Trials Of The Blood Dragon Review

Trials Of The Blood Dragon Review

Trials Of The Blood Dragon

Trials of the Blood Dragon er en slags forsættelse til Facry : Blood Dragon, ud over det foregår en del år senere , nærmere betegnet 12 år senere , spillet giver dig et mix af Trials of Fusion og 2D Sidescroll Shooter i det velkendte Blood Dragon miljø, med Rex Power som fortæller.

Genre:, PEGI Rate:Udviklet af:Udgiver:Udgivelses Dato:

Trials of The Blood Dragon er en forsættelse af succes spin off spillet “Farcry : Blood Dragon” men til forskel for netop det spil, var at det var et spinoff af som der står “FarCry” nærmere betegnet FarCry 3. Og det gav en mørkere og mere dyster tilgang til FarCry universet hvor man styrede Rex Power, som var halt menneske og halv robot. Nu 12 år senere ( i forhold til historien fra FC : BD ) så er man nu igen igang med at nedkæmpe fjender i klassisk Blood Dragon stil, men denne gang er det hans børn, der indtar hovedrollen, mens Rex Power er fortæller.

trials_of_the_blood_dragon_10Spillet er denne gang bygget op omkring og sidescroller Shooter, og det giver en hel an fornemmelse end man måske er vant til fra FC : BD, men derimod vil fans af føle sig helt hjemme. Forskellen er dog, du nu ikke skal lave diverse tricks osv for at få point med motorcyklen / bilen eller hvad man nu kører i , det er nærmest blot en måde at komme fra A til B på inden man står ud af sit kørertøj for at forsætte til fods.

ToTBD giver dig en humoristisk, men også farverig tilgang til Trials of Fusion universet. Du kæmper dig igennem en masse neon belyste områder,  utal af fjender, som nedlægges via klassisk Twin Stick Shooter metoden, enten mens du kører eller løber, så er det værd at bemærke at spillet ikke er lavet for at det skal være svært men for at man skal hygge sig.

trials_of_the_blood_dragon_4Efter hver bane, får man en karakter der viser hvor god man har været,  man stiger i rang afhængig af hvor meget XP man har fået indsamlet , og det XP gør også at du stiger i rang. Du kan få små opgraderinger og alle mulige in-game præmier, der i mange tilfælde blot er lir, men også nogen ting der åbner for bonus missioner, som er missioner der skal bruges for at få adgang til nye ting. Det er igen også bare er en masse lir og gadgets. – Så spillet er rent ud sagt lavet med en tilgang til humor frem for seriøs og dybdegående historie.

Mens du spiller vil du hele tiden få historien fortalt af Rex Power, som “guider” dig igennem historien mens du kommer fra A-B. Du vil også opleve små hints for at fortælle dig hvad du skal gøre, men meget er logik for bur-dinosaurs ( hint ) , da det ganske enkelt er bare at komme fra A-B hurtigst muligt. Jo hurtigere du gør det , og jo mindre du fejler jo bedre karakter får du på banerne som går alt fra karakteren F til S hvor S er den bedste karakter og betyder “Super” 😉

trials_of_the_blood_dragon_12Spillet er let at styre , og generelt let at komme i gang med, specielt hvis man har prøvet sidescrollers og Trials of Fusion før, og generelt kan spillet helt sikkert anbefales, så elskede du Trials of Fusion, vil det her være et frisk “DLC” selv om spillet er et standalone spil. Mens folk der tror det er en direkte forsættelse af Farcry : Blood Dragon, måske ikke helt vil se det som en forsættelse, da det ikke er open world , men blot historie mæssigt er en forsættelse.

Kan kun anbefales.

• Sjov måde at spillet Trials of Fusion på
  • Let at komme til