Review.

Da jeg første gang hørte om spillet “” tænkte jeg over denne titel faktisk lød lidt underligt, men da jeg så fik kiggede lidt nærmere på den fra en trailer, blev jeg lidt klogere på hvad det præcis drejede sig om. Det virkede som om det var et klassisk sidescroll hack´n´slash spil, men med en ny en måde at få en historie fortalt på. Spillet her giver dig nemlig et langt teater stykke hvor du er heltene, og du af den der skal slå overvinde de onde banditter,skurker og andet ondskab. Og tilmed med muligheden for at blive bedømt med det siddende publikum.

Spillet er bygget op omkring en masse teaterstykker, hvor ud spiller som Dæmon-jægeren Baron Dashforth  hvor du skal spille dig igennem akter i hver historie, der er teaterstykker om zombier, mumier, røvere osv , og her skal du så klare dig igennem og når til sidste akt som er “Grande Finale”. I løbet af akterne skal du samtidigt nå nogen udfordringer, som gør publikum vilde af begejstring, jo mere begejstret de er , jo flere stjerner får du. Disse giver dig en afsluttende “karakter” fra 1-5 stjerner af anmelderne af teaterstykket, klare du dig rigtig godt, kommer der lige en “Encore” som er en slags bonus som lige kan give dig en mulighed for at hive din karakter lidt højere op.

foul-play-ps4-psforumdk6

Du har også 3 “Awards” challenge du skal prøve at opnå i løbet af et teaterstykke, og det er f.eks at få skabt det perfekt akt som gøres ved at holde din kombo kørene hele akten igennem, eller du skal slå en leder af en bande ihjel som den sidste frem for tilfældigt, eller få en kombo på 100 osv , klare du 3 “award” challenge i et teaterstykke, så får du en perk der giver dig flere egenskaber du kan bruge længere inde i teaterstykket, eller prøve at udnytte i de tidligere teaterstykker for at få en bedre anmeldelses karakter end tidligere.

Spillet har en rigtig god måde at bruge side scroll genren på , fordi normalt har blot en lang historie som kan virke ensformigt fordi det er de samme omgivelser, men da dette jo er et teaterstykke, så er der kulisser der bliver hevet ind og ud af scenen mens du spiller, og du ser teaterfolk hive rekvisitter væk og sætter nye ind, mens du ufortrøden bare går videre på scenen, mens publikum så også kan finde på at råbe op fra salen af, hvor din karakter så svare igen , så det er lidt som at se et teaterstykke rigtigt, i den mere komiske udgave.

foul-play-ps4-psforumdk3

Foul Play, er er lavet af Mediatonic , og udgivet af , sidste nævnte stod også bag titlen Shadow Warrior blandt andet, og snart remake af Hard Reset Redux , og netop er altid kendt for at være med i spil som skiller sig ud fra mængden , og det gør Foul Play også, spillet giver dig nemlig en rigtig god og let måde at spille et sidescroll hack´n´slash spil på, og det er ingen undtagelse her. Faktisk kan jeg ikke mindes jeg har set nogen spil der bare ligner der har lavet noget der minder om spillet her. Spillet er nemt at komme igang med, og let at finde rundt i, og egentlig er det imponerende flot lavet, i de små detaljeret ting som teaterfolk der fjender rekvisiter, publikum der jubler og reagere ved at juble eller få  buhråb, eneste der mangler er bare de kaster tomater og rådne frugter op på scenen, hvis man ikke tilfredsstiller dem med god underholdning.

Spillet har også en god blanding af forskellige karakter, og ikke som andre typer spil hvor man tit ser de samme går igen og igen.

foul-play-ps4-psforumdk2

Dette spil tilbyder faktisk også noget der efterhånden er en sjældenhed i mange spil, det er nemlig der er både mulighed for co-op offline, og co-op online, så kan man spille som både Baronen og som hans Assistent i kampen mod det onde, og derved måske klare sine eventyr og jagten på djævlen og hans håndlangere, og tilfredsstille publikum med masser af perfekt akts.

Spillet hedder “FOUL PLAY” men jeg vil sige “ITS YOUR OWN FOUL NOT TO PLAY IT” fordi spillet er supersjovt, og ganske god underholdning, og tilmed kan fåes til både og PlayStation Vita

• Godt "skuespil"
  • Sjovt "klassisk" sidescroll spil