Dragon Quest serien er en af de ældeste i spilhistorien, dog har støtten til serien været størst i Japan. Square Enix har i denne omgang arbejdet sammen Omega Force som er en udvikler under Koei Tecmo som er mest kendt for deres succesfulde Dynasty Warriors serie. Sidste år forsøgte de sig ved at smide Dynasty serien ind i en RPG serie, nemlig Hyrule Warriors, da det spil blev en overvældende succes, har de nu smidt deres formula over på Dragon Quest.
Hack ‘n’ slash elementet fra Dynasty Warriors fungerer virkelig godt i .

psf_Dragon-Quest-Heroes_Trailer-2-8

For mig som er en stor fan af Dragon Quest serien, der var det en fornøjelse at se at de har formået at bringe mange ting fra spillene helt tilbage fra 1986 og frem til nu ind i Dragon Quest Heroes og samtidig bruge de kendte lyde og soundtrack i spillet. Det var noget som virkelig fik mig til at sidde og smile da jeg startede spillet op.

De to main karakterer som man starter med i spillet er helt nye karakterer i serien, men undervejs åbner man stille og roligt op for en masse nye karakterer som man kan hive med sig i kamp, i alt 12 stk og mange af dem er et glædeligt gensyn fra tidligere Dragon Quest spil. Det er helt fantastisk at se dem komme til live i dette virkelig flotte spil. Spillet har lidt tegnefilms agtig grafik, som gør at de monstre du kæmper imod bare er så nuttede, men alligevel ubehagelige at kigge på. De 12 karakterer har utrolig meget personlighed hele vejen igennem spillets historie. Historien i spillet er meget kliché agtig, den lyse side mod den mørke side men alligevel vil man alligevel gerne se hvad der sker.

psf_Dragon-Quest-Heroes_Trailer-2-7

Kampsystemet i spillet er som vi alle kender det fra Dynasty Warriors, en af de større forskelle er dog at så snart du slår et monster ihjel, der har det en mulighed for at droppe en monster medalje som du kan bruge til at spawne det monster til at hjælpe dig med at holde et område rent for monstre. Spillet er mere taktisk end man normalt kender fra Dynasty spillene og det er noget jeg virkelig sætter pris på. Alle 12 karakterer har deres egne angreb og det er faktisk kun de 2 main karakterer der har angreb der minder om hinanden. Det gør at man kan lave forskellige setups alt efter hvilke kampe man nu skal ud i.

Udover main historien, så er der også challenges og dungeons som man kan gå ind i og lave side quests og skaffe ekstra xp så man kan få de sidste levels man måske mangler til et nyt område. Desværre mangler der multiplayer co-op i spillet, som ville have været fantastisk, men mon ikke det er fordi de venter med at se hvordan spillet bliver modtaget og vi så muligvis ser det i en mulig efterfølger?

psf_Dragon-Quest-Heroes_Trailer-2-4

Så alt i alt har vi her et rigtig godt spil, som virkelig viser hvad man kan gøre med Dynasty genren uden at det bliver alt for meget af det samme. Er du fan af Dragon Quest serien er det helt klart i mine øjne et must buy.

• Grafikken
  • Kampsystemet,
  • Karaktererne