har udarbejdet det komplette motorcykel racing simulator spil, som kaldes Spillet tilbyder en intens og utrolig dyb racing oplevelse med mere end 100 forskellige motorcykler fra verdens mest populære producenter. Hvis man er til høj fart, skarpe sving og vandvittige hurtige motorcykeler er lige noget for dig! Der er fire forskellige kategorier af racing, Superbike, Supersports, Naked og Historical bikes. Single player mode, er en world tour, hvor løbene er kategoriseret baseret på cyklens kategori. Der er mange velkendte mærker med i , så som Ducati, Suzuki, Triumph, Yamaha, Kawasaki og mange flere.

Motorcykel entusiaster og gamere som er glad for fart vil blive meget ophidset af dette spil!

RIDE_20150401110216

Spillet er imponerende fra start, dog tager det lige lidt tid at lære styringen, men når den er på plads, så burde det køre for en. Nybegyndere vil finde det svært at styre cyklerene fra start, da bremser og styretøj er helt forskellig fra cykel til cykel. Ride er et meget realistisk spil når der omhandler om styringen, men kan ikke bare brage derudaf som man kan i mange andre racer spil. Nogle cykler er nemlig bedre i svingene end andre og det bemærker man hurtigt, da man sagtens kan miste herredømmet i et sving og køre galt. Det kræver nemlig lige lidt træning, før man bevæger sig ud på de hurtige cyckler. Følelsen når man kommer kørende i et sving med høj fart og man nærmest snitter asfalten med knæene er simpelthen for fedt.

Det er også derfor spillet udstyret med en ”rewind” funktion, hvorved man kan spole tilbage hvis uheldet har været ude og man er kørt galt. Denne funktion er meget nyttig i starten af spillet, da man lige skal ind i spillet og få styr på styringen. I hver bane er man udstyret med 9 rewind.

RIDE_20150401115333

Spillet tilbyder ligeledes mange forskellige baner der varierer fra by til land og man kan endda race på baner fra den klassiske motorcykel historie. Hvis man vil gøre det endnu sværere kan man vælge at skifte gear manuelt, der vil også være nogle drag race, hvor man selv skal skifte gear fra start til slut. Når man vinder løb i world tour’en, kommer man højere og højere op på ranglisten, dette tager selvfølgelig noget tid, da der er så mange løb at køre, men det er også det der gør det sjovt.

Der er også mulighed for at køre online race, her tillader man op til 12 spillere at race mod hinanden og i disse online spil er der 16 cykler i alt for hvert arrangement, så de tilbageværende ryttere vil være Al-kontrollerende. Udover at spille online, er det også muligt at spille multiplayer med spiltscreen, ligesom i de gode gamle dage på PlayStation. Dog skal det siges at jeg oplevede flere gange at det begyndte at lagge. Det undrede mig lidt da det på ingen måde var online, spillet funger med spiltscreen.

Ud over et hav af motorcykler og mange flotte baner, kan man tune og vælge sit helt eget look til sin motorcykel. Man kan fx fjerne nummerplade holderen og sidespejlene så ens motorcykel for at få et federe look. Derudover kan man også få andre fælge, en anden olie type, udstødninger osv osv. Der er rigtig mange muligheder og det gør bare spillet endnu sjovere at lege med, især når man tager cyklen med ud på banen efter man har tunet den.

RIDE_20150401121102

Desværre er spillet ikke helt gennemført, spillet bliver ensformet med tiden og det bliver ret let at gennemføre banerne jo mere man har spillet det. Det mest negative ved Ride er loading tiderne! Det er ufatteligt frustrerende at sidde og vente når et spil loader, men det skal lige siges at hver gang jeg skulle ind i et spil i world touren tog det over et minut i loading tid før man kunne få lov til at køre banen.

Derfor blev jeg nødsaget til at sætte et stopur for at finde ud af hvor lang tid det egentlig tog. En af gangene ventede jeg op til et og halvt minut! Gennemsnitlig venter man ca. et minut og tyve sekunder. Dette er virkelig et stort problem for spillet, da det er alt for lang tid at vente!

Grafikken er udmærket, dog ikke noget at prale af, men det er yderst smukt at se på landskaberne i baggrunden, når man suser forbi med høj fart. Nogle af banerne er udstyret med tilskuere og de er altså heller ikke noget at råbe hurra for. Jeg savner desværre også lidt mere kraft og lyd fra de stærke motorer på cyklerne, her mener jeg at de godt lige kunne have skruet en tand op for lyden af udstødningerne. Nu når jeg er i gang med det negative ved spillet, så er baggrundsmusikken virkelig kedelig at høre på, her skal man ikke regne med at lytte til noget specielt godt musik.

RIDE_20150403165411

Den samlede konklusion af dette spil er middel, spillet fungere super godt og det er rigtigt fedt at køre de hurtige cykler når man har fundet ud af styringen. Jeg har selv været så heldig at have en hurtig motorcykel for et par år siden og derfor bliver jeg rigtig glad når der kommer sådan et slags spil, for gameplayet føles så realistisk! Der er et hav af forskellige type motorcykler, både hurtige, langsomme, små og store. Der er mange muligheder for at sætte sit eget præg på sine cykler og sin karakter, dette er en fed funktion at have med. Dog er det store minus ved Ride, loading tiderne, det går simpelthen for langsomt, men venter utrolig meget og det er ikke specielt fedt i længden.

Detaljeringsgraden på cyklerne er smukke at se på samt kulisser og alt andet er pænt udført og imponerende at se på. Hvis du har været fan af MotoGP, eller bare generelt godt kan lide motorcykler og høj fart er dette spil bestemt noget for dig.
[minigallery id=”28840″ title=”Screenshots” prettyphoto=”true”]

7