Marvel´s Spiderman – PlayStation 4 Anmeldelse

er en af de mest populæreste karakter fra Marvel´s Univers, men det har ikke altid været sådan, egentlig startede det hele måske primært pga filmene med Tobey Maquire i starten af 2000, hvor superhelte filmene så småt begyndte at blive populære for masserne, og selv om Spiderman måske havde sin egen serie i 1970érne så var det ikke det vilde hype der var omkring det, og den lukkede derfor efter 2 år, måske pga han var en ret kedelig superhelt hvis man tænker på at sammenligne ham med Batman, Superman og ikke mindst “The Hulk” som var nogen af de større dengang, specielt Superman pga filmen udgivet i samme årti der bare hedder “Superman” med Christopher Reeve i hovedrollen. Men det lykkedes Marvel at få ham frem igen, endda 2 gange først i 2002 , med oven stående person , samt igen i 2012 at reboote serien, så den var mere tidsvarende.

Det har så også resulteret i en masse Spiderman spil,hvor det første kom til Atari i 1982. Og op igennem 80erne og start 90erne genudgav man Spiderman hvergang der udkom en ny håndhold konsol fra Nintendo. Derefter købte “Activision” rettighederne til at være eneste udgiver af spilllet, og det var med henblik på at kunne lave en form for “Francaise” udgivelse af spillet, som så skulle være baseret på filmene der var begyndt at komme, og ikke mindst fordi de så det som en god forretning. Og det begyndte derefter også at komme udgivelser som nåede længere end bare Spiderman 2, som det er gået mange gange før afhængig af udviklerne som ikke havde sammen langvarig licens, og det har resulteret i et fast nyt Spiderman spil næsten hvert 2. år mindst og det har playstation folket også haft stor glæde af. hvor PS3 i 2014, som hed “Spiderman – The Amazing Spiderman 2”,  som indtil videre var den sidste Spiderman der kom til flere platforme.

Sony har siden hen kommet til med store arm bevægelser, og man kan være lidt i tvivl om Sony og Activision har haft lavet nogen rettigheds “bytte-bytte købmand.” En del spil fra Activisions spil katalog er endt hos Sony, eller der er kommet eksklusive rettigheder på diverse spil, men en ting er sikkert Sony har ihvertfald fået rettighederne eksklusivt til . og det kunne der jo komme mange sjove tiltag ud af , specielt fordi skulle de så vælge og forsætte hvor Activision slap sidst, eller skulle de starte forfra, eller noget helt 3 , starte deres egen historie.

Imsoniac Games, der har stået for udviklingen i samarbejde med Marvel , og det er der blevet en rigtig unik historie ud af, som vi har taget et kig på. – Er du bange for der kommer spoilers om vigtige ting som f.eks karaktere der dukker op og ikke dukker op, så bare rolig, det vil IKKE ske, spillet har nemlig taget en lidt anderledes drejning, og man kan måske mere kalde det en “sidehistorie” til de seneste spiderman film og spil.

8 år siden.

Ja så mange år siden er det Spiderman ( i denne verden ) første gang blev en realitet, efter Peter Parker blev bidt af en ædderkop der var inficeret med radioaktiv stoffer. Og det er nu 8 år siden han sidst levede livet som normal menneske. Men i de 8 år har haft kæmpede for at bruge sine egenskaber / evner for at hjælpe hvor han kan, men samtidigt 8 år som han har brugt på at finde en balance mellem hans privat liv og hans liv som helt. Dette kan dog til tider ikke være helt let, og det gør også han faktisk stadig er uden kæreste, men samtidigt også stadig bliver betragtet som ganske almindelig og lidt nørdede person.

Det har også betydet hans nørdede / intelligente tilgang til tingene er han er endt som assistent for “Otto Octaviaus”, og er med til at udvikle diverse våben bygget på Nano teknologi.. Men Wilson Fisk aka King Pin, har haft fingrene for langt fremme i nogen ting, han helst ikke skulle have blandet sig i, og da Spiderman undersøger hvad han laver finder han ud af det måske ikke helt kun er Kingpin der er skyld i det der sker.

New York City i SpidermanDu vil i din lange rejse igennem historien, komme til at lærer om hvad der er sket i spiderman´s / Peter Parker´s liv de sidste 8 år op til nutiden, og hvem ved måske er der en rød tråd igennem det hele hvis du klare det hele inklusiv side historierne. Du vil flere gange opleve at møde fjendere der måske er stærkere end dig, eller har flere typer forsvar end du har af angreb, og derfor skal du også finde nogen små tråde rundt om i New York, Disse samt XP fra kampe, og missioner vil give dig bedre level, som der giver dig flere skills, som så derved vil give dig muligheden for at få klaret side missioner som giver dig adgang til de lækre kostumer, som kan lidt mere end man er vant til.

Spiderman er absolut her for at blive i denne nye fortolkning – Hvornår mon vi ser en 2er ?

Spillet er super fedt,  og for første gang virker det som om det fungere godt at svinge sig rundt i New York, man føler ikke det virker akavet og forkert når man løber op og ned af husvægge. Og jo bedre du er opgraderet jo bedre flere ting kan du hol

Spillet har som alle andre store åben verden spil, mange ting at tage sig til , når det kommer til side missioner, og dels kan det virke trivielt hvis man f.eks gemmer det til sidst , men udnytter du mulighederne og kører et mix mellem hovedmissionerne, og side missionerne samt “explorer” New York samt prøver og finde f.eks alle kendetegnene der er i New York, og hvis du vil have lidt hygge kan du alt gå ned af gaden på 7th street f.eks og så se hvad du hører og oplever, der er mange små clues, og derfor lidt sjovt at hører på når folk snakker til en , eller vil have selfies med en, og du kan se du på de sociale medier får flere milioner følgere.

Frygten for at spillet ville være ensporet lå der med tanke om det kørte med sit egen indgangsvinkel og faktisk er en reboot igen, igen og igen men den her udgave er fængende, og så er der mange timers god udforskning og til tider lidt frustrerende når man kæmper mod fjender som egentlig er bedre lvl end du selv er, det kan være frustrende men samtidigt også blot endnu en grund til man ikke bare skal storme igennem historien.

Samlet set er “Marvel´s Spiderman”som det faktisk hedder bedre end forventet, og jeg tror “edder” mandme de kan “spinde” mange fans på det. De har allerede annonceret en ny DLC der udkommer senere i år og den vil gå under navnet “The City that never Sleeps”.  Spillet vil på udgivelsen også komme med day one patch som blandt andet vil tilføje det meget populære fotomode.

Spiderman er tilbage i Insomiac´s fortolkning af Spiderman. Hvor historien starter 8 år efter hændelsen der gjorde ham til Spiderman - Og mens han hr tilvænnet sig det svære liv og fundet en balance, begynder facaden at krakelere omkring "freden" i new york.
  • Farverig historie
  • Spiderman er tilbage på en god måde
  • Nemt at tilvænne sig controller og styring.