The Peanuts Movie: Snoopy’s Grand Adventure Anmeldelse

Køb spillet
The Peanuts Movie: Snoopy’s Grand Adventure

The Peanuts Movie : Snoopy´s Grand Adventure - Er bygget over filmen af samme navn, hvor du styrer Snoopy og Woodstock , og du skal finde rundt i en stor eventyrlig verden hvor du skal finde nøglerne til at få reddet Søren Brun, Sally Brown og hvad de ellers hedder i det store snoopy universe

, som serien hedder på dansk har fået et spil, der handler om du  kort sagt skal finde “Charlie Brown” eller på dansk . Spillet hedder “The Peanuts Movie : Snoopys Grand Adventure”, og som stor fan af radiserne i mine unge år, så er det her jo et must play, også selv om det måske ikke lige er min aldersgruppe det henvender sig til som udgangspunkt.

Snoopy_Banner

Radiserne som især var mest kendt i 70´erne og op gennem 80´erne, er for mange fra disse årgange synonym med god underholdning og klassisk tegnefilm. ( Nuser ) som er en doven men alligevel klog hund,  ejet af Søren Brun, en altid så pessimistisk dreng. Faktisk er Nuser nok mere Søren Bruns modsætning på mange måder. Han er selvtillidsfuld, og hans bedste ven Woodstock ( En Fugl ) er disse 2 blevet meget mere populære end Søren Brun og resten af “Radiser Banden”. Der er jo ikke noget bedre end en Beagle,  der ser verden som en stor legeplads og til tider virker klogere end sin ejer men samtidigt er ekstrem doven.

Spillet “The Peantus Movie : Snoopys Grand Adventure” er med Nuser og Woodstock i hovedrollen. Du skal igennem forskellige fantasi verdener for at redde Søren Brun. – For for at det kan lade sig gøre,  skal man igennem en masse forskellige typer baner, som er alt fra de dystre skove, til rummet med fjender i form af deforme og løjerlige edderkopper, underlige rumvæsner, og andre spøjse fjender.

Snoopy_på-eventyr (4)Undervejs vil man også skulle samle en masse “Peanuts” ( 300 i hver verden ) , og afslutningsvis kæmpe mod nogen endnu mere deforme Bosser. – Når disse er klaret, vil du få reddet en af Søren Bruns venner og du kan forsætte til en ny verden. Nu er spillet andet end bare at redde Søren Brun og hans venner, du vil nemlig opdage man ikke bare kan gennemfører en verden 100 Procent uden at have flere verdener åben. Nogen steder vil nemlig være utilgængelige at samle alt i, med mindre, du får åbnet  en evne der først kan åbnes i en anden verden, det kan f.eks være at du mangler en “Spejder” evne så du kan klatre,  hoppe højt, eller svømme. Disse evner bliver åbnet løbende efterhånden som du kommer igennem de forskellige verdner.

Det betyder du skal tilbage til en tidligere verden med den nye evne låst op, og det gør man ved at gå hen til kister der kræver en nøgle i første omgang , men har du få åbnet for evnen har du derfor også fået nøglen til den pågældende kiste i en tidligere verden. For hver verden du åbner får du kort sagt en ny evne og du får reddet flere og flere af Søren Bruns venner.

Snoopy_på-eventyr (7)

Spillet er bygget på at genskabe en tegnet udgave af Søren Bruns univers, så graffisk er spillet flot lavet, og meget farverigt, og det skal et spil som det her være, det er nemt at skelne hvad verden man er i, og detalje graden er rigtig godt, og det er derfor også meget børnevenligt. Spillet har generelt prøvet at skabe en meget flot 3D effekt lignende farvelægning så man kan se hvad der er baggrunden og hvad der er forgrunden også selv om det er et 2D Side Scrolling.

Snoopy_på-eventyr (9)

Spillet har nogen dejlige lydeffekter der matcher Radiserne´s univers, og stemmerne er fra de originale stemmer der kører fra den orignale serie ( på engelsk ) og det gør spillet meget originalt.

Selv om spillet er “for børn” så er spillet ganske hyggeligt, og for os der voksede op med Radiserne , vil vi se dette som lidt nostalgi og kan have det hygsomt med det til trods for det egentlig er ret nemt, man kan f.eks ikke dø i det, eller jo man kan dø men hvergang du mister et hjerte fra din energi måler har du mulighed for at få det hjerne tilbage inden det forsvinder ( efter 10 sekunder ) , og det gør derfor spillet meget let. Spillet siger godt nok PEGI 7 i England, men det er PEGI 3 i skandinavien, så enten er børn i Skandinavien meget klogere end engelske børn eller også så er skandinavien mere åben over for udfordringer. Spillet er et godt familie spil og er man 2 kan man spille 2 i local co-op og derved klare banerne nemmere og hurtigere.

Spillet vil nok ikke vinde titlen som Game of The Year, men den vil nok kunne blive kåret som årets mest originale titel.

• Nostalgisk
  • Familie spil