel ved at bruge dine kortoplysninger, uden at det medfører ekstra udgifter for dig. Dine betalingskortoplysninger (bortset fra din trecifrede sikkerhedskode) vil blive gemt til fremtidig brug, medmindre du sletter dem.
(iii)Vi kan afslå din anmodning om at registrere et betalingskort og/eller anmodninger om at tilføje beløb til din SEN-wallet, hvis vi har mistanke om svindel, at din betalingsudbyder ikke godkender transaktionen eller af andre årsager.
(iv)Vi kan angive et minimal genopfyldningsbeløb for din SEN-wallet. Din betalingsudbyder kan også begrænse det maksimal beløb, du kan tilføje til din SEN-wallet på ad gangen.
(v)Du kan kun have et vist maksimalbeløb på din SEN-konto ad gangen, hvilket forklares, når du tilføjer beløb.
(vi)Når vi har modtaget din anmodning om at overføre betalingsmidler til din SEN-wallet (heriblandt når vi bruger din registrerede betalingsmetode til automatisk at tilføje midler til din wallet med minimumsbeløbet for at foretage dit køb eller minimumsbeløbet for påfyldning, hvis dette er større) er der indgået en kontrakt mellem dig i overensstemmelse med disse servicebetingelser.
(vii)Din bestilling af beløb er gennemført, så snart vi gør dem tilgængelige i din SEN-wallet.
(viii)Du indvilger udtrykkeligt i, at vi kan gøre alle de tilføjede beløb tilgængelige for dig øjeblikkeligt efter, at vi har modtaget din betaling, samt at du, når de bliver tilgængelige, ikke vil have ret til at annullere eller til en “nedkølingsperiode”, såfremt lovgivningen tillader det.
(xi)Du er ikke berettiget til refusion for beløb, du har tiføjet til din SEN-wallet, medmindre lovgivningen kræver det.
(x)Du skal bruge beløb inden for 24 måneder, efter at de er blevet tilføjet til din SEN-wallet.
(xi)SEN fungerer ikke som en bank, og din SEN-wallet er ikke en bankkonto.
(xii)Beløb i din SEN-wallet har ingen værdi uden for SEN og kan ikke indløses for kontanter.
(xiii)Beløb i din SEN-wallet er ikke din personlige ejendom og kan ikke overføres til andre.
(xiv)Beløb i din SEN-wallet kan bruges til køb af tjenester, der sælges af os.

Mobile genopfyldninger
Hvis du har valgt at overføre beløb til din wallet via en mobil betalingsmetode, vil du blive opkrævet via din mobiltelefon-udbyder. Kontakt venligst din mobilnetværksudbyder for at få yderligere oplysninger. Standardtakster for beskeder kan også ændres af din mobilnetværksudbyder.

7.Køb af tjenester og/eller produkter
Når du eller dine underkonto-indehavere køber eller forudbestiller produkter via beløb i din SEN-wallet, deriblandt abonnementer, lægger du en bestilling hos os. Dette omfatter dine køb af produkter via PlayStation®Store eller andre SEN-butikker, også når du tilgår dem via en tredjeparts spil eller webside.

Du indvilger i at betale for alle bestillinger, der bliver lagt via din SEN-konto og SEN-wallet (også via dine underkonti). Priser kan ændres, og kampagnetilbud kan trækkes tilbage når som helst. Du skal sikre dig, at både du og dine underkonto-brugere forstår og accepterer pris, aldersmærkning, kompatibilitet og produktoplysninger, der bliver vist for produkter, før der lægges en bestilling. Disse oplysninger vil muligvis ikke være tilgængelige på dit foretrukne sprog.

Når du lægger en bestilling:
(i)Alle køb foretages i den valuta og til den pris, der vises, når du lægger din bestilling, og indeholder alle indirekte skatter. Du skal selv betale eventuelle importafgifter og -skatter, og bank- og kortafgifter kan også gøre sig gældende.
(ii)Du vil ikke have have ret til refusion, hvis prisen falder, efter at du lægger din bestilling, eller hvis du ville kunne have købt din vare til en lavere pris via et abonnement.
(iii)Visse produkter kan kun købes, hvis du bor i visse lande.
(iv)Vi kan vælge ikke at acceptere din bestilling af en hvilken som helst årsag (deriblandt prisfejl).
(v)Din bestilling er først accepteret, når vi sender en e-mail-bekræftelse til den e-mail, der er registreret til din SEN-konto (og din underkonto, hvis den har lagt bestillingen).
(vi)Når vi har accepteret en bestilling foretaget via din SEN-konto eller dine underkonti, indgås der en kontrakt mellem dig og os for din bestilling i henhold til disse servicebetingelser.
(vii)Hvis vi ikke accepterer din bestilling, vil eventuelle beløb fratrukket fra din SEN-wallet blive refunderet.
(viii)For alle ordrer undtagen fornyelser af abonnementer og forudbestillinger; Hvis du ikke har et tilstrækkeligt beløb i din SEN-wallet, bliver din bestilling ikke accepteret, medmindre der er registreret en accepteret betalingsmetode for din SEN-konto. I dette tilfælde vil vi bruge din registrerede betalingsmetode for automatisk at tilføje beløb til din wallet med det minimumsbeløb, der er påkrævet for at gennemføre dit køb (eller det minimale genopfyldningsbeløb, hvis der kræves mere). Dette gælder ikke for køb foretaget af underkonti.
(ix)For fornyelser af abonnementer og forudbestillinger: Hvis du ikke har et tilstrækkeligt beløb i din wallet, bliver din bestilling ikke accepteret, medmindre Automatisk pengetilføjelse er indstillet til “Til”, og der er registreret en automatisk betalingsmetode for din SEN-konto. I dette tilfælde bruger vi din registrerede betalingsmetode til automatisk at tilføje beløb til din wallet med det minimumsbeløb, der er påkrævet for at gennemføre købet (eller det mindste genopfyldningsbeløb, hvis dette er større). Dette gælder ikke for køb foretaget af underkonti.
(x)Din bestilling er gennemført, så snart vi gør tjenesterne tilgængelige for dig.
(xi)De produkter, du køber, bliver tilgængelige for dig via download eller streaming i en rimelig periode.
(xii)Du køber en licens til at bruge produkterne som beskrevet i disse servicebetingelser og overtager ikke noget ejerskab over dem.

Annulleringsrettigheder
(i)I forbindelse med bestillinger (andre forudbestillinger) af digitalt indhold (såsom spil, virtuel valuta eller add-ons), accepterer du, at vi kan gøre disse produkter øjeblikkeligt tilgængelige, når vi har accepteret din bestilling, og når produktet er blevet stillet tilgængeligt i henhold til gældende lov, vil du ikke have nogen ret til at annullere din bestilling eller til en “afkølingsperiode”.
(ii)Du kan ikke få refunderet køb af digitale tjenester (såsom abonnementer på PlayStation Plus eller Music Unlimited), med mindre forbrugerlovgivningen i EU gælder for din bestilling, og i dette tilfælde kan du annullere din bestilling inden for 14 dage fra datoen, hvor din bestilling accepteres. Du får refunderet købsbeløbet til din SEN-wallet fratrukket værdien af tjenesten, du har tilgået, inden annulleringen trådte i kraft.
(iii)Hvis hollandsk forbrugerlovgivning gælder for din bestilling af et abonnement, og hvis dette abonnement er blevet automatisk fornyet mindst én gange, kan du annullere dit fornyede abonnement. Du vil få refunderet købsbeløbet til din SEN-wallet fratrukket værdien af tjenesten, du har tilgået, inden annulleringen trådte i kraft.

Køb i appen
Vær venligst opmærksom på, at hvis du eller dine underkonti køber eller downloader produkter via SEN, deriblandt produkter, der kan bruges uden ekstra omkostninger, kan det omfatte muligheder for køb af yderligere produkter i apperne ved hjælp af din SEN-wallet. Du indvilger i at betale for alle køb, der foretages.

Netværksfunktioner
Adgang til multiplayer-onlinespil via din SEN-konto på en PS4 er kun tilgængelig, hvis du er en PlayStation®Plus-abonnent. Netværksfunktioner for specifikke titler kan blive trukket tilbage af udgiveren efter rimeligt varsel. Produkter, der anvendes i onlinespiltyper, vil muligvis ikke kunne bruges, når netværksfunktioner trækkes tilbage, og vil ikke blive refunderede.

Virtuel valuta
De produkter, du kan købe, omfatter fiktive valutaer til brug i specifikke spil og apper (“Virtuelle valutaer”). Virtuelle valutaer har ingen værdi i den virkelige verden og kan ikke overføres eller anvendes uden for det spil eller den app, som de købes til, og kan heller ikke blive indløst til penge eller penge af tilsvarende værdi. Virtuelle valutaer kan udløbe og vil ikke kunne bruges, når netværksfunktioner trækkes tilbage, og vil ikke blive refunderet.

8.Forudbestillinger

Du accepterer, at i forbindelse med forudbestilling af digitalt indhold:
(i)kan vi opkræve betaling fra dig på den angivne betalingsdato, når du lægger din forudbestilling (såfremt vi accepterer den):
(ii)kan du eller vi annullere din forudbestilling af op til (men ikke inklusive) udgivelsesdatoen, og i dette tilfælde vil beløbet, der er blevet fratrukket din SEN-wallet, blive refunderet (men dette sker muligvis først efter udgivelsesdatoen);
(iii)kan vi gøre forudbestilte produkter tilgængelige for dig på udgivelsesdatoen, og når det er blevet gjort tilgængeligt, vil du i overensstemmelse med gældende lov ikke have yderligere ret til at annullere din bestilling eller til en “afkølingsperiode”;
(iv)vil du ikke længere være berettiget til nogen af de tjenester og/eller produkter, du er blevet tilbudt i forbindelse med forudbestillingen, hvis du annullerer forudbestillingen, men hvis du efterfølgende tilgår tjenesten, vil vi opkræve den fulde forudbestillingspris fra dig;
(v)må du ikke bruge din forudbestilte tjeneste og/eller dit produkt før udgivelsesdatoen, selvom du får mulighed for at downloade den før da.

Når du har afgivet en forudbestilling, vil “Automatisk pengetilføjelse” blive slået til for din SEN-wallet, hvis du har registreret en betalingsmetode (fx et kredit- eller betalingskort). Du kan slå Automatisk pengetilføjelse fra når som helst på kontohåndteringssiden for SEN.

9.Værdikuponkoder (deriblandt forudbetalte kort)
Du kan købe værdikuponkoder (såsom forudbetalte kort) eller modtage dem som del af en kampagne, PR eller en beta-prøveperiode. Værdikuponkoder kan indløses for den udspecificerede vare, som enten er at tilføje udspecificerede beløb til din SEN-wallet eller at tilgå specifikke produkter via din SEN-konto. Hvis en gyldig værdikuponkode er til specifikke produkter, kan vi vælge at tilføje tilsvarende beløb til din SEN-konto i stedet, hvis disse produkter ikke er tilgængelige.

Medmindre andet er angivet, kan du kun bruge værdikuponkoder én gang, via en enkelt SEN-konto, og de kan, underlagt gældende lovgivning, ikke refunderes eller indløses, overføres eller ombyttes til penge eller kredit (omend du gerne må give en værdikuponkode, du har købt, til en anden i gave).

Når du indløser en værdikuponkode, indgås der en kontrakt mellem os og dig vedrørende de relevante produkter i disse servicebetingelser. Værdikuponkoder kan indeholde specifikke begrænsninger og er også underlagt yderligere betingelser, som du kan se på sonyentertainmentnetwork.com/legal, og som du accepterer ved at indløse værdikuponkoden.

10.Abonnementer (deriblandt PlayStation®Plus og Music Unlimited)
Når du køber et betalingsabonnement eller bruger en prøve-abonnementsperiode på tjenester via SEN:
(i)Betalte abonnementer og prøveabonnementer tilbydes til dig i en specifik abonnementsperiode, som forklares før dit køb eller brug.
(ii)Når du køber eller indløser en værdikuponkode til et abonnement via din SEN-wallet eller starter på et prøveabonnement, vil “Automatisk pengetilføjelse” til din SEN-wallet automatisk blive indstillet til “Til”, hvis du har registreret en betalingsmetode (for eksempel et betalingskort). Du kan når som helst indstille “Automatisk pengetilføjelse” til “Fra” via din SEN-kontohåndteringsside.
(iii)Dine abonnementer vil blive fornyet automatisk ved slutningen af hver abonnementsperiode, såfremt vi kan fratrække abonnementsbeløbet fra din SEN-wallet, medmindre:
a.du annullerer abonnementet før den aktive abonnementsperiodes afslutning;
b.du ikke har et tilstrækkeligt beløb i din wallet, og “Automatisk pengetilføjelse” er indstillet til “Fra”, eller du ikke har en registreret betalingsmetode; eller
c.vi annullerer fornyelsen af en hvilken som helst årsag, for eksempel hvis vi hæver abonnementsbeløbet.
Dette omfatter også prøveabonnementer, der bliver fornyet som betalingsabonnementer, medmindre du opsiger dem før prøveabonnementets afslutning.
(iv)Når dit abonnement fornyes, fratrækker vi abonnementsafgiften fra din SEN-wallet. Hvis du ved fornyelse ikke har et tilstrækkeligt beløb i din SEN-wallet, og “Automatisk pengetilføjelse” er indstillet til “Til”, vil vi bruge din registrerede betalingsmetode for automatisk at tilføje beløb til din wallet med det minimumsbeløb, der er påkrævet for at betale for abonnementet (eller det minimale genopfyldningsbeløb, hvis det er større).
(v)Når dit abonnement fornyes, fratrækker vi abonnementsafgiften fra din SEN-wallet. Hvis du allerede har et betalings- eller prøveabonnement og køber et andet abonnement på den samme tjeneste, vil dit nuværende abonnement ikke blive fornyet ved den aktive abonnementsperiodes slutning, og det nye abonnement vil gå i gang.
(vi)Prisen forbliver den samme for dit abonnement, med mindre vi giver dig besked på forhånd via den e-mailadresse, der er tilknyttet din konto, hvor du får mulighed for at annullere dit abonnement, inden prisstigningen træder i kraft.
(vii) Hvis du opsiger et abonnement efter afkølingsperioden på 14 dage, vil det fortsætte, indtil slutningen på alle abonnementsperioder, du måtte have betalt for, og derefter vil opsigelsen træde i kraft. Efter opsigelsen vil du ikke længere kunne tilgå eller bruge alle eller dele af de produkter, du har downloadet via abonnementet.

PlayStation®Plus-abonnementer
Når du køber et abonnement på PlayStation®Plus, varierer udvalget af produkter i abonnementet igennem din abonnementsperiode, og nogle af produkterne vil måske blive tilgængelige til køb for ikke-abonnenter. Du vil muligvis ikke have adgang til alle produkterne i PlayStation®Plus -pakken. Nogle af produkterne kan for eksempel være:
(i)kun kompatible med udspecificerede Sony-systemer;
(ii)kun tilgængelige til download i begrænsede perioder;
(iii)aldersmærkede og utilgængelige for underkonti med en lavere registreret alder; og/eller
(iv)ikke tilgængelige eller ubrugelige, efter at din abonnementsperiode er udløbet (også hvis de downloades før udløbet).
Begrænsninger angives på købstidspunktet eller på eu.playstation.com/legal. Sørg venligst for, at du forstår disse begrænsninger, inden du foretager købet.

Music Unlimited-abonnementer
Når du bruger vores Music Unlimited-tjeneste:
(i)På grund af begrænsninger pålagt os af vores licenshavere, kan vi begrænse eller fjerne muligheden for at streame, downloade eller gen-downloade visse musiknumre fra Music Unlimited når som helst.
(ii)Du kan kun tilgå Music Unlimited via et prøve- eller betalingsabonnement, og kun hvis du har en registreret og accepteret betalingsmetode forbundet med din SEN-konto.
(iii) Music Unlimited kan kun bruges via en kompatibel enhed (deriblandt Sony-systemer), som er blevet aktiveret til Music Unlimited. Vi kan ændre listen over kompatible enheder og fjerne understøttelse af enheder når som helst.
(iv) Du kan kun afspille musik fra Music Unlimited på ét Sony-system ad gangen. Hvis du ikke følger denne regel, risikerer du, at dit Sony-system bliver blokeret midlertidigt fra Music Unlimited-tjenesten.

11.Brugsbegrænsninger (kendt som DRM)
Visse af de produkter, der er tilgængelige via SEN, kan have specifikke regler for, hvordan de må bruges. For eksempel kan du være begrænset til at downloade, streame og/eller produktet:
(i)kun i det land, hvor du bor;
(ii)kun med den SEN-konto, der køber dem;
(iii)kun med visse kompatible Sony-systemer og/eller andre enheder; og/eller
(iv)kun med et vist antal kompatible enheder (inklusive Sony-systemer), der er tilknyttet den SEN-konto, der køber dem.
Disse begrænsninger angives på købstidspunktet og/eller på eu.playstation.com/legal, men vil muligvis ikke blive vist vist på din SEN-kontos sprog. Vi kan kun tilbyde produkterne til den angivne pris, fordi de er styret af DRM. Sørg venligst for, at du forstår disse begrænsninger, før du køber. I disse begrænsninger betyder HJEMMEKONSOL et PlayStation®3-system, og en TRANSPORTABEL KONSOL betyder en PSP® (PlayStation®Portable), en PlayStation®Vita eller en PlayStation®Mobile -enhed.
Aktivering af det kompatible Sony-system og/eller andre enheder til produkterne på den SEN-konto, der køber, kan være påkrævet. Hvis du sletter den konto, der købte produktet, eller deaktiverer den kompatible enhed (inklusive Sony-systemet), kan du miste adgang til og brug af produktet. Vi forbeholder os retten til at begrænse antallet af gange, en kompatibel enhed (inklusive Sony-systemet) kan aktiveres eller deaktiveres.

12.Video Unlimited og dets brugsbegrænsninger
På grund af begrænsninger, der er pålagt os af vores licenshavere, kan vi når som helst begrænse eller fjerne muligheden for at streame, downloade eller gen-downloade lejede og/eller købte film via Video Unlimited. Prøve- og trailer-versioner af Video Unlimited-film vil muligvis ikke afspejle de fulde film helt korrekt. Digitaliserede versioner af visse film vil muligvis ikke være identiske med den originale formatering eller tidligere udgivne versioner af filmen med samme titel.

Der gælder visse begrænsninger for, hvordan du kan bruge de film, der bliver gjort tilgængelige for dig via Video Unlimited, og de kan variere i forhold til, om du lejer eller køber en film, og om den er i HD- eller SD-format. Der gælder særligt følgende:
(i)Når lejede film bliver (i) downloadet til et Sony-system eller en anden enhed eller (ii) streamet via et PlayStation®4- eller PlayStation®3-system eller en BRAVIA Internet Video Link-enhed, kan de ikke tilgås fra en anden enhed.
(ii)Visse købte eller lejede film vil muligvis ikke være tilgængelige via Remote Play of vil muligvis kun være tilgængelige til enten download eller streaming, afhængigt af det Sony-system eller andet system du bruger.
(iii)Visse Sony-systemer kan kun streame eller downloade fra Video Unlimited.
(iv)Din mulighed for at downloade eller streame en lejet eller købt film kan også være begrænset til:
a.kun visse kompatible Sony-systemer;
b.kun et udspecificeret antal gange;
c.kun et udspecificeret antal Sony-systemer eller -enheder;
d.streaming via ét Sony-system eller en anden enhed ad gangen;
e.en udspecificeret tidsperiode, hvis filmen lejes; og/eller
f.kun til udspecificeret software, når der bruges andre enheder end et Sony-system.
Disse begrænsninger er forklaret på: eu.playstation.com/legal. Sørg venligst for, at du forstår disse begrænsninger, før du køber.

13.Intellektuel ejendomsret (deriblandt piratkopieret software)
Al intellektuel ejendomsret til SEN og dets produkter tilhører os og/eller vores licenshavere. Alle selskabs-, produkt- og tjenestenavne på SEN er varenavne, varemærker eller registrerede varemærker eller tjenestemærker tilhørende deres respektive ejere. Du modtagere en begrænset, ikke-eksklusiv, ikke-overførbar personlig licens til at bruge SEN samt alle de produkter, du er berettiget til at tilgå, underlagt disse servicebetingelser. Ud over denne licens forbeheolder vi og/eller vores licenshavere os alle rettigheder, interesser og midler.

Du kan få mulighed for at dele tekst, billeder, stemmeoptagelser, musik, film og spiloplysninger samt andet materiale med os og andre brugere via SEN. Når du producerer og deler materiale via vores produkter (for eksempel Video Unlimited og Music Unlimited), accepterer du at:
(i)give os og vores tilknyttede selskaber ret til at:
a.bruge, distribuere, kopiere, modificere, fremvise og udgive dit materiale og dit online-ID samt, hvis du vælger at vise det, dit navn; og
b.udlicensere, sælge eller på anden vis udnytte dit materiale handelsmæssigt (for eksempel til salg af abonnementer for at tilgå dit materiale og/eller for reklameindtægter); og
c.fjerne og/eller slette eller nægte at uploade dit materiale efter vores eget skøn.
(ii)du ikke må udnytte det materiale, du producerer eller deler via vores SEN-produkter, handelsmæssigt uden vores samtykke;
(iii)fralægge dig alle moralske rettigheder til det materiale, du producerer eller deler; og
(iv)samarbejde med os og vores tilknyttede selskaber i forhold til at løse alle stridigheder, der måtte opstå som følge af det materiale, du producerer og/eller deler.

Når du producerer eller deler materiale via PlayStation- og PSN-produkter, accepterer du det samme i forhold til Sony Computer Entertainment Europe Limited i stedet for os.

Ved at bruge din SEN-wallet, indløse værdikuponkoder eller oprette abonnementer får du mulighed for at købe eller bruge tilføjelser til et produkt, der bliver gjort tilgængelig via SEN, deriblandt virtuel valuta, point, billetter eller andre virtuelle produkter. Sådanne former for køb eller brug sker udelukkende i forhold til den begrænsede licens, der er refereret til herover, også selvom sådanne virtuelle genstande gøres tilgængelige i en udspecificeret periode eller via en tidsbegrænset abonnement. Ud over denne licens har du ingen ejendomsret over, proprietært ejerskab eller økonomisk eller monetær interesse i sådanne virtuelle genstande.

Derudover må du ikke, medmindre det er udtrykkeligt godkendt af os:
(i)dele, sælge, overføre, udleje eller udlicensere hele eller dele af SEN eller SEN-produkter til andre; eller
(ii)forstyrre, misbruge, modificere, tilpasse, oversætte, hacke, cracke, foretage reverse engineering af, dekompilere eller adskille nogen produkter eller dele af tjenester og/eller produkter (eller nogen former for udstyr, systemer eller infrastrukturer, der anvendes i forbindelse med SEN) af nogen som helst grund, medmindre det udtrykkeligt er tilladt af gældende lovgivning; eller
(iii)producere nogen afledte værker, forsøge at genskabe kildekoden ud fra objektkoden eller downloade produkter eller en del af et produkt med formål, der ikke er godkendt af os; eller
(iv)”høste”, kopiere, reproducere, kommunikere til offentligheden eller transmittere produkter eller bruge produkter til offentlige fremvisninger eller udnytte produkter eller dele af produkter, deriblandt alle oplysninger, der tilgås via eller i forbindelse med SEN; eller
(v)bruge eller gøre uautoriseret hardware eller software tilgænglige for at tilgå eller interagere med SEN eller dets produkter (deriblandt snydekoder eller enheder, der tilsidesætter sikkerhedsfunktioner eller begrænsninger); eller
(vi)tilsidesætte eller forsøge at tilsidesætte brugergodkendelsessystemer eller sikkerhedsfunktioner, medmindre det er udtrykkeligt tilladt ved lov; eller
(vii)introducere kode, indhold eller kommunikation, der kan være skadelig for os, vores licenshavere eller andre brugere, såsom virusser, orme, spyware eller tidsbomber.

14.Brug af dine personlige oplysninger
Når du bruger SEN og dets produkter, kan vi, andre brugere og tredjeparter indsamle, bruge og dele oplysninger med relation til dig (og dine underkonto-brugere) med andre. Særligt:

(i)Når du spiller online, bliver dine (eller din underkontos) oplysninger delt med os, spillets udgiver og andre brugere. Disse oplysninger kan indeholde dit online-ID til PSN, dit navn (hvis du vælger at vise det) eller skærmbilleder og film, som kan indeholde tekst- eller stemmechat. Vi, udgiveren eller andre brugere, kan optage og vise eller streame spil med disse oplysninger via SEN og tredjepartstjenester og/eller -produkter (deriblandt sociale netværk).

(ii)Vi forbeholder os retten til efter vores helt eget skøn at overvåge og optage (eller bede en tredjepart om at overvåge eller optage) al aktivitet samt fjerne alt materiale, som du deler, efter vores eget skøn og uden yderligere varsel til dig. Dette kan omfatte oplysninger, såsom indholdet af din stemme- og tekstkommunikation, filmoptagelser af dit spil, tid og sted for dine aktiviteter samt dit navn, dit online-ID til PlayStation®Network og din IP-adresse. Vi kan også modtage oplysninger om din aktivitet på SEN fra andre brugere. Alle oplysninger, der bliver indsamlet på denne måde, kan blive anvendt af os eller vores tilknyttede selskaber til håndhævelse af disse servicebetingelser, overholdelse af loven, beskyttelse af vores og vores licenshaverens rettigheder samt beskyttelse af vores medarbejdere og brugeres personlige sikkerhed. Disse oplysninger kan videregives til politiet eller andre passende myndigheder. Bemærk venligst, at vi ikke kan overvåge al SEN-aktivitet, og at vi ikke binder os til at gøre dette.

Indsamlingen, brugen og delingen af personlige oplysninger om dig er forklaret i fortrolighedspolitikken for PlayStation®Network og SEN, som du kan læse på www.sonyentertainmentnetwork.com/legal eller eu.playstation.com/legal. Ved at bruge SEN og dets produkter accepterer du indsamling, brug og deling af dine personlige oplysninger som forklaret i denne politik.

15.Software-opdateringer og hvordan de kan påvirke dig
Du accepterer, at vi automatisk kan uploade opdateringer til dit Sony-system, når du tilslutter det til internettet og/eller logger på din SEN-konto for at sikre, at dit system fungerer korrekt og i henhold til disse servicebetingelser. Derudover kan dit Sony-system downloade opdateringer, hvis du har indstillet det til at gøre dette automatisk, eller du kan manuelt bede dit system om at downloade opdateringer.

Du accepterer, at disse opdateringer kan:
(i)opdatere dit Sony-systems operativsystem og ændre eller fjerne visse funktioner.
(ii)forårsage tab af data, og for at sikre, at sådanne tab ikke er permanente, bør du arkivere alle personlige billeder, musik, film eller andre data, der er gemt på dit Sony-system.
(iii)bruges af dig i overensstemmelse med disse servicebetingelser.

16.Vedligeholdelse eller lukning af Sony Entertainment Network
Vi kan lukke for SEN pg/eller alle dets produkter når som helst, i en uspecificeret tidsperiode og af en hvilken som helst grund, blandt andet for at undersøge sikkerhedsproblemer og udføre systemvedligeholdelse og –opgraderinger. Hvis hele SEN bliver lukket permanent, vil du ved henvendelse kunne modtage refusion for dine ubenyttede wallet-beløb samt ikke-udløbet abonnementstid. Du vil ikke være berettiget til en refusion for eventuel ubenyttet virtual valuta eller andre produkter.

17.Lukning af din SEN-konto
Du kan lukke din SEN-konto ved at kontakte os via oplysningerne herunder. Vi kan lukke din konto, hvis den ikke har været brugt i mindst 24 måneder. Vi vil i ingen af tilfældene give dig en refusion for dine ubenyttede wallet-beløb og eller ikke-udløbet abonnementstid, medmindre lovgivningen kræver det. Når din konto er blevet lukket, vil du ikke kunne anvende de produkter, der er købt med denne konto.

18.Beskyttelse af vores netværk (deriblandt manglende overholdelse af disse servicebetingelser)
Hvis vi vurderer, at du, en af dine underkonti eller en konto, som du har tilladt at bruge din konsol, overtræder disse servicebetingelser, kaster vanry over SEN, deltager i bedrageri, eller vi mener, at din konto er blevet hacket, kan vi træffe foranstaltninger, som vi mene er rimelige i forhold til situationen for at beskytte vores egne og andre brugeres interesser.
Vi kan blandt andet:
(i)Nulstille kodeordet til din SEN-konto;
(ii)Uploade opdateringer af vores Sony-system for at forhindre uautoriseret brug;
(iii)Stoppe eller suspendere alle abonnementer, der er tilknyttet din SEN-konto;
(iv)Stoppe eller suspendere adgang til alle eller dele af de produkter, der er tilgængelige via SEN;
(v)Blokere din SEN-konto (hvilket vil omfatte alle dine underkonti) midlertidigt eller permanent;
(vi)Blokere midlertidigt eller permanent for adgang til SEN fra et Sony-system, du bruger; og/eller
(vii)Iværksætte og/eller deltage i juridiske handlinger rettet mod dig i form af enten regeringsrelaterede, strafferetlige eller private retssager.

Mens din konto og/eller dit Sony-system er blokeret, kan du ikke bruge de SEN-produkter, du har betalt for. Vi vil ikke refundere ubenyttede wallet-beløb eller ikke-udløbne abonnementsperioder, medmindre loven kræver det. Hvis din SEN-konto bliver blokeret, kan det stadig være nødvendigt for dig at kontakte kundeservice, hvis du ikke ønsker at forny dine abonnementer.

Manglende eller forsinket handling i forhold til eventuelle sikkerhedsbrud udgør ikke en fralæggelse af vores rettigheder eller midler, og vi kan stadig handle som reaktion på sådanne sikkerhedsbrud, eller andre sikkerhedsbrud, på et senere tidspunkt.

19.Begrænsning af vores ansvar og dine rettigheder
Såfremt det er tilladt ved lov, kan vi ikke holdes ansvarlige, og vi yder ingen garanti, i forhold til:
(i)Kvaliteten, funktionaliteten, tilgængeligheden, fuldstændigheden, præcisionen eller ydelsen i SEN eller dets produkter;
(ii)Nogen fejl eller virusser i, eller ondsindet brug af, SEN eller dets produkter;
(iii)Manglende evne til at købe eller bruge produkter, der er tilgængelige via SEN;
(iv)Andre SEN-brugere eller hackeres aktivitet og delte materiale;
(v)Tjenester og/eller produkter leveret af tredjeparter;
(vi)Manglende kompatibilitet mellem tjenester og/eller produkter og Sony-systemer, der er licenseret til salg uden for Europa, Mellemøsten, Østafrika, Indien, Rusland og Oceanien;
(vii)Tab af data, tab af eller skade på software eller hardware eller uautoriseret adgang til din SEN-konto som resultat af, at du bruger eller tilgår SEN; og
(viii)Din internetforbindelse, deriblandt afgifter for forbindelse, data og roaming, samt manglende båndbredde til at downloade eller streame produkter fra SEN.

Vi kan indstille adgang til produkter uden ekstra omkostninger når som helst.

Såfremt det er tilladt ved lov: (a) hvis vi ikke leverer et betalt produkt via SEN, er vores ansvar og dit eneste middel (efter vores valg), at vi enten leverer produktet igen eller tilføjer det beløb, du har betalt for produktet, til din SEN-wallet; og (b) vores ansvar og dit eneste middel i alle andre tilfælde er begrænset til 25 pund (eller et tilsvarende beløb i din lokale valuta) eller, hvis højere, mængden af ubenyttede beløb i din SEN-wallet.

20.Ændringer i disse servicebetingelser og vores ret til at tildele vores kontrakter med dig til andre
Vi kan foretage ændringer i disse servicebetingelser fra tid til anden. Vi vil varsle dig om væsentlige ændringer, blandt andet med en besked, når du logger på SEN, via PSN-beskeder eller e-mails til den adresse, du har registreret sammen med din SEN-konto. Hvis du eller dine underkonti fortsætter med at bruge SEN, efter at en ændring er foretaget, udgør dette en accept af ændringerne. Hvis du ikke kan acceptere en ændring, vil du modtage en refusion for ubenyttede wallet-beløb.

Vi kan når som helst tildele vores rettigheder og forpligtelser og alle kontrakter mellem dig os i henhold til disse servicebetingelser til andre uden dit samtykke. Du kan ikke tildele dine rettigheder og forpligtelser eller dine kontrakter med os i henhold til disse servicebetingelser til andre.

21.Gældende lovgivning, retskredse og tredjepartsrettigheder
Såfremt det er tilladt ved lov, erklærer du og vi os enige i, at disse servicebetingelser, deres indhold og opbyning samt alle stridigheder, der måtte opstå i forhold til disse, er styret, indgået og fortolket i henhold til engelsk lovgivning, og at Englands domstole er deres eneste domsmyndighed.

Sony Computer Entertainment Europe Limited har under Contracts (Rights of Third Parties) Act 1999 ret til at håndhæve disse servicebetingelser, inklusive ændringer, fra tid til anden. Derudover vil ingen andre end parterne i disser servicebetingelser, deres efterfølgere og tilladte personer have nogen ret til at håndhæve nogen af betingelser.

22.Vores selskab og kontaktoplysninger
Vi er Sony Network Entertainment Europe Limited på 10 Great Marlborough Street, London W1F 7LP, United Kingdom (Firmaregistreringsnr.: 6020283). Du kan kontakte os på denne adresse eller på sonyentertainment.uk@eu.sony.com.

Hvis du har nogen kommentarer eller spørgsmål om tredjepartstjenester og/eller -produkter, der er tilgængelige via SEN, skal du kontakte den pågældende tredjepart direkte.

Vilkår for anvendelse af software

1. Hvem er vi?
1.1. Vi er Sony Computer Entertainment Europe Limited, 10 Great Marlborough Street, London, W1F 7LP, Storbritannien.

2. Definerede begreber
2.1. “Autoriserede systemer” betyder PS one-, PlayStation®2-, PlayStation®Portable-, PlayStation®3-, PlayStation®Vita- og PlayStation®4-systemer.

2.2. “Software” betyder PlayStation-spil- og programsoftware, der er udviklet til at fungere på et eller flere af de Autoriserede systemer.

3. Hvornår gælder disse Vilkår for anvendelse af software?
3.1. Vores Vilkår for anvendelse af software (“Vilkår”) gælder for din brug af al Software på Autoriserede systemer.

4. Software er givet i licens
4.1. Al Software er givet i licens, ikke solgt. Det betyder, at du opnår ret til at bruge Softwaren, sådan som det er beskrevet i disse Vilkår, men du opnår ikke ejerskab til Softwaren. Hvis du ikke overholder disse Vilkår, kan vi opsige din Softwarelicens, hvilket vil sige, at du ikke længere har ret til at bruge Softwaren.

5. Hvem giver Softwaren i licens til mig?
5.1. Der findes to typer Software:
5.1.1. software, som vi har udgivet og givet i licens til dig, og
5.1.2. software, som andre firmaer udgiver og giver i licens til dig.

5.2. Udgiveren identificeres enten:
5.2.1. på æsken – for Software, der leveres på en fysisk disk, for eksempel en dvd, en Blu-ray disk eller et PS Vita-kort (“Diskbaseret Software”), eller
5.2.2. i produktbeskrivelsen – for Software, som du downloader fra PlayStation®Store, Sony Entertainment Network-webbutikken eller fra andre digitale butikker, som vi fra tid til anden godkender (“Softwaredownloads”).

5.3. Hvis vi er udgiveren af Softwaren, giver vi dig licens til at bruge den på disse Vilkår og andre specifikke vilkår, som vi oplyser dig om i forbindelse med den specifikke Software.

5.4. Hvis et andet firma er udgiveren af Softwaren, giver de den i licens til dig på vilkår, der omfatter, men ikke er begrænset til, disse Vilkår. Dette firma oplyser dig muligvis om andre vilkår, som det fastsætter for din brug af dets Software. I så fald gælder de yderligere vilkår i tillæg til disse Vilkår, ikke i stedet for dem. Hvis der er modstrid mellem de yderligere vilkår og disse Vilkår, gælder disse Vilkår.

6. Begrænsninger til din brug af Software
6.1. Din licens til at bruge Software er en ikke-eksklusiv licens, der ikke må overdrages, til kun at anvende Softwaren til privat brug på de relevante Autoriserede systemer (som angivet på æsken for Diskbaseret software og i produktbeskrivelsen for Softwaredownloads eller på anden vis meddelt fra os til dig fra tid til anden), og kun i Europa, Mellemøsten, Afrika, Indien, Rusland og Oceanien.

6.2. Du må ikke anvende Software til kommercielle formål, offentliggøre den, tage betaling for brugen af den eller foretage andre offentlige demonstrationer af den uden udtrykkelig tilladelse fra os og, hvis udgiveren er et andet firma, udtrykkelig tilladelse fra udgiveren.

6.3. Du må ikke lease, udleje, underlicensere, udgive, ændre, tilpasse eller oversætte nogen del af Softwaren.

6.4. Du må ikke emulere Softwaren.

6.5. I det omfang, som gældende lov tillader dette, må du ikke udføre reverse engineering, dekompilering eller disassemblering af nogen del af Softwaren, oprette afledede værker eller på anden måde forsøge at genskabe kildekoden ud fra Softwarens objektkode.

6.6. Du må ikke anvende nogen midler til at omgå eller deaktivere nogen form for krypterings-, sikkerheds- eller godkendelsesmekanisme til de Autoriserede systemer eller til at få uautoriseret adgang til eller forstyrre konti, ydelser, hardware, software, netværk i forbindelse med Sony Entertainment Network.

7. Videresalg
7.1. Du må ikke videresælge hverken Diskbaseret software eller Softwaredownloads uden udtrykkelig tilladelse fra os og, hvis udgiveren er et andet firma, udtrykkelig tilladelse fra udgiveren.

8. Aldersklassificeringer
8.1. Hvis Softwaren har en aldersklassificering, betyder det, at den har indhold, der ikke er egnet for personer under denne alder. Hvis du er forælder eller værge, skal du se eu.playstation.com/parents for at få oplysninger om, hvordan du forhindrer spil, der er klassificeret over et vist niveau, i at køre på dit PlayStation®Portable-, PlayStation®3-, PlayStation®Vita- eller PlayStation®4-system.

8.2. Hvis du eller en kontoejer, som du er ansvarlig for, har en registreret alder under den aldersklassificering, der er angivet for en bestemt Software, kan vi forhindre dig eller den pågældende kontoejer i at få vist, købe eller bruge den pågældende Software. I forbindelse med spilsoftware kan vi forhindre dig eller den pågældende kontoejer i at anvende spillets onlinetilstande, også selvom offlinetilstandene kan spilles på dit PlayStation®Portable-, PlayStation®3-, PlayStation®Vita- eller PlayStation®4-system.

9. Fortrolighedspolitik og brug af Software online
9.1. PSN gør det muligt for dig at bruge din Software online. Når du bruger PSN:
9.1.1. gælder SEN’s Betingelser for brug og Brugeraftale (“SEN Betingelser for brug”), som du indgik med Sony Network Entertainment Europe Limited, da du oprettede din SEN konto, i tilgift til disse Vilkår for anvendelse af Software, og
9.1.2. vi og Sony Network Entertainment Europe Limited indsamler muligvis oplysninger om dig. Du kan finde oplysninger om, hvordan dine personlige oplysninger bruges, i SEN’s og PSN’s Fortrolighedspolitik.Du finder SEN’s Betingelser for brug samt SEN’s og PSN’s Fortrolighedspolitik på eu.playstation.com/legal.
9.1.3. Hvis Software gives i licens til dig af et andet firma, indsamler de muligvis også oplysninger om dig, og de forklarer dette i deres fortrolighedspolitik.

10. Adfærd i et onlinefællesskab
10.1. Dit Autoriserede system og den autoriserede Software, der udgives til brug på det, indeholder muligvis fællesskabsfunktioner, der gør det muligt for dig at spille sammen med og mod andre personer, kommunikere og interagere med andre og dele oplysninger fra dit Autoriserede system, spillet og andre aktiviteter via PSN og via andre sociale netværk. Din brug af fællesskabsfunktionerne er underlagt adskillige aftaler med flere forskellige firmaer:
10.1.1. disse Vilkår, og
10.1.2. SEN’s Betingelser for brug, og
10.1.3. SEN’s og PSN’s Fortrolighedspolitik, samt
10.1.4. alle yderligere vilkår, som udgiveren af Softwaren betinger sig, og
10.1.5. alle yderligere vilkår, der stilles af det firma, som driver det sociale netværk, du bruger (og som du muligvis har en konto til).

10.2. Når du bruger fællesskabsfunktioner, kan du muligvis dele meddelelser, kommentarer, billeder, fotografier, videoer, spilaktiver, spilvideoer og andre materialer og oplysninger (“Brugergenererede medier”, også kaldet “UGM” for “User Generated Media”). Når du gør dette, skal du opføre dig høfligt, respektfuldt og med omtanke for andre personer. Du må ikke dele noget, der er stødende eller vulgært, eller bruge fællesskabsfunktionerne til at skade eller skræmme andre. For eksempel:
10.2.1. Undlad at dele materiale, der er nedsættende, racistisk eller etnisk, religiøst eller seksuelt stødende,
10.2.2. Opfør dig ikke truende eller krænkende,
10.2.3. Undlad at forfølge andre,
10.2.4. Undlad at få adgang til, bruge eller distribuere indhold eller materiale, der krænker andres privatliv eller intellektuelle ejendomsret,
10.2.5. Undlad aktiviteter, der krænker gældende love, og
10.2.6. Brug til enhver tid din sunde fornuft, og udvis almindelig høflighed.

11. Oprettelse og deling online
11.1. UGM, som du har oprettet og delt, tilhører dig, men vi og, hvis det er relevant, udgiveren af den pågældende Software har stadig intellektuelle rettigheder til dit UGM, så du må ikke udnytte UGM kommercielt uden vores tilladelse samt tilladelse fra Softwareudgiveren.

11.2. Du giver tilladelse til os og andre brugere af PSN til at bruge, distribuere, kopiere, redigere, fremvise og udgive dit UGM, dit PSN Online-ID (og dit navn, hvis du vælger at bruge det) på hele PSN, Sony Entertainment Network og andre tilknyttede tjenester som f.eks. websteder, der er knyttet til Softwaren. Du giver os også tilladelse til, uden at betale dig, at licensere, sælge og på anden måde kommercielt udnytte dit UGM (for eksempel sælge abonnementer til at få adgang til dit UGM (alene eller i kombination med andet UGM) og/eller modtage reklameindtægter i forbindelse med UGM) samt til at bruge dit UGM til at gøre reklame for PlayStation®-produkter, Software og ydelser. Du accepterer, at vi og andre PSN-brugere kan redigere dit UGM, og du fraskriver dig alle moralske rettigheder, som du måtte have til dit UGM. Ved at offentliggøre UGM meddeler du os, at du har alle de nødvendige rettigheder til at offentliggøre dette UGM samt til at tildele de rettigheder, der er beskrevet i dette afsnit.

12. Hvad, hvis jeg har en ubehagelig oplevelse online?
12.1. Vi ønsker, at alle har glæde af vores onlinefællesskab, men vi kan ikke garantere, at alle vil opføre sig passende. Vi påtager os derfor ikke noget ansvar over for dig for andre PSN-brugeres aktiviteter og UGM og intet ansvar over for andre for dine aktiviteter og dit UGM.

12.2. Hvis du kommer ud for uacceptabel eller upassende adfærd i spillet, beder vi dig om at fortælle det til den pågældende udgiver (som muligvis er os).

12.3. Selvom vi muligvis gør det muligt for dig og andre brugere at udgive til sociale netværk, påtager vi os ikke ansvar for disse ydelser. Hvis du kommer ud for uacceptabel eller upassende adfærd på et socialt netværk, beder vi dig rapportere det til det sociale netværk ved hjælp af deres proces til rapportering af upassende adfærd.

13. Rapportering fra spil, som vi udgiver
13.1. For at hjælpe dig med vores spil og de funktioner, vi leverer via vores Autoriserede systemer (f.eks. PSN-meddelelser) inkluderer vi mekanismer til rapportering af upassende adfærd på de steder, hvor vi mener, det vil være mest relevant. Der er for eksempel et rapporteringsvalg ud for de meddelelser, du modtager på PSM, og rapporteringsværktøjer i alle de spil, vi udgiver, hvis spillet giver mulighed for at dele UGM. Hvis du bruger det nærmeste værktøj til rapportering af upassende adfærd, når du sender rapporten, kan du muligvis også sende os passende dokumentation, som hjælper os med at vurdere rapporten. For eksempel:
13.1.1. Hvis du rapporterer en PSN-meddelelse, kan du også sende os en kopi af den meddelelse, du rapporterer, og eventuelle bilag til den, når du sender rapporten, og
13.1.2. Hvis du rapporterer en spilfunktion eller et niveau, som en anden person har oprettet, kan du også sende os funktionen eller niveauet, når du sender rapporten til os.
Dette betyder naturligvis også, at andre personer kan rapportere dig og dit UGM.

13.2. Hvis der ikke findes en funktion til rapportering af upassende adfærd i et bestemt spil, som vi udgiver, skal du gå til eu.playstation.com/griefreporting for at sende din rapport.

14. Overvåger vi PSN?
14.1. Ja, men vi kan ikke overvåge al aktivitet på PSN, og vi bestræber os ikke på at gøre dette. Vi forbeholder os dog ret til efter eget valg at overvåge og registrere alle dine aktiviteter på PSN samt til at fjerne alt dit UGM efter eget valg uden at give dig besked om det. Din brug af PSN og af vores fællesskabsfunktioner kan blive registreret og indsamlet af os eller sendt til os af andre brugere som beskrevet i afsnit 13.1. Alle oplysninger, der indsamles på denne måde, for eksempel dit UGM, indholdet af din tale- og tekstkommunikation, tidspunktet og stedet for dine aktiviteter samt dit navn, dit PSN Online-ID og din IP-adresse, kan benyttes af os eller vores tilknyttede selskaber til at håndhæve disse Vilkår og SEN’s Betingelser for brug, til at overholde loven, beskytte vores rettigheder samt vores licensgiveres og brugeres rettigheder og til at beskytte vores medarbejderes og brugeres personlige sikkerhed. Disse oplysninger kan videregives til politiet og relevante myndigheder. Ved at acceptere disse Vilkår for anvendelse af software giver du udtrykkeligt dit tilsagn til dette.

14.2. Brug af de fællesskabsfunktioner, der stilles til rådighed af dit Autoriserede system og den autoriserede Software, der er udgivet til brug på det i overensstemmelse med de relevante aftaler, der er beskrevet i paragraf 10.1, krænker ikke afsnit 6.2 og 6.5 i disse Vilkår.

15. Onlinebutikker
15.1. Når du bruger Software online, kan du muligvis købe varer fra en onlinebutik ved hjælp af din SEN wallet. Alle køb foretages fra Sony Network Entertainment Europe Limited og er underlagt SEN’s Betingelser for brug. Kontroller brugsrettigheder og aldersklassificeringer for hver enkelt vare, da disse kan variere fra vare til vare. Butikker er muligvis ikke tilgængelige i visse lande og på visse sprog. Se eu.playstation.com/legal.

16. Softwareopdateringer og ophør af ydelse
16.1. Software bliver muligvis opdateret fra tid til anden, hvilket kan omfatte tilføjelse eller fjernelse af funktioner.

16.2. Vi og andre udgivere finder det undertiden nødvendigt at afbryde onlinesupport til et spil. Det betyder, at funktioner som online multiplayer-tilstand og pointtavler ikke længere er tilgængelige. Hvis et spil kun kan spilles online, kan du muligvis ikke længere bruge det.

16.3. Hvis vi beslutter os for at afbryde onlinesupport for et bestemt spil, bestræber vi os på at annoncere beslutningen med mindst 90 dages varsel på spillets forummer samt på eu.playstation.com/gameservers.

16.4. Andre udgivere kan afbryde onlinesupport til deres spil og giver dig muligvis besked på forummer eller websteder, som du skal kontrollere for opdateringer.

17. Ejerskab af copyright
17.1. Al Software indeholder biblioteksprogrammer. Copyright til disse tilhører Sony Computer Entertainment Inc. og er udelukkende givet i licens til os. Andre copyrights og intellektuelle rettigheder findes i Softwaren, og du modtager muligvis besked om disse fra tid til anden.

18. Håndhævelse af Vilkår for anvendelse af software
18.1. Du accepterer, at vi kan håndhæve disse Vilkår over for dig for al Software, uanset om vi er udgiveren eller ikke.

Mistet adgangskode

I følge EU lovgivning skal vi pr 1. September 2015 oplyse dig hvad cookies bruges til og kræves for at bruge sitet. flere informationer

For at få den bedste "Browsing oplevelse" og i henhold til EU Cookie loven skal alle website pr 1 september 2015 oplyse om brugen af cookies som det kræver for at have en konto.

Close