Yasai Ninja Anmeldelse

Yasai Ninja

Yasai Ninja er et spil der er velegnet til børn mellem 7 - 12 år, og selv om de er den aldersgruppe det er tilegnet så tag ikke fejl, spillet kan være ganske hygsomt.

Skaberne af tyrfægter spillet Toro, som @simon-rosenmaj anmeldte, har lavet et spil der er lidt anden boldgade, og fra at være et uheldigt første gangs indtryk af – så må man sige at de med , kommer i en helt anden betragtning. De har nemlig kommet med børne spillet ( er lavet til børn mellem 7 og 12 år ) , som kan minde lidt om Afro . Spillet omhandler “Broccoli Joe” som er en langstilket ninja, hvis fordele er hans formåën at når højere og længere end “ Løg”, og allerede her kan man godt fornemme de er ikke et spil for de seriøse, men måske mere den aldersgruppe spillet henvender sig til.

yasai-ninja4

Spillet omhandler det gode mod det onde i typisk old fashion stil, og det er Samurai Løg der er motivationen til hende spillet, fordi han vil hævne en gammel rival, og til det skal han kæmpe sig igennem gammel klassike samrai slotte og kæmpe mod diverse ninja fjender og samuraier for at nå sit mål. Hvis du spiller alene kan du skifte løbende mellem de 2 karakter, og de er nødvendigt fordi en af karakterne f.eks hoppe højere, mens den anden kan se ting den ene ike kan osv, god gammel dags metode som man vel kan kalde “Ying / Yang” Effekt.

Men du kan også spille spillet som multiplayer offline, hvor man styre hver deres karakter, og det er ganske hygsomt og ret godt hvis man som voksen skal sidde med sit barn og få en hyggelig spille aften, men husk på det ender nok med det er dig der skal få hjælp af dit barn end omvendt, sådan plejer denne type spil jo at være.

yasai-ninja2

Spillet er lavet så let og børnevenligt at selv yngre børn vil kunne få glæde af spillet, det er det man kalder “3D” hack´n´slash men på en hygsom måde, og selv om spillet er hygsomt og nemt at komme igang med er der også nogen småting, man lige skal vende sig til.

Styringen er ikke helt logisk lidt som var et stort problem med ToRo, dog er det slet ikke lige så akavet som Toro var, man skal bare lige vende sig til det. Der er ikke så meget at fortælle om spillet ud over det er middel grafik, men det er som det skal være i denne genre, børn kræver ikke så meget og er ikke så kræsne , de er mere glade for de hygger sig frem for flot grafik. Dog er det godt nok detaljeret så du kan se det er et løg og et broccoli du render rundt som.

Video Thumbnail

Samlet konklusion.

Spillet er er hyggeligt, og morsomt i små doser ,men der er rent faktisk end del puzzles der skal løses engang i mellem, som man måske ville mene er svære, men det er spørgsmål om hvordan man opfatter dem, og hvad man forventer. Spillet er uden tvivl et spil man skal have fingre i hvis man har børn der er glade for ninjaer osv, men du ikke vil give dem lov til at spille de mere detaljeret ( blodige titler).

• Meget børnevenligt
  • Opfindsomt
  • Selv voksne vil kunne få lidt sjov ud af det