Knack 2 – Anmeldelse

Der er stadig et stort behov for gammeldags platforme. Det er let at nyde springet og løse gåder i en børnevenlig verden - Knack 2 har det hele.

, som udtales “nag” stiftede vi første gang bekendtskab med da PlayStation 4 udkom, og selv om spillet faktisk henvendte sig til alle aldre, så var det desværre et af de spil der hurtig forsvandt på release af PS4, til fordel for KillZone, Call of Duty : Ghosts, og andre release titler. Og det er derfor ret komisk, at netop denne titel blev annonceret under “PlayStation Experience 2016”, dels fordi mange ikke havde snakket om spillet, dels fordi mange nye PS4 ejere aldrig havde hørt om den første version.

Knack er dog siden hen vist frem mange steder i diverse trailers siden udgivelsen af PS4, og mange har ikke kunne sætte en finger på hvem figuren var, men det betød ikke at SIE Japan Studio lod sig slå ud, de var trods alt en ukendt karakter først, men Sony og SIE Japan Studio mente spillet havde potentiale, også fordi de trods alt var med henblik på at de skal være et familie spil, og måske Sony´s nyeste maskot på samme niveau som Sackboy var det på PlayStation 3, og Crash Bandicoot var på PlayStation 2 og 1 – Som sagt så gjort.

– Den oprindelige Knack var et lanceringsspil til PS4 og blev ikke modtaget meget godt. Spillet blev styret af Mark Cerny, også førende arkitekt på PS4 og PS4 Pro. Endelig viste spillet sig at være mere som en tech demo til PS4 end faktisk en sjovtitel. Knack var primært brugt til at vise, hvad PS4 kunne gøre med hensyn til løs elementer, fjender på skærmen og fysik. Mark Cerny, brugte senere KNACK til at vise, hvad PS4 Pro kunne gøre. Derfor er ikke meget logisk og virkelig overraskende. Første del havde en god indstilling, men historien var flade tynd og gameplayet var alt andet end varieret.

Hvem er Knack

Knack er et lille væsen, der har evnen til at binde forskellige relikvier for at blive så stor. Det giver et sjovt gameplay og interessante muligheder, men han er ikke en PlayStation-maskot af Ratchet, Clank, Jak, Daxter eller Crash Bandicoot kaliber. Det er synd, for han gør faktisk alt for at få det gjort. I cut-scener er Knack ikke meget til stede i den humoristiske del eller via tekster. Det er kun de figurer, der er omkring KNACK som gør dette mere end bare et “eventyr”.

Umiddelbart forskellig fra den første del

Hvad jeg oplevede den første time i spillet, var at spillet faktisk var helt anderledes end den første KNACK. Dog er karaktererne stadig de samme, og princippet om lille Knack som bliver til store Knack med terninger forsætter. Gameplayet er derimod blevet meget dybere. Dette er også nødvendigt, fordi niveauet i første del var ret inspirerende.

Allerede fra starten af møder vi mere komplekse baner, hvor timing er afgørende, og giver en unik platformsoplevelse. Pludselig føles Knack ikke længere som den skjulte tech demo i en platformerjakke, men pludselig er det en ægte gammeldags platformer med mange moderne elementer.

Umiddelbart er første indtrykket godt, og det er ekstremt positivt, men vi er også meget glade for at fortælle dig, at dette fortsætter i hele spillet. Faktisk bliver det kun bedre. Det ser ud til at udviklerne rent faktisk har lyttede til diverse kritik fra anmeldelser rundt om i verden og samlet de ting der blev pointeret kunne blive bedre

Læs vores anmeldelse af KNACK

Gameplay er gammeldags, men alligevel raffineret

Knack 2 forsøger ikke at være en helt nyskabende platformer med alle slags elementer, du aldrig har set før i spil. I stedet indeholder Knack 2 mange gameplay elementer, der kender til, men du ser faktisk lidt i dag. Der er en grund til, at Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy har solgt så godt: Der er stadig et stort behov for gammeldags platforme. Det er let at nyde springet og løse gåder i en børnevenlig verden.

Disse spilelementer er placeret i Knack 2 og udskiftes derefter med imponerende hurtige events, en lang række landskaber og forskellige ekstra muligheder.

På denne måde kan du samle blå krystaller gennem skatte eller besejre fjender, som derefter kan udveksles til opgraderinger. Disse opgraderinger gør Knack stærkere, hurtigere eller mere effektiv. Blå krystaller er ofte gemt i små hjørner, for eksempel, hvis du omdanner Knack til den lille version for at komme ind i korridorerne.
Det sørger for, at du prøver at udforske mere osv for at få fat i disse opgraderings krystaller, foruden at være smukke, blå krystaller, er det også vanedannende aktivitet. At vælge “vinklerne” er et af de bedste elementer i Knack 2. Platformens puslespil er uovertruffen, selvom de i første omgang er meget for nemme. Spillet er dog meget tilgængeligt for de yngre spillere, som også kan hente tips, hvis de ikke lykkes.

Historien er ikke særlig grundig, men heldigvis er alle de steder, du besøger, og de fjender, du møder, utroligt varierede og unikke. Havde spillet haft en ordenlig historie at vise samidigt ville de måske være det perfekte platformer spil til dato, men de perfekte findes nok ikke.

God gameplay er meget vigtigt, men også en god historie kan hæve et spil til en større højde.

Spillet har en ret simpel kontrol, men et noget dybere kampsystem end den foregående del. For eksempel er de gule krystaller du går gennem hvert niveau ikke længere et kraftangreb, men de tjener som en polstring til dit skjold. Jo mere gule krystaller du kigger gennem niveauerne, jo mere fuld bliver din skærmmåler. Det betyder at du kan samle et par angreb uden terninger og dermed tabe magt og størrelse.

I kamp har du flere bevægelser end i den foregående del, og det afhænger af de materialer, som Knack har medtaget. Dette giver dig mulighed for at optage jern på et bestemt niveau, hvilket giver dig en jernkæde til fjernoptagelse af dine fjender. Movesets ændrer meget i spillet, hvilket giver den nødvendige variation, hvilket derfor er positivt. Desuden er spillet et normalt spring, såvel som et dobbelt hop, og du kan sparke, slå eller udføre en kropsslam. Alle disse bevægelser opgraderes også med de blå krystaller, som kan skjules eller hentes efter at have besejret en fjende.

Hvis du er i kamp, ​​er det generelt temmelig glat undtagen dodging. Hvis du vil undvige, skal du trykke den rigtige analoge stok i den rigtige retning, men det er ikke altid glat. Spillet sommetider sænker, så du kan gøre et træk, men det kan være, at spillet gør det for sent eller ikke at registrere. Heldigvis har du også et skjold, der virker meget bedre. Dette giver dig mulighed for at “returnere” angreb som pile, kugler eller noget andet i den retning. Dette brænder genstanden tilbage til fjenden, men holder din L1 længere, du har bare et skjold og angriber dig uden skade.
I sidste ende er vi helt tilfredse med kampens kamp, ​​da det nu er mange gange dybere end i den foregående del. Det giver meget mere gameplay variation, og kampene bliver automatisk sjovere. Ikke helt vigtigt er, at du kan spille spillet som en helhed. Dette giver plads til andre niveauer i niveauerne, og kampen er specielt justeret, så de to Knack-figurer bruger hinanden i kamp. Udforsk det gådefulde, kampe og niveauer sammen virker lige så godt som gør det alene og det tilføjer bare lidt mere variation.

Grafiske fløjter og bobler

Knack 2 har PS4 Pro optimering og giver dig mulighed for at spille spillet i en forbedret opløsning eller frame rate, du vælger selv, de vil sige 4K med 30FPS, eller 1080p med 60FPS. Der er også mulighed for HDR, men da spillet i forvejen er farverigt, så gør det ikke den store forskel på netop dette spil, hvis man har indstillet sit tv f.eks på “Game/Spil” eller sat kontrasten op i forvejen.

Grafisk gør Knack 2 det meget godt, den verden du render rundt i er designet flot og farverigt som nævnt før, og detaljeret specielt med 60FPS. På det tekniske plan klager vi heller ikke meget , dog var der nogen få irreterende kollisionsfejl, f.eks hvis man vendte sig ved en mur, så fik man lige sneget armen igennem osv, men det er langt mellem de sure opstød generelt.

Knack 2 er alt, hvad du kan forvente af en platformer i gameplay og kamp, ​​men historien mangler desværre også i anden del. Hvis historien var blevet bedre, ville Knack 2 have været en perle blandt platformerne. Det er desværre ikke sådan, men vi kan stadig nyde gameplay og puslespil, som spillet har at tilbyde. For dem der måske er ivrige på grund af den skuffende første del: Hvis du leder efter en god, pålidelig platform med en moderne sauce, vil Knack 2 helt sikkert ikke lade dig nede. Dette spil er yderst underholdende og et must-have for alle platform elskere.

• Bedre end den forrige og et must for Platform spillere
  • Man skal virkelig prøve det hvis man kunne lige Knack
  • Flot grafik