For dem som er nye til serien, så er Disgaea et tur baseret strategy RPG, med meget dyb mekaniske elementer og høj level kurve, hvis man vælger at smide mange timer ind i spillet, så kan du rent faktisk blive level 9,999 – Det er nu 15 år siden at serien blev lanceret på Ps2 og siden dengang har spillet haft et utal af efterfølgere, spin-offs og remakes.

Endelig kan vi modtage et helt nyt til ps4 i form af Disgaea 5: Alliance of Vengeance. – Vi starter som anti helten Kilia som lidt uvilligt er blevet involveret i en krig grundet han redder den smukke og skøre Seraphina. Disgaea fortsætter med sin alid skøre og meget underlige humor, man skal virkelig være fan af serien for at kunne holde den ud til tider. Spillet byder også på utrolig mange seksuelle undertoner.

summary_pop01
Spillets og generelt den stærkeste side hos Disgaea spillene er deres kamp system, systemet har ikke ændret sig særlig meget henover de seneste år men jeg ser heller ikke nogen grund til dette da det fungerer 100% som det bør.Der er utrolig mange klasser og karakterer som man løbende kan få med sig undervejs i spillet og det kan udgøre utrolig mange fede combo classes i dine fights mod de onde. Heldigvis er det ikke blevet svært at level sine karakterer op i D5, tværtimod, det gør at man har en større lyst til at hive nye classes osv ind i forskellige kampe, fordi man ved de ikke tager en uendelighed at føre dem frem til høj damage.

item_pop04
Det skal dog siges at level systemet i sig selv er meget komplekst, fordi man hele tiden kan vælge mellem at level sine karakterer og våben. Det tager lidt tid at komme ind i, men når det så endelig er lært, så kører det i sigselv bare på skinner.
Grafisk er D5 virkelig flot, fyldt med farver og ens karakterer er virkelig flot lavet i de fleste tilfælde. Lydsiden kan godt musikmæssigt blive en anelse ensformig, men det er ikke noget man bider det store mærke i hvis man virkelig bare sidder og nyder spillet.Jeg vil ikke fortælle meget af historien, da jeg synes det er en oplevelse i sigselv med den skøre og skæve humor.

item_pop03
Hvis man kunne lide Disgaea 4, så vil man nok ikke blive skuffet da dette er mere af det samme. -Det store spørgsmål er blot nu, kan spillet overleve i Europa og NA på konsol markedet.

• Humoristisk