Battleifleld francise serien er en af de spil der har været meget tro til branded igennem hele sin levetid, og har holdt sig til krig mellem 2 nationer på flere forkellige krige eller i krige der kunne være forgået f.eks mellem USA og Rusland, men de har bevidst undladt det at gå i krig mod nogen fra det ydre rum, eller andre ting som Zombier.

BF har også beholdt denne recept dog har de taget en ny drejning i serien som man på sigt også kan kalde en “spin-off” udgave af . Denne gang er det godt nok mellem de “gode og onde” men denne krig er hverdags kost i mere eller mindre alle lande i hele verden, det er nemlig kampen mod kriminalitet som forbrydere der sælger narko.

Historien

Historien er lidt anderledes end man har set i BF serien før, men det er logik. Du har mulighed for at få historien på den hurtige måde ved at kører igennem den og slå alt ihjel på din vej. Denne metode er for dem der bare vil have overstået det , mens den mere fyldige tilgang til spillet er man ved hver sag man kommer ud i leder efter beviser til en bevisførelse af sagen, og få svar på de sager man er involveret i.

Sagerne hører sammen på kryds og tværs selv om det er forskellige kapitler, og derved er der ekstra fokus på at få anholdt de gerningsmænd man kæmper i mod, frem for at slå dem ihjel, men valget er dit eget, du får nemlig bonusser i form af våben og diverse gadgets hvis du tar den svære metode, og ja det er den svære, da det at slå folk ihjel er meget hurtigere og mere enkelt, men til gengæld vil man stå med en masse spørgsmål der ikke er besvaret.

En sjov feature der er i historie delen er når man stopper , og quitter spillet får man en slags resume af hvad man skal forvente næste gang man starter spillet op. Det er lidt som man så meget af specelt i 80erne på diverse action serier. Og det samme sker når man starter spillet igen så får man et hurtigt “Last time on .” som giver dig en opfølgning af historien fra sidste gang man spillede.

Battlefield™ Hardline_20150420122935

Online – Heist

Historien har også andre gode elementer som er typisk for BF serien, nemlig det at få våben til multiplayer via single player delen, som betyder man rent ud sagt får mulighed for flere våben i multiplayer delen , derfor skal ma helst prøve at samle så mange typer våben op som muligt i single player hvis du ikke har haft det pågældende våben i hånden før. Du kan derefter bare smide det igen, hvis den viser et billede af våbnet midt på skærmen som unlocked.

Historien er ganske enkelt vital for din overlevelse i online, specielt hvis du ikke vil starte med at ligge ud med diverse “skod” våben, som ikke har nogen decideret effekt.

Multiplayer delen i BF:Hardline er lidt anderledes end man er vant til. Normalt når man har X antal point på et våben, eller klasse den sags skyld får man et nyt våben eller gadget, og det er til dels også tilfældet her. Men forskellen er bare du skal købe det først, og for at kunne købe det skal man optjene dollars, og det gør man så ved at slå få kills, tage baser , stjæle penge osv. Det er lidt som et XP system, men det er separat fra din level opgradering. Fordi du kan bruge dine penge som nævnt, mens det ikke har effekt på din lvl.

Der er en del nye gamemodes som er ganske underholdende, specielt den nye gamemode som hedder “Hotwire” her skal man kører rundt i biler og lave driveby, og det er alt fra store lastbiler til små police interceptors.

Multiplayer Map -Online

Multiplayer Map -Online

Ud over det er der conquest som man kender det, Team Deathmatch, og så en gamemode som hedder Crosshair, som er en mode hvor man skal beskytte en VIP. Der er selvfølgelig også HEIST som jo er en af hovedingredienserne for BF : Hardline.

Gameplayet for spillet er unik på nogen punkter, men generelt set har spillet ikke så meget at gøre med BF som man kender det, og det er desværre med til at ødelægge selve BF konceptet.

Mens omgivelser kan virke som BF spillene men mange af online missionerne, kan hurtig give en associationer til COD som er kendt for at have tætte “spray and kill” kampe, og det er også tilfældet her, der er ikke de store forskelle. DESVÆRRE.

Selv om spillet har nogen bugs online med mapwalking , “out-of-bounds” osv som skulle blive opdateret i næste patch eller første officielle patch som det betragtes da “day 1” patch regnes for at være obligatorisk så skulle denne patch også rette en masse våben fejl osv.

Inden i bil online

Inden i bil online

En ting der dog er et problem er “SQUAD” som fungerede upåklageligt på PS3, men forsvandt i BF4, men kom som “beta” senere hen igen, er nu kommet tilbage, eneste problem er bare , man kan ikke bare joine en vens squad mens personen sidder i map , det skal laves inden man starter op, og der kan være problemer med joine hinanden specielt hvis man spiller sammen med folk på den anden side af jorden, enten kan de ikke se dig eller omvendt, men det kan være et problem med port opsætningen på ens router der laver de fejl Men laver man en uPNP og evt tildeler intern ip, med tilknyttet DMZ så vil det fungere

Spillets singleplayer kampagne er et frisk pust til BF genren dog vil jeg mene det hurtigt kan gå hen og minde lidt om Miami Vice fra 80erne, men med et twist af moderne teknologi. Måden man får opgraderet våben på i BF Hardline fungere egentlig også ganske fin, da man ikke bare skal få x antal kills eller point med et våben, men man derimod blot får åbnet nyt ting efter hver rang mere eller mindre, og derfor blot skal bruge in-game dollars gør man på den måde kan fokusere mere på de våben man fortrækker og er bedst med frem for at skulle sidde i en klasse hvor man simpelthen ikke er god nok.

Battlefield™ Hardline_20150401102309

Battlefield™ Hardline_20150401102309

Selve multiplayer delen er lavet til “Politi vs Røver” og det bære de mange urban warfare præg af , der er næste mere by kamp og end der er open world kampe, med tanks og helikoptere, det kan derfor ikke anbefales at købes hvis du ikke bryder dig om dette.

Men du ligeglad med det ovenstående skal du måske prøve at investere i det, og se om det måske kan få dig igang med at spille BF nu hvis du er til urban warfare.

• God "Cop & Robbers" historie.
  • Ny måde at tænke BF på