Ghost Recon Wildlands – Anmeldelse

Krigen mod narkokartellerne er startet

har de senere år spyttede diverse Open World spil ud, og de har alle klaret sig hæderligt specielt dem der har været online, senest “The Division” , men ikke mindst bilspillet “The Crew” som er blevet opdateret på 3 år nu, og med i mente at de har lagt Assassins Creed på standby indtil slutningen af i år for første gang i mange år,

, er co-op baseret spil , der sender dig sammen med 3 andre til Bolivia hvor du skal nedkæmpe og infiltrere landets narko karteller og fange dem der står bag smuglingen af kokain til resten af verden. Du bliver sendt ind som speciel agenter i Bolivia hvor du finde rundt i et kæmpe stort område, som er tæt bevogtet mange steder, samt området er fuld af diverse narkokurer og diverse hemmelige kokain fabrikker, samt andre

Det er et spil der giver dig mulighed for at opleve det sydamerikanske land Bolivia på tæt hold. Og der er ingen travlhed, eller en bestemt rækkefølge du skal tage missionerne i , med mindre det er missioner der er et kapitel for historien som er alt afgørende. Det vil sige du får i princippet selv bestemmer din tilgang til tingene, lidt ligesom i spil som Just Cause 3 f.eks – Afstandene fra det nordligste til det sydligste kan godt tage en times tid bare at løbe hvis man har muligheden for det, og tilmed overleve i de regioner du render igennem. Der er ialt 21 Regioner. Og der er ikke noget “fladt” område , du vil opleve der er mange bjergekæder som er enorme i højde, men trælse at prøve at komme op af , og til tider umulige med mindre du har et fly eller helikopter.Men når man er på toppen, så kan du ikke undgå at lige tænke – Hvad nu der er jo mindst lige så langt ned til nærmeste landsby som der var på den anden side, men så kan man altid bare nyde udsigten.

Ghost Recon wildlands ser godt ud, Men selvfølgelig, du er ikke kun her for at nyde udsigten! Som en del af en særlig enhed i den amerikanske Drug Enforcement Administration ( DEA ) har du en klar opgave, du skal dræbe El Sueno.

El Sueno er leder af magtfulde kartel den bolivianske stof. Og kan vel kaldes for “Godfather“, og han er ikke let at finde, og det er mest pga det ret uvenlige område man opholder sig i, hvor man ikke kan finde en nål i en høstak om den så var 3 gange tykkeer og længere end høet i høstakken.Derimod skal man finde ledetråde der kan give adgang til dem der arbejder for ham , og der er en masse underbosser omkring 15-20 stykker man skal finde og få lavet afhøring på. Men for at komme ind til dem, må man finde intel om diverse karteler og intels der kan bruges til at sporer evt digitale beviser men også fysiske beviser for deres “whereabouts”  Der er flere områder i Bolivia som alle er forskellige Zoner og du skal nærmest udrydde halvdelen af hver zone for diverse fabrikker osv før du kan få overtaget og få lokket ham ud af sit skjul.

Spilletiden er omkring 50 – 70 timer, hvis du vil tage på udflugt måske 100 timer, begrænsninger er kun afhængig af hvor lang tid du vil spille,, og det kan betale sig da sidemissionerne af hver slags kan give en masse fordele senere i spillet, det skal nemlig siges der er vel rundt regnet 90.-100 historie missioner, som alle hver sær giver dig lidt mere info.om dit mål.

: Det nye Ghost Recon giver rigelig rækkevidde. Men de fleste af hvilke kun den Ubisoft typiske meningsløse åben verden beskæftigelse, som vi kender det fra Assassin’s Creed & Co.? Eller overbeviste de nye Tom Clancy spil wildlands i anmeldelse ikke kun masse, men også med klassen?

Mixede historie, stor opgraderings system.

Historien er ikke en historie du fanges i som sådan, det er trods alt kamp mod en narkobaron man er i gang med, så regner man med en historie du vil blive fanget af, så skal du nok ikke sætte forventningerne ned. – Dog er der et par af karakterne , der har interessante historier at fortælle mens man render rundt og ved at ligge sig i position til at indtage en base f.eks, der er humoren lidt som man så i Battlefield : Bad Company, eller ihvertfald et forsøg på at lave samme humoristiske tilgang når man bare render mellem 2 missioner. – Derimod spiller du co-op ( Som kun kan anbefales og er lavet med henblik på ) så vil du måske få lidt mere underholdning, hvis man selvfølgelig spiller med Headset som man altid gør i denne type spil.

Den åbne verden giver dig mulighed for at udforske alle leder og kanter, og selv om der ikke er en fjende i omegnen , så er der stadig en masse sidemissioner der dukker på mens du bevæger dig rundt – Det er alt for at hijack en stor lastbil konvoj, eller få likvideret nogen pusher der holder og venter på at der kommer kunder, eller sælger våben fra deres bagagerum.

Alt det giver dig mulighed for at få opgraderinger, du skal nemlig samle diverse dokumenter, hacke computere osv for at få adgang til de små intel der er omkring både fjendernes opholdsteder, men også hvor du kan få fat i skill point , våben modificationer, og nye våben. Og der kan godt være nogen våben imellem der er lidt mere værd end det umiddelbart ligner. – Det er dog noget man helst skal rende 2-4 personer rundt og gøre, da man hurtigt kan føle det kedeligt alene. I kan altid stjæle en helikopter eller et fly og lave en “fly-by-shooting” det er god underholdning, – Du kan efter nok opgraderinger få åbnet op for rebellerne og få dem til at hjælp dig hvis du er i et område der vises som 4-5 stjernede i sværhedsgrad. – Husk man kan altid genoplive hinanden, men dør alle på holdet bliver man sendt til nærmeste spawn / safehouse, så derfor er disse også vigtige at finde , og gerne så mange som muligt.

I Ghost Recon : Wildlands, er bygget som et typisk RPG spil, med XP til at få højere rank, og så et evnetræ du skal åbne op for at få bedre udstyr og andre ting som er langt bedre end det man render rundt med i starten, men for at få det skal man også lede efter resourcer til rebellerne. Det er altså “Noget for Noget” konceptet..

Du kan naturligvis også betale for tingene via rigtige penge, men det er umiddelbart ikke noget der kan anbefales, da du derved går glip af en masse områder du måske ikke vil kigge i , bare fordi du ved du har alle våben allerede. – Der er da ikke noget bedre at se om man er heldig , og tilmed få fingre i et sjældent ekstra tilbehør til sin sniper, eller sin sub-machine gun .

AI i spillet er ikke altid så klog når det kommer til denne type spil fra Ubisoft, et godt eksempel er The Division, FarCry osv, de har samme mønster, men her i Ghost Recon, er fjenden langt mere intelligent, da de hele tiden bevæger sig forskelligt, afhængig om det er nat eller dag. Og dør i alle i holdet og i spawner igen for at tage ned til samme base / mission vil man ikke få ud af at bruge samme taktik som første gang, så man skal hele tiden sørge for at bruge de redskaber man har og tage folk ud på lang afstand hvis muligt. – Evt bruge din drone, til at udpege mål som du markere og som får tallene 1-2-3 osv så er det hele tiden nemt at blot at lave en synkron nedlægning og sigt efter det nummer man har fået tildelt , så man ikke laver et sku mod samme person og måske alarmere den sidste når han ser sin ven er dræbt. – Du vil bare blive jagtet af de indkaldte forstærkninger der er blevet tilkaldt fordi man ikke har sørget for at få deaktiveret diverse signal udstyr.

Samlet konklusion

Ghost Recon Wildlands, er på mange måder måske et af de bedre co-op spil i lang tid, og selv om det ikke er PvP venlig som det er nu, så skulle det komme på et tidspunkt, og det store plus ved spillet er det følger metoden både Borderlands, og Dying Light med co-op me venner som kan droppe ind og ud af dit spil som de lyster og du kan forsætte hvor du slap , når som helst og derved få klaret en masse sammen som måske ville have taget længere tid alene.

Spillet har super flot grafik, det er nemt at finde rundt i knapperne, og så er der mange timer i. Kommer du til Bolivia som “turist” eller som “DEA” agent er ligemeget, du vil have din øjeblikke hvor man bare vil nyde de flotte udsigter, inden du smutter ned og likvidere den næste underboss. Spillet er holdbart, og med blanen om en masse gratis DLC og season pass opdateringer er der mulighed for at spillet kan komme til at holde længe, lidt som The Crew og The Division.

• 4 spiller co-op Online
  • Stor åben verden
  • Fede Detaljer