Mange kender ikke det store til tyrefægtning, men udviklerne Reco Technology har gjort det til realitet. For nogle er denne sportsgren ikke andet end blod sport, men underholdende ser det ud. For andre er det en kunst, men også en dødelig dans mellem et kraftfuldt bæst og en elegant toreo. Uanset ens holdning til tyrefægtning har det foregået i mange hundrede år og er stadig meget populær i Portugal og Spanien, hvor det ligeledes er en traditionel forestilling.

Efter at have spillet et par timer, bliver dette spil meget ensformet og småkedelig. Der er ikke de mange udfordringer ved spillet, men en lille nysgerrighed for spillet var der stadig. Med et hurtigt øjekast af spillet ses det tydeligt at grafikken ikke er noget at råbe hurra for. For det ser bestemt ikke godt ud, man skulle tro at dette spil var til PlayStation 2. Derudover er karakterens model forfærdelig, dårlig animation og slørede teksturer. Lyden har det med at være lidt svag og det gør det heller ikke bedre med de dårlige lydeffekter under spillet. Det hele bliver bare noget rod.

TORO low 01

Man starter ud med en tutorial før man bedrager sig ud i karriere mode. Der er tre typiske tyrefægtning faser. De første to faser minder meget om hinanden, under kampen mod tyren skal man stikke en slags pinde i tyren for at gøre den mere sur. I de første to faser, handler det simpelthen om at holde på venstre trigger for at stå til ansigt mod tyren og derefter kalde på den. Dernæst skal man trykke en kombination for at snyde tyren med ens kappe. Dette skal gøres 4-5 gange for at lave en combo, så barometeret bliver rødt og dette gør at tyren kommer op i det ”røde felt” Dernæst skal man lave andre combos for at få flere point.   Tredje fase går ud på at mærke på tyrens hals og med et tryk på controlleren er tyren dræbt og dernæst er kampen slut.

har egentlig den grundlæggende forudsætning, men det er simpelthen blevet gennemført meget dårligt. De første manøvrer man lærer er meget svære fordi timingen skal passe meget præcist. Det er meget svært fordi at tyren står så tæt på en når man skal lave de tre combos i tutorial, derfor bliver man nød til at bakke lidt, men dette resultere oftest i at ens combo slutter fordi der går for lang tid imellem.

TORO low 04

Jo længere man kommer frem i karrieren vil man øge sin berømmelse og oplåse nye begivenheder og ekstramateriale. Bortset fra karriere mode er der også andre ting i spillet der er værd at prøve, fx match mode, som giver mulighed for at oprette ens egne brugerdefinerede tyrefægtning med de steder og tilpasningsmuligheder, man har låst op via sin berømmelse niveau. Derudover er der også et par minispil at tage fat i, hvor man i løbet af et par få minutter kan se hvad spillet tilbyder.

Den samlede konklusion af dette spil er desværre ikke særligt godt, dårlig grafik og utroligt kedeligt i længden. Derfor vil jeg ikke anbefale dette spil til nogen. Spillet er meget rodet og bliver hurtigt kedeligt.

Good
  • God potentiale
Bad