Sniper Elite 4 Sniper Elite 4 Review

Sniper Elite 4 Sniper Elite 4 Review

Karl Fairburne er igen hovedrolle indehaveren, og fjenden er Mussolini,

Sniper Elite 4
Sniper Elite 4 Review

Rejs bag fjendens linjer i en af historiens hotteste konfliktzoner og gør det nødvendige for at knuse aksemagterne en gang for alle.

Henlagt til den flotte, italienske halvø i de sidste år af 2. verdenskrig fører Sniper Elite 4 dig ind i rollen som skarpskytten Karl Fairburne på en række vovede missioner i fjendtligt område.

har i flere år arbejdet på . – Dette er så en forsættelse af Sniper Elite 3, men en Pre-Quel til det oprindelige Sniper Elite som jo foregik i Berlin i 1945, Sniper Elite 3 var derimod i 1942 under ørken krigen, mens foregår i 1943.

Karl Fairburne er igen hovedrolle indehaveren, og fjenden er Mussolini, og det facistiske italien, med hjælp fra Nazisterne.

Karl Fairburneer netop vendt hjem fra Ørkenkrigen i Nordafrika ( Sniper Elite 3 ) og har nu fået til opgave at være en del af invasions styrkerne i det sydlige italien, hvor de vil kæmpe sig op igennem “støvlelandet” så de kan få slået mussolini og hans fascistiske styre væk, samtidigt ødelægge strategiske steder fra den nazistiske hær, der er som man ved er allierede med Mussolini.

Du vil i løbet af din “Spaghetti” kampagne, samarbejde både med rebellerne, mafiaen og andre modstands grupperinger der vil have interresse i at få Nazi-Tyskland ud af Italien.

Du vil løbende også støde på andre kendte ansigter, fra blandt andet Zombie Army spillene, som “Kessler”

Spillet er forbedret på mange måder, det er alt fra maps, styring og AI som er blevet meget klogere og mere snu. – Til forskel fra “SE3”, hvor AI var kloge nok, men ikke dem der stod først i køen da der blev udelt intelligens.

Her var det muligt at skyde fjender uden omkring stående fjender bemærket det selv om det var med kraftige skud, og det gjorde det meget rutine præget Som noget nyt er der introduceret “officer” rank på baserne, og ud over de er dem der bestemmer over fjendens soldater så er de også vigtige elementer i gennemførelsen af en bane, da de tit indeholder vigtige dokumenter, men samtidigt også er de personer der gør moralen på hans soldater bliver mindre hvis du får ham hurtig i en mission , frem for først midt under kampene, eller til slut hvor det derimod bare ophidser fjenderne og tilmed får kaldt airstrikes eller tilkaldt backup via flares og radio kommunikation, så får man ikke officeren i starten, må man prøve at få destrueret disse før du går ind i en “hvepserede”

Sniper Elite 4 har kæmpe store maps,  er det tit svær at finde ham i starten. – Men med en kikkert (standard udstyr) kan du bruge funktionen,  zoom og “tag” hver enkelt karakter du ser i fjendes base, det er godt for at finde ud af hvilken type fjender du er op imod, men også hvad type soldat de er, samt finde explosive områder som kan skabe ravage i form af lastbiler, tanks osv hvor du kan finde deres skjulte og svage punkter.

Løbende vil du optjene XP som bliver kalkuleret efter hver bane,  jo flere XP jo højere lvl kommer du op. Derved åbner op for flere “dollars” så du kan købe nye våben, og få flere skills i dit evnetræ som hjælper dig med at trække vejret bedre når du skal låse dig fast på en fjende med scope osv,

Men til forskel fra andre spil kan du IKKE købe dig til opgraderingers udstyr til våbene, dem skal du gøre dig fortjent til ved at bruge samme våben så vidt muligt. – Du vil dog også optjene “unlocks / upgrades” til våben du endnu ikke har købt, hvis du samler dem op fra fjender og bruger dem på banen, så selv om du ikke ejer våbnet og kan vælge det som start våben, så frygt ikke at samle andre , og måske bedre våben op på slagmarken, det hele tæller.

Sniper Elite 4, har været et stort projekt fra Rebellion, og de har sat det som det mest ambitiøse projekt til dato, som vil overgå deres efterhånden store cult spil Zombie Army Trilogy, som satte Zombie på kortet for 2. verdenskrig som ingen andre spil med Zombie har gjort, og det var til trods for denne titel oprindeligt blot var DLC til Sniper Elite 2 til PC.

Effekterne er flotte, livlige landskaber, fede eksplosioner, og så er der ingen grænse for for langt ude i horisonten du kan se, og deres X-Ray Killcam er også blevet forbedret, så et sluk i “nos*erne” er visueliseret i X-Ray, og man kan som mand kun tænke “Av for F*****”, men kræver du er god med en sniper for at få skyde dem af.

Styringen er forbedret på en del måder man bruger L1, til at få sit “Våbenhjul” frem hvor du kan vælge granater, ændre type af ammunation, fra almindelige til silent osv, mens du kan bruge knapperne på D-Pad til at vælge våben hurtig mens du er under kamp, og R1 til at bruge sekundær tilbehør som medic, kaste sten som afledningsmanøvre, eller ændre det til en fløjte så du forvirre fjenden osv, der er utal af muligheder.

Multiplayer er igen med i , med diverse gamemodes som Distance Kings, Domination, både i Free-For-All og Team, men der er også nu muligt at køre co-op campaign i samtlige missioner, samt kør “OverWatch” missioner hvor en er “Overwatch” fra klipper og høje områder, mens din co-op partner render rundt i et område og skal sabotere diverse mål.

Overwatch gamemoden er faktisk en ret spændende co-op mission, da det kræver kæmpe samarbejde, og lid til at begge personer passer deres roller som de skal , det vil sige den ene udpeger målene og personen der har overblik “from above” bruger sin sniper til at nedlægge fjenden så hurtigt som muligt, så personen på jorden kan sabotere diverse vigtige faciliteter som fjenden beskytter med alt hvad de har.

Sniper Elite 4, har absolut ikke skuffet, og ud over spillet giver en forbedret oplevelse på PlayStation 4 Pro, og 4K TV, så vil folk med standard PS4 og TV absolut få en ligeså stor oplevelse, missionerne kan køres på flere måder og der er tilmed forskellige challenge hvordan du kan klare en mission på som giver dig bonus XP.

Sværhedsgraden er faktisk stor, går man og overvejer at kører spillet på Autentisk i første omgang, så glem det, du bliver nød til at få spillet igennem så du kan få opgraderet dine våben nok til du kan få en fordel, og det gør spillet langt mere udfordrende end tidligere, og ikke desto mindre, giver det stor grund til at spillet skal ejes, hvis man er FPS fan, og er til denne type spil, med realisme i recoil osv, og kan samtidigt give mange timers sammenspil med venner i co-op missionerne.

9