Det tyske udvikling studio Piranha Bytes har fået lige dele ris steg med hele verden gamere og deres to serien gotisk og Risen er lidt af et had-kærlighedsforhold til mange. Nogle elsker det nogle stivhed og langsomme kampsystem, mens andre synes, det er yderst regressiv. For mig selv, dette er mit første møde med tyskerne talte om spil og for et større antal timer sammen med den opstandne 3: Titan Lords, er jeg faktisk positivt overrasket.

psf_Risen3-Screenshot--(2)_720p
Spillet er ikke nyt, men blev oprindeligt udgivet til PlayStation 3 sidste år i en version, der ifølge mange var under al kritik da det kom til den tekniske del. FPS var latterligt lavt, hvilket betød, at det var næsten uspillelig på bestemte sekvenser og den kraftfulde hardware af PlayStation 4 vovede at afhjælpe problemet i denne genindspilning, som også omfatter alle tidligere udgivne DLC.

: Titan Lords Enhanced Edition er identisk med Windows-udgave af spillet på de højeste indstillinger og til tider er det faktisk forfærdeligt pænt. Grafisk minder det meget om Kingdoms af Amalur: Reckoning.

psf_Risen3-Screenshot--(4)_720p
Du spiller som en navnløs kriger i spillets åbningstid vil blive genereret på livet og derefter blive genoplivet af de mystiske shaman Bones. Det er nu op til dig at finde din pirat kollega og også søster Patty og præcise hævn over pirat kaptajn Crow, der hjemsøger dine drømme. Udgangspunktet er ganske enkel, men funktionel, da det giver mig lyst til at holde spille for at se, hvordan historien udvikler sig. Naturligvis er der en stor mængde af sidemissioner at tage på den sande rollespil ånd og ønsker at gøre alt, hvad den opstandne 3: Titan Lords har at tilbyde, kan du sidde i hvert fald over hundrede timer.

Kampsystemet er det aspekt, der måtte tage den mest kritik af andre, og jeg anser dette for at være et spørgsmål om smag. Hvis du kan lide Fra Softwares Souls spil vil lære dig at sætte pris på det langsomme tempo, når kampene er meget mere teknisk end hvad vi er vant. Nogle fjender har desværre rent absurde mængder af HP, hvilket betyder, at også de mere simple slag sommetider føler trukket hvilket er en klar minus, hvis du vil farmakogenetik erfaringspoint. At være i stand til at parere det rigtige tidspunkt er afgørende, når den opstandne 3: Titan Lords er faktisk et ganske vanskeligt spil, hvor en enkelt fejl kan medføre, at du er i en blodig bunke på jorden, hvis du ikke passer dig.

psf_Risen3-Screenshot--(1)_720p
Risen 3: Titan Lords er ikke et rollespil, der passer alle, især de ivrige spillere, der ønsker hurtigt at bevæge sig fremad. Tværtimod, det er lidt ligesom en fin whisky, der tager tid at værdsætte fuldt, og når du gør det, så skjuler en virkelig dygtig spil under overfladen. Dog skal det siges, at det har sine mangler, både i form af langvarige konflikter og tvivlsomme stemme aktører, men det er meget sjovt at spille, og ifølge mig er dette, hvad der tæller i sidste ende.

• Flot
  • Fedt med alle DLC
  • Stabil FPS