God of War – Anmeldelse

Anmeldelsen af , har været lidt svær at komme ind på , specielt fordi der er kommet strenge regler om hvad man må skrive og ikke skrive, så selve historien vil der derfor ikke være nogen af i denne anmeldelse, kort sagt ingen spoilers.

har siden PlayStation 2 , været en af PlayStations stærkeste varemærker, og hver enkelte titel har givet en episk fortælling omkring den spartanske kriger “” som måtte ofre sin sjæl og familie for at redde sit liv , men det har aldrig været uden omkostninger, som endte med at bitterhed og vrede gik ud over guderne og titanerne. Og som i sidste ende endte med at give en sejre men ikke uden omkostninger. Han mistede alt i God of War : Ascension, eller gjorde han ? ..

God of War – Ingame billeder PS4 Pro ( 4K )

Kratos endte med at trække sig langt væk fra krigene, og ville leve i fred, og endte i Midgard. Han har siden stiftede familie, fået en søn og en kone.  Generelt lever han et stilfærdigt liv, men efterhånden som tiden går, vil Thor bemærke at kratos er mere end bare et almindeligt menneske , og det er en gud for meget.  Det går hen og bliver et problem for Kratos, specielt fordi han har måtte forlade sit hjem med sin søn for at nå et sted, som han har lovet sin kone. Eneste problem er bare sønnen ikke på nogen måde er klar til at kæmpe, og samtidigt ikke kender sin rolle i livet så, gør det bare tingene mere problematisk for Kratos, der ikke vil indvige sin søn i sin fortid, og det forsinker bare processen.

God of War

, har brugt knap 5 år på at udvikle spillet. De har tilmed holdt kortene tæt på kroppen omkring handlingen, ikke før sidste år fandt man ud af at Kratos ville vende tilbage. Og ikke mindst tilbage til en mytologi,som måske er mere ukendt for mange end den græske mytologi. Det er derfor et sats Santa Monica har lavet , og måske derfor også grunden til der var så meget tys-tys omkring netop en “GoW 4” eller “GoW (Reboot) som man måske kan kalde det.

God of War, har en masse nye ting, blandt andet er spillet nu “” spil, og hele måden at blive opgraderet på er RPG baseret og selv om man stadig kun har et våben, så har man derimod mulighed for at modificere våbnet, og sit skjold, så man får ekstra beskyttelse , og ekstra kræfter med f.eks Ild, frost og gift.

God of War – 5 års udvikling har skabt episk spil.

Spillet giver både nye og tilbagevende spillere mulighed for at spille det som de lyster de med forskellige sværhedsgrader ( 4 styks ). Der er 3 sværhedsgrader åben fra start, og så en man i sin tid nok kaldte “Titan Mode” , denne er låst fra starten af, men ikke desto mindre så er spillet på nogen punkter også svært selv på normal, dog uden at være umuligt, og slet ikke hvis du er tidligere GOW spiller.

Kratos fået en søn  ( Som nævnt tidligere ),  som faktisk passer utrolig godt ind i hele “God of War” universet. Selv om man som udgangspunkt tænker, det måske er lidt for brutalt – Så passer det godt ind. Hans våben er en bue og pil, der bruges til at aflede angreb på Kratos i starten , men senere kan blive et vigtigt våben og samtidigt også er med til at forhindre angreb fra fjender som pludselig dukker op i luften, samt han er utrolig god til at have et overblik hvis nogen fjender angriber som man ikke selv ser, og så har han en god funktion som hjælper når man er i knibe.

– Han vil som Kratos også få mulighed for at få opgraderet sine våben jo længere inde i spillet man kommer. Som en sidste ting omkring sønnen er det også værd at nævne , at selv om han er en vigtig del af historien, så er det kun Kratos man kontrollere hele spillet igennem.Men samtidigt , kan man også se han ikke vil vise sig som en far med følelser men samtidigt på sin egen måde viser han holder af sin søn, og det er det vigtigste i hans liv.

God of War har altid været kendt for et “Hack´n´Slash” spil  hvor man brugte  ,  og  . Det er ikke tilfældet mere , nu er der rykkede lidt rundt på “standard” knapperne,fordi man nu skal bruge et par knapper til at interagere med sin søn under kampen, samt kaste sin økse blandt andet, osv nogen af disse kan dog ændres, men helst inden man starter spillet, ellers ender man med at blive helt rundforvirret når man nu har vendet sig til at bruge  og R2 som giver henholdsvis “Light Attack og Heavy Attack” og man kan så lave komboer senere hen, men ikke i samme vilde udgave som man ellers kunne med “Chain of Olympus” osv ( man kan dog indstille dem til “Classic” men det gør det ikke lettere når man skal bruge “sigte” funktionen og kaste funktionen samtidigt.

God of War_20180412112551

God of War er optimeret til PS4 Pro på alle måder, dog har de også optimeret til dem der ikke sidder på et 4K TV med supersampling mode, som også blev tilgængelig på seneste PS4 Firmware opdatering 5.50, og derfor en god ide at bruge denne funktion hvis du vel og mærke spiller på en PS4 Pro, med Full HD TV. – Men som altid har Santa Monica Studios været gode til at presse så meget ud af sin GoW spil som muligt på den pågældende generations Playstation, og det er ikke en undtagelse nu, og man forstår faktisk de har ladet spillet vente på at Sony udgav PS4 Pro , med netop at udkomme så langt ind i “livscyklussen” for denne maskine.

Spillet er en flot oplevelse, samt en hyggelig farverig oplevelse , men også dyster oplevelse steder hvor det hele er lidt mere mørkt, og ikke mindst en action præget historie, med meget skiftende scenarier, samt en god portion humor nogen steder med de små samtaler Kratos og Sønnen har , hvis man fanger dem vel og mærke.

God of War , er det bedste “reboot” spil der er lavet til dato, og faktisk kan det meget vel ende med at være en af de største udgivelser Santa Monica Studios kommer til at lave eksklusivt på PS4, og det er ikke fordi at spil som “Uncharted“, og “The Last of Us” ikke kan være med, men der er bare et eller andet over God of War , som viser de 5 år det har været undervejs er blevet lavet med henblik på at være en af sin generations største titler når man om 10 år f.eks laver et tilbageblik på PlayStation 4 eksklusive titler.

En historie der er så god og spændende skal man lede længe efter, dog med i mente at man er til denne type spil, spillet er som nævnt nok et af de spil der vil være på top 10 listen over største udgivelser når man vil snakke om PlayStation 4 om f.eks 10 år ( indtil videre) , og samtidigt ret svær at gætte sig frem til hvad det ender med. God of War er et must buy, og har man en , vil oplevelsen blive endnu større når det kommer til det graffiske ( 4K TV kræves ) også selv om man ikke har vel og mærke.

Kratos er tilbage i denne "reboot" af God of War, denne gang i den Nordiske Mytologi , hvor man blandt andet vil opleve Thor og Odin nogen af de guder man må kæmpe imod.
  • Super flot spil
  • God historie