The Inpatient – PS VR Review ( Until Dawn Pre-Quel )

Man føler virkelig man selv er patienten , helt ind til benene

Supermassive Games har siden udgivelsen af haft store planer når det kommer til at forsætte serien, dels pga succesen fik, men også hvor på standarden for “horror” kan laves og samtidigt været et gyser spil, alle typer personer kan få noget ud af, enten som tilhørende som normalt ikke er til den genre, men også horror fans, som måske ikke betragter det som horror, men blot en spændende “thriller” eller noget i den dur.,

Spille “Until Dawn”,  omhandler en flok unge der vender tilbage til en ferie hygge ejet af “Familien Washington”, men det er ikke bare for at komme op og “Partyyyyy” som man ellers kan forvente hvis man danner paralleller, med de klassiske horror film, som f.eks Cabin in the Woods, og andre film af den genre , som specielt var populær i 80erne. – Læs evt handlingen af spillet her eller få andre info omkring “Until Dawn” her.

” er en “” oplevelse som uden tvivl vil være med til at give Until Dawn fans, en grund til netop at investere i et headset, specielt fordi priserne er utrolige lave nu og der samtidigt er kommet en nyere og bedre version af dette der understøtter HDR udgang,

Man vil måske umiddelbart tro i første øjekast, det er endnu et spil der i princippet ikke har noget med “Until Dawn” at gøre ligesom spillet “Until Dawn : Rush of Blood” i princippet udelukkende var lave for at give folk en gyser oplevelse på PlayStation VR da dette udkom. Men den ide kan du godt pakke ned inden det bliver daggry.

The Inpatient , er det man kalder en såkaldt “Pre-Quel” som med god grund kan spilles som det første hvis man endnu ikke har begået sig i BlackWood.

I “The Inpatient” er man indlagt på Blackwood Pine Sanatorium, som betragtes som et ferie resort ud af til, hvor folk kan komme og slappe af, og komme af med stress, men virkeligheden er noget andet når man så kommer inden for, det er nemlig et sted, hvor folk også bliver udsat for diverse test på baggrund af nogen ting der er sket i en mine som er styrtede sammen i et område ikke langt fra hospitalet.

Du ved ikke selv hvorfor du er der, ud over du får nogen flashback, men kan ikke finde ud af hvorfor du får dem, men det hjælper Dr. Bregg dig med.  Han laver derfor nogen test på dig så han kan finde en diagnose, men det er blot det man skal tro, og man finder meget hurtigt ud af , der er mere end bare almindelige mennesker i det hospital, der er også noget der ihvertfald ikke er menneskeligt, men det forklar stadig ikke hvorfor du er der. En dag vågner du, men forskellen er nu , der er ingen sygeplejerske på gangene, og der er helt stille, men du er underligt nok stadig låst i din celle. – Din med-patient som du ligger på stue med er ved at gå fra forstanden, og prøver og finde en løsning på at komme ud, men når trætheden melder sig, oplever du mareridt som gør forvirringen større, og man er til sidst i tvivl om man er vågen, eller man er i et konstant mareridt.

Spillet i VR

Spillet er som nævnt tidligere kun til “PlayStation VR” , og derfor er spillet lidt mere spændende at spille, end det originale Until Dawn, men man får også en rigtig god fornemmelse af at Horror stilen og VR det er generelt et godt match, og samtidigt giver dig muligheden for at spille med en DS Conctroller med klassisk “FPS” styring så at sige, dog kan det også spilles med Move , og ikke nok med det, alle dine svar kan du bruge din stemme til, så du får en endnu større indlevelse i VR universet.

Spillet kan spilles som nævnt før med Dualshock 4 og PlayStation Move Controllers, dog vil fornemmelsen med Move give dig en følelse af mere frihed, da du derved bruger den ene hånd til at styre med mens du bruger den anden til at tage ting om med, studere, og generelt interagere med, og faktisk vil jeg sige at “Robinson : The Journey“, er det eneste VR spil hvor jeg virkelig følte styringen passer ind, frem for de der spil hvor man “jumper” osv.

Til folk der lider af køresyge let, og HAR husket at indstille deres VR headset korrekt, og husket at indstille “pupillen” og “Øje-Afstand” korrekt kan derfor igen som blandt andet i “Robinson : The Journey” vælge om ens karakter skal bevæge sig i 15 graders vinkel hvergang du bruger analog stikket, 30 grader, 45 grader, eller blot “frit” så du kan danse rundt om dig selv blot ved at holde analog stikket i vinklen du vil gå.

Grafik.

Spillets grafik er baseret på at spillet køres på en , da der på en del forskelle på spil, hvordan den loader baggrunde og grafik i baggrunden, om det er en PS4 Pro eller Almindelig PlayStation 4.

Spillet køre superflot, der er fede effekter, og faktisk er det en fed ting at opleve en “wendigo” på tæt hold man kun har set dem i 3 persons perspektiv i “Until Dawn”, landskabet i baggrunden, effekterne i de lukkede gange, er super, dog kan man opleve nogen steder bliver lidt for mørke, selv om man render rundt med en lommelygte nogen steder i spillet, men det er nok bevidst da det typisk er tidspunkter man kan få de såkaldte “scaryjumps” som man kan opleve kommer i løbet af spillet, hvis man har let til at  få et chok.

Samlet konklusion.

Spillets historie er super god, og med butterfly effekten, har man ihvertfald 15 timers underholdning hvis man sørger for at huske valgene fra tidligere gennemspil , og derved får en anden afslutning, spillet er nok et af de bedste “Horror” spil i VR genren , men ikke pga “Horroren” i sig selv, men mest pga det uventede og spændingen i spillet. Spillet kan anbefales som første gangs spillere af PlayStation VR, da det faktisk er lige til med styringen, og hele måden at skulle spille på.

Until Dawn fans som ikke har PlayStation VR headset, burde måske overveje at anskaffe sig et nu , hvis der ikke har været noget interresant af de andre 200 VR spil der efterhånden er udkommet til PlayStation VR siden dens udgivelse.

Spillets historie er super god, og med butterfly effekten, har man ihvertfald 15 timers underholdning hvis man sørger for at huske valgene fra tidligere gennemspil , og derved får en anden afslutning, spillet er nok et af de bedste "Horror" spil i VR genren , men ikke pga "Horroren" i sig selv, men mest pga det uventede og spændingen i spillet. Spillet kan anbefales som første gangs spillere af PlayStation VR, da det faktisk er lige til med styringen, og hele måden at skulle spille på. Until Dawn fans som ikke har PlayStation VR headset, burde måske overveje at anskaffe sig et nu , hvis der ikke har været noget interresant af de andre 200 VR spil der efterhånden er udkommet til PlayStation VR siden dens udgivelse.
  • Utrolig lækkert at spillet
  • En spændende historie
  • Man kan ikke forudsige handlingen selv om man tror det