Mad Max er for mange, der voksede op i løbet af 80’erne, en barndom idol, og det er ikke svært at forstå hvorfor. Den hårde karakter blev skildret i filmen af ​​Mel Gibson næsten 30 år siden, og den dyster fremtidsvision stadig føles så relevant nu som dengang. Dette år var det Tom Hardy tur til at antage kappen som Max og filmen modtog et stående bifald fra pressen og fans.

Det svenske udvikler studie, som også står bag Just Cause som har fået meget ros, og når det blev kendt, at de ville skabe et spil baseret på Warner Bros. licens til Mad Max var der stor glæde. Lidt over 15 timer senere, jeg ved ikke om jeg hoppe højt på samme måde som mange andre gjorde ved annonceringen.

mad-max-5

Med Just Cause det føltes som Avalanche fundet deres egen måde at fortolke den åbne verden genre, mens denne gang de bare kopieret konkurrenterne lige fra både hvad angår det kampsystem, strukturen og de faktiske missioner. Dette er imidlertid kun negativ? Ja og nej. I mange henseender føler Mad Max ved første øjekast ligesom en ændring af Shadow of Mordor, et andet spil, der Warner Bros har været i og produceret.

Plottet af Mad Max er ikke baseret på filmene, men det er de svenske udviklere har valgt at gøre noget af deres egne, som er beundringsværdig. Max forfalder snydt ud af sin bil ved spillets skurkene og efterladt til at dø på starten, og han overlever indlysende og det bliver spillerens opgave er at give tilbage og tage det tilbage. Historien føles meget hastigt skrevet og aldrig få nogen reel dybde, eller nogen mening, der gør mig lyst til at spille på. Tegnet Chum vil slutte Max i et par minutter, og han kan spille verdens reaktion på Jar Jar Binks, når det kommer til at være så hård som muligt.

Mad Max er et spil, der er så meget om vold for at køre bil og her lavine kombineret begge med en lunken resultater. De første timer af spillet er udelukkende baseret på at finde opgraderinger til bilen og dette gøres ved at give sig i forskellige lejre og dræbe alle de onde indbyggere. Transportafstande føles meget lang, og når bilen kræver benzin, betyder det, at nogle gange kan du blive stagnerende midt i ørkenen, og derfor nødt til at køre i flere minutter, og kontroller brændstoffet. Jeg forstår ikke, hvorfor i alverden Avalanche besluttet at medtage noget så uforbederlig dumt i én underholdning produkt. Det faktum, at bilen kræver brændstof øger ikke underholdning på nogen måde uden at gøre mig kun frustrerede, når der er masser af at køre unødigt.

mad-max-2

Kampe i Mad Max er kort, nøjagtig det samme som i Arkham serien, men meget enklere. Stort set alle kampe er ved at hamre den firkant-ps4,. At variationen af ​​fjender er også meget små gør spillet hurtigt bliver meget gentagne. Den eneste forskel kan være nogle detaljer på fjendens panser eller at det har en kniv i stedet for et jernrør, og at spillet er helt blottet for udfordring gør det endnu bedre.

Mad Max en meget pæn spil, selv om den åbne spilverden, ikke giver samme følelse på samme måde som i Just Cause serien. Der er simpelthen for lidt at gøre, og spillet kunne lige så godt have været lineær, så er det bortset fra at få nogle ekstra skrot dele som skal bruges til opgraderinger, ikke umagen værd at udforske verden.

Mad Max er dybest set ikke en direkte dårligt spil, især når det drejer sig om en film licens. Men det føles meget uinspireret og til tider lemfældigt gjort, fordi det mangler den dybde, som mange andre lignende titler har været. Hvis dette skyldes Warner Bros understregede lavine til at frigive spillet omkring det tidspunkt, den nye film, vil jeg være hen i det uvisse, men det er en mulighed.

Men til slut, kan jeg anbefale et køb alligevel. Forvent dog ingen mesterværk, men en okay og til tider ganske morsomt actionspil.

Good
  • Mangler Dybde