Endnu et år er gået og dermed er det passende at sige “Same Procedure as last year”, men er det også det ? er en af verdens mest populæreste francaise serier, og Activision har efterhånden prøvet alle typer krige , men år efter år ender det med et spil der hypes men ikke lever op til netop den.

I år er tilbage med deres Black Ops serie så ved vi godt hvad det betyder, nemlig Zombier, men nu er COD også andet end Zombier, selv om det er det mange går helt i selvsving over.

Den står på tempofyldt action men som  altid, en hurtig overstået singleplayer kampagne del efterfulgt af timevis af eksplosiv og underholdende multiplayer. – Singleplayer i Call Of Duty har ikke været noget at råbe hurra over, eller at skrive et takkebrev til Activision om i flere år efterhånden, men den følger altid med og fungere godt som en intro til spillets funktioner samt styring. Samtidig er det et fornuftigt sted at finde nogle timers Hollywood underholdning og der er Black Ops 3 ikke anderledes.

Historien kort fortalt går ud på at den spillerstyrede karakter bliver brutalt lemlæstet under en mission og herefter får diverse kropsdele udskiftet med robot-dele, og efter denne prolo / tutorial hvor man får de mest almindelige funktioner prøvet af, så bliver man sluppet løs som en Black Ops agent.
Spændende og og adrealinpumpende action danner det mønster der har været kendetegnet for alle tidligere spil i serien, hvor skurken  skal jagtes og elimineres – Kort sagt Shoot to Kill.

Det er hverken noget der vinder priser eller fortjener flere ord end det, men det fungere og jeg var bestemt underholdt fra kampagnens start til slut. I COD har man god mulighed for selv at “designe” sine våben, samt stige i levels i samme ånd som man gør det i multiplayer, og det gjorde singleplayer delen lidt mere action, da det giver følelsen af at man selv har en effekt på hvordan spillet skal spilles. Det er langt mere attraktivt end man bare har et scriptet våben til diverse baner..

Call of Duty®: Black Ops III_20151110073223

Noget nyt og specielt ved Black Ops 3 kampagnen er dog, at i denne omgang har mulighed for at spille hele kampagnen igennem sammen med op til 3 andre spillere. Der er altså tilføjet 4 spiller COOP i hele spillets kampagne, hvilket er noget der i undertegnedes optik er en alt for sjælden ting at finde i spil den dag i dag. -Det giver et ekstra skub til kampagne delen, og det er lige før jeg ville droppe at kalde det for en singleplayer del i denne omgang.

Det fungere enkelt, og upåklageligt som altid i multiplayer delen i Call Of Duty serien  og er enormt enkelt at kaste sig over.

Call Of Duty’s stærke side er som bekendt at finde i spillets enorme multiplayer del. Det handler om hurtighed og præcision. Jeg var som altid med serien enormt hurtigt inde i min første multiplayer kamp, hvilket altid har været et af de punkter jeg roser serien til skyerne for –  Online fungerede fra dag 1 og bliver blot ved med at være hurtigt og enkelt at have med at gøre.

Her stiger du løbende i lvls, ved at optjene XP ved at dræbe fjender, og lave andre in-game achievement.  alt efter hvad game-mode du har valgt og der er altid en lille bonus at hente når en runde er slut. Det er et enkelt og velkendt system, men der hvor det bliver vanedannende er i at finde et våben man holder af at bruge for derefter at perfektionere dette, til at være så effektivt som muligt. Når dette er overstået er det dejlig enkelt at finde et andet våben at give samme omgang og på den måde går timerne.

Kort fortalt er Black Ops 3 uden tvivl mere fyldt med indhold og nyskabelse end andreCall Of Duty spil i et par år efterhånden.

Gamemodes er der ligeledes et rigtigt godt udvalg af, der er noget for enhver smag og ethvert humør.
Team Deathmatch går selvsagt ud på at 2 hold spiller mod hinanden i et forsøg på først at nå frem til at have dræbt 75 spillere fra det modsatte hold mens man i Seach and destroy forsøger et hold at forsvare et område eller en genstand mens det andet hold forsøger at komme frem og sprænge det i luften.
Dette er blot 2 ud af mange forskellige spiltyper.

Nærmest uendelige muligheder for at opbygge dine våben med forskellige genstande og paint-jobs sammen med en som altid vanedannende multiplayer på en lang række baner og gamemodes giver endnu en gang Call Of Duty enormt høj spil-værdi. I et år hvor der ikke rigtigt er noget konkurrence på denne slags spil udover Battlefront som jo taler til sin helt egen fanskare kan man godt forvente at der er rigtigt godt gang i multiplayeren langt ud i fremtiden.

Spillet er ganske flot at se på i år. Alting er flot og farverigt mens overflader er godt detaljeret til den grad hvor jeg endnu ikke har fundet en mudret overflade at sætte en finger på efter små 10 timers tid med spillet. Spillet køre med 60 FPS ( Billeder i sekundet ) og det giver en enormt flydende fornemmelse, i bevægelserne, og er med til at spillet kan holde den enorme hastighed som det gør. Om du fare ned af korridorer med aftrækkeren i bund eller om du blæser hen af en væg med eksplosioner omkring dig ændre ikke på hvor glat og flot alting fare hen over din skærm. Det er en fornøjelse som man sjældent finder andre steder.

Kort fortalt er Black Ops 3 uden tvivl mere fyldt med indhold og nyskabelse end Call Of Duty spil har været i et par år efterhånden. – Singleplayeren/kampagnen er som altid en Hollywood fest af over-the-top action med en halvflad historie, der dog får enormt meget mere genspilningsværdi ifølge af COOP, level system og at du selv styre hvordan du vil spille spillet via våben/udstyrsvalg mellem missioner og ’’powers’’.
Multiplayeren går som altid sin sejrsgang med at være let tilgængelig og at man selv som ny tilkommen har let ved at sætte sig til rette og føle at man kan gøre noget for at hjælpe sit hold til sejr.

De uendelige muligheder for at spille som man ønsker, giver ekstra grund til at blive ved , og skal man have en pause er der altid lidt ,disse har også  fået ekstra tilføjelser nu. Her er det nemlig muligt selv at sætte sig og bestemme sine våben og udstyr i samme ånd som i kampagnen og multiplayer delen.

• Nemt at gå til for alle.
  • Coop i kampagne
  • Multiplayer har enormt meget genspilningsværdi