The Crew – Anmeldelse

Historien i spillet er måske lidt tam, men for mit vedkommende spiller jeg ikke racer spil bare fordi historien skal være god, men for at køre ræs! Man spiller som Alex Taylor, som er en livløs karakter, hvis bror som bliver dræbt tidligt i spillet. Historien bygger selvfølgelig på et hævn og FBI giver åbenbart en masse frihed uden grund. Ens mål er at nedlægge en korrupt betjent, derfor er man nød til at arbejde sig op i en ”bande” for at samle nok beviser til at sætte lederen af og få den korrupte betjent i fængsel.

er et åben og vedvarende verden for netop til racing på tværs af USA. Det kan tage op til en time at køre fra kyst til kyst i spillet. Stor single player kampagne som indebærer infiltrere kriminelle grupper, hvor hovedpersonen er Alex Taylor. I spillet kan spillere også klare små missioner, hvis man skal køre langt, møder man ofte nogle små missioner som man ligeså kan klare på vejen og det gør at ens bils færdigheder bliver endnu bedre.  Ens score gemmes automatisk så ens venner kan forsøge at slå dem. Missionerne kan spilles alene, med ens venner eller med online co-op. I multiplayer delen kan man højst spille otte spillere i et konkurrence løb. Det gode ved er at der ikke er nogen loading tid, eller rettere sagt en lille for video inden man skal til at køre et ræs.

The Crew™_20141208195400

Hvis man skal tale lidt om det tekniske i The Crew, som føles utroligt stort, mere præcis 1900 ”square miles” som er blevet tilpasses og inspireret af den ”virkelige verden” Men reelt set er spillet kun en brøkdel af den virkelige verden, som udgør ca. 0,64 % Men disse tal er fuldstændigt lige meget fordi spillet føles så stort og smukt. The Crew bliver leveret med 1080p og ser yderst smukt ud.

Spillets gameplay funger godt, der mange små missioner og større missioner. De små missioner kan oftest klares, hvis man skal køre langt efter en mission, så kan man klare disse på ens vej. Som nævnt tidligere er spillets map stort og hvis man ikke har været i byen før, skal man køre hele vejen selv. I starten blev jeg lidt frustreret over at jeg skulle køre hele 40 km for at klare en enkelt mission, hvor man oftest i andre racing spil bare kan trykke og komme til destinationen og udfører missionen. Dette kan først lade sig gøre når man har kørt igennem byen. Efter at have spillet The Crew i mange timer, synes jeg bare det var lækkert at køre langt for at komme til missionen. Det gode ved det var at man kunne nyde den flotte grafik og hvor meget der er gjort ud af omgivelserne og de flotte byer i USA. Den anden ting der gjorde at det ikke blev kedeligt at køre langt var, at man møder nogle små missioner på vejene og her kunne man jo så bruge tiden på at forbedre sine færdigheder på vejene.

I hver mission kan man enten opnå, bronze, sølv eller guld og det siger jo sig selv jo bedre man klare, desto flere points får man og ligeledes får man belønninger til den bil man køre i, som har virkning på bilens niveau. Hver mission står der et påkrævet niveau som man skal være i for at deltage og ligeledes står der hvad ens bil niveau skal være i for at kunne følge med. Ved missionerne står der også et påkrævet specialisering til bilen. Der er 6 forskellige specialiseringer af biler som er standard, gade, rally, muskel, togt og bane. Hvis man fx skal ud og køre på grus eller på en mark kræver missionen at man stiller om med en rally bil. Missionerne kan man også klares i ”hurtigt samarbejde” det vil sige at hvis der er andre i nærheden sender den automatisk en invitation ud til de spillere der er i nærheden. Det samme fungere hvis man kører rundt med sit crew, hvis de er online.

The Crew™_20141211163303

”Hovedkvarter” er selvfølgelig ens garage, hvor ens biler er, det er også her man opgraderer ens biler. Her er der lavet en super fed detalje som jeg synes rigtigt godt om, når man opgraderer ens biler, eksplodere delene sig og når man kigger på en bestemt del, kommer der mange flotte detaljer frem. Hvert køretøj har selvfølgelig også en masse statik, nærmere sagt håndtering, acceleration, bremsning, omdrejningsmoment, hestekræfter osv. osv. Ligeledes er der forskellige bilhandlere og steder hvor man kan tune sin bil eller lave den om til en anden type specialisering.

Min umiddelbare tanke da jeg skulle starte med at spille spillet, var jeg ikke særligt begejstret, da jeg havde prøvet betaen. Det skal dog siges at jeg er blevet meget positivt overrasket over spillet og jeg havde bare lyst til at blive ved med at spille spillet. Der er selvfølgelig et par fejl hist og pist, men det er der jo så mange andre spil der også er i. Nogle negative ting ved spillet, var at jeg oplevede et par gange at forbindelsen røg og endda også når jeg kørte solo også skal man altså vente til at den opretter forbindelse til deres server, før man kan spille igen.  Lyden fra nogle af de voldsomme biler synes jeg heller ikke altid lyder lige godt og når det er sagt synes jeg også det er synd der ikke er så mange forskellige biler man kan vælge i mellem. Jeg savner et større udvalg af forskellige type biler.

Når vi kommer til den decideret sociale funktion der er i spillet er der flere måder at dette fungere på, man kan ligesom i AC : Black Flag f.eks sende sine vender på togter som giver dig omdømme og penge, du får dog kun en brøkdel af de oprindelige præmie penge ind hvis din ven vinder, det gode er dog her at det er ikke baseret på rang fra din ven, og din ven får faktisk intet at vide og skal hellere ej tillade dig at bruge hans profil til at sende på togter, det kan f.eks være nogen løb der kan tage f.eks 3 timer hvis du har en ikke så hurtig bil, denne tid bliver naturligvis bedre hvis du har en hurtigere bil når du selv spiller.

The Crew™_20141217222015

Men viser togten “4 timer” betyder det at det er din bedste bils nuværende tophastighed der vil kunne klare den på mellem 3,5 til 4 timer. Man vil også opleve at nogen missioner tager mellem 10-60 minutter og igen er dette også på grund af den stærkeste bil man har. Det kan dog anbefales at kører det selv, speciel hvis du har et par venner med du kan hygge snakke med i headsettet mens du spiller, man skal huske på du kan tjene op til måske 50000-60000 Bucks ( valutaen i spillet ) og næsten 4000-5000 faktions point nogen nogen tilmed 10000 på de aller længste togter.

Men hvordan er det lige disse togter kommer frem? Det gør du ved at få åbnet for forskellige faktioner som dominere diverse områder, og jo mere du optjener til din faktion jo flere bonus point får du på længere sigt. Men lader du f.eks en ven kører dit togt så du slipper for det, så vil din indtjening kun blive på 100 EP frem for 10.000 og du vil derfor gå glip af en masse point for at stige i rang.

The Crew™_20141214202825

Min konklusion af dette spil er forholdsvis positivt, spillet bliver aldrig kedeligt og der er hele tiden noget at lave i den store åbne verden. Jeg fryder mig over at køre rundt på de forskellige gader, såsom marker. Omgivelserne er smukke og bilerne er udmærket lavet. Det er super fedt med så mange forskellige slags missioner og mindre missioner, hvis man bare er ude og cruise eller hvis man har sat gps’en til en destination, som er langt væk.

Jeg er meget tilfreds med at man kan samarbejde i missionerne enten med sit Crew eller bare med folk som også er online i den åbne verden. Der er super mange opgraderingsmuligheder for sine biler og der er mange timer at fornøje sig med før det bliver kedeligt. Min opfattelse af spillet indtil videre er at jeg stadig ikke kan få nok. Dog er jeg meget skuffet over din lille biludvalg der er og at der kan forekomme problemer med serverne når man endda bare køre solo.

7