Tekken 7 Anmeldelse

Tekken serien har altid været en spil der har været populær på mange områder. Dog er det en del år siden man har set et rigtigt Tekken spil med et “nummer” faktisk skal man helt tilbage til 2007 hvor Tekken 6 udkom, dog med en lille “appetit” vækker da Tekken Tag Tournament 2 udkom til PlayStation 3 i 2011

har været muligt at spille i snart 4 år i diverse spillehaller i Asien, og siden hen i diverse turneringer verden over. Spillet er også det første Tekken spil der er lavet på den danske spille motor “Unity” som oprindeligt er startet af 3 danskere ( og blevet en af de populæreste spille motorer siden )

Siden spillet udkom til diverse spillemaskiner de sidste par år, og har de sideløbende arbejdet på at få lavet en konsol version der vil have mere end bare “arcade” battle, og det er der nu kommet, det meget ventede Tekken 7 ud af.

Tekken 7 bringer dig en helt ny kamp motor som samtidigt giver dig mulighed for at lave nye og mere spektakulære angrebs muligheder, samt mulighed for at få nogen mere realistiske bevægelser på din karakter. I og med der er flere angrebs muligheder er der også en del flere muligheder for at lave komboer der kan virke svære at bryde, specielt hvis personen så samtidigt aktivere det nye “rage art” meter, dette er det nye “rage system” som faktisk er umuligt at bryde, dog er der muligheder for at absorbere din modstanders slag til din fordel og få aktiveret “rage” system hurtigere.

Jo lavere din energi er når du aktivere rage systemet jo vildere bliver dine “rage art” slag , men da disse bliver udført i et “cinematics” måde, er det også mindre mulighed for at din modstander kan afbryde dem, og derved blot se passiv til.

Tekken 7 kommer med en utal af muligheder både online men også offline. – Offline er der det afsluttende kapitel af “Mishima Blood Saga” , men også de klassiske arcade kampe , som giver dig mulighed for at kører igennem den klassiske “arcade stil” hvor du møder 7-8 modstandere og du så vinder lidt penge, som du kan bruge til din karakter, det kan være lige fra klassiske uniformer til din karakter, eller diverse musik numre fra de ældre Tekken spil.

Online, som uden tvivl er en vigtig ting for de lidt bedre spillere, er der naturligvis også , her har du mulighed for at kæmpe i klassiske “Ranked Matches” men også mulighed for at spille diverse turneringer som enten er offentlige , eller du selv laver private med andre venner du har på din PlayStation liste, det kan være i klassiske KO system hvor vinderen tager det hele, eller i Double KO systemet, hvor taberne fra 1 runde spiller mod andre taber fra 1 runde i turneringen, og skal kæmpe i et KO system om placering i selve KO turneringen, og blive seedede efter det efterfølgende i en ny turnering.

Som altid er der diverse “rank” for din karakter, og “promotion” chancer både online og offline, og det gælder selvfølgelig at få sin “1st Dan” rank.

Tekken 7 er et spil der viser sig frem fra en flot side, med utal af detaljer på karakterne men også flotte animationer under kampene, fra baggrunden af plus måden at se cut scenerne der afspiller sig flydene under diverse cinematiske “rage art” kombinationer, og er man i besiddelse af en PlayStation 4 Pro, vil man få stor glæde af dette hvis man vel og mærke også har et TV der kører 4K da spillet har en “mærkbar” forbedring i grafikken for disse personer.

PlayStation VR er også en del af Tekken 7 , dog vil man kun kunne bruge dette til 2 ting som det ser ud nu, nemlig til at spille i et “træningsområde” hvor du samtidigt vil kunne se din karakters modifikationer på tøjet tættere på og mere detaljeret, eller blot se replays fra andres kampe som de har gemt online, og giver dig en mulighed for at se andres kampe.

Er du i besiddelse at et fighting stick så vil dette også kunne bruges og give dig en fordel , og vi har testet spillet med “Real Arcade Pro 4” som sidder tungt på bordet og ikke ligepludselig skubber sig løst, specielt fordi det vejer 6 kg og derfor ikke er nødvendigt at sætte fast.

Tekken 7 er et af de fighting spil der kan være frustrende og spille for folk der ikke er vant til at spille "fighthing" spil, men da man kan spille på sin egen måde både og vælge knapperne som man selv synes er "logisk" så kan det hjælpe dig til at blive en bedre spiller, og selv om mange blot betragter spillet som "random" button smashing, så er der logik i det hvis man lærer knapperne at kende i tutorials. Historien er god, men spillet er primært bygget op omkring det klassiske arcade ladder system og derfor vil man få mest ud af det hvis man tar sig tiden til at spille online eller kæmpe mod venner. Dog ærgeligt at PS VR ikke er mere fremtræden end det er.
  • Utal af muligheder
  • Flot grafik
  • Masser af online muligheder