Borderlands : Pre-Sequel – Review

2 – Pre-Sequel.

Borderlands – The Pre-Sequel , er hvad titlen hedder på den 3 udgave af Borderlands , som ej skal forveksles med Borderlands 3, fordi det er ikke Borderlands 3 det her ,det er blot en forsættelse af Borderlands 2 uden at være en 3ér – Forvirret ?

Historien forsætter efter et stykke tid hvor 2’eren slap, Athena er taget til fange af på den flyvende by “Sanctuary”, hvor 3 vault hunters afhører hende. Og hendes historie starter lige efter General Knoxx død hvor hun fortæller om at hun har fået tilbud om at skulle finde en vault af Hyperion programmøren ved navn Jack.

Hun teamer hermed op sammen med 3 tidligere ikke spilbar karaktere fra tidligere borderland, som , Nisha og Wilhelm. Personer eller skabninger om man vil som på en eller anden måde har været med til at gøre livet surt for dig på og Sanctuary, og for at komme hen til denne Vault skal de rejse til månen.

borderlands-the-pre-sequel-characters

Gameplay.

Borderlands : The Pre-Sequel er meget li Borderlands 2, ud over der er tilføjet lidt efter features i og nye typer våben, og tilmed er en tur forbi månen, så er alt lidt mere anderledes, pga mangel på tyngdekraft. Det kan godt gå hen og blive lidt kaotiske tilstande for spilleren når man så møder en flok zombificeret badass typer som så lige svæver lidt rundt i luften samtidigt med man angriber dem. Og det gør spillet en lidt smule svære at håndtere i første omgang, men er Borderlands ikke bare generelt kaotisk uanset hvor henne det foregår ?

bl2hhrwg_ss_02

Som noget nyt kan man få lov til at styre den mest ikoniske figur og måske også den mest populære maskot i et spil nemlig ClapTrap, og den robot har man altid elsket og hadet, fordi han altid har været så smart og hører på i de foregående titler, og derfor er det jo en stor fornøjelse og kunne få lov til at bruge ClapTrap i selve spillet, fordi man går da ud fra en robot med 1 stort bildæk som altid har været kendt for at være klogere end alle andre, også har styr på sine egenskaber som soldat.

bl2cspb_ss_06

Dette er simpelthen bare ikke tilfældet , slet ikke når det kommer til hans action skills, de er simpelthen så random når man aktivere dem , så man aner ikke om man vinder i lotto eller ej når man aktivere dem, fordi hans evner går fra at være bad-ass killer robot med atom lignende våben til at rende rundt og skyde med dartpile eller slå med et boldtræ. – Så at vælge ham er lige så kaotisk som resten af omgivelserne , men samtidigt viser det også udviklerne bag spillet aldrig har set deres lille maskot som værende den perfekte robot, men blot et element af dårlig sammensætning af bundkort fra computere, og fejlfyldt software på et hjul, og måske et hint om at robotter er ikke pålidelige selvom de er menneskeskabt og programmeret til et formål.

Alt dette viser også bare at gameplayet i spillet ikke skal tages seriøst men derimod ment som et spil der skal hygges om og nydes og frem for alt bare få en god omgang useriøst shooter, og det holder lige så meget som i deres foregående titler.

bl_prsql10581028_ss_05

Spillets grafik, er helt det samme og har det særpræget “tegnet” grafik som spillet er så dejligt kendt for , og blev udgivet som i Borderlands i en periode hvor alle andre spille udviklere gik efter realismen i effekter og ansigtsudtryk osv , så er netop Borderlands et af de titler som skiller sig ud, og jeg er spændt på om de forsætter med denne fremgangsmåde på next-gen når Borderlands 3 engang kommer.

Som altid i Borderlands er spillet muligt at spille co-op sammen med flere venner online, og man kan joine andres spil uden problemer lige meget hvor i historien du er i dit eget spil, alt tæller med, og det betyder også der vil altid være mulighed for at kunne få klaret missioner man måske har problemer med , ved at holde sit spil åben og invitere venner ind i dit spil og klare dem sammen.

Dette kan også lade sig gøre selv om disse allerede har klaret det, eller måske ikke er nået helt så langt ind i deres kampagne som dig selv og omvendt, jo flere jo bedre ( max 4 spillere ) jo flere point får man og XP til at købe loot og opgraderinger for, og din ven har garanteret et våben til din klasse som personen ikke kan bruge da denne måske kører en anden klasse og på den måde kan man hjælpe hinanden. Husk kombinationerne af våben er 1 til 1 milliard og derfor vil ingen våben være ens overhovedet.

bl2hhrwg_ss_04

Samlet konklusion af spillet er selvom man ikke har prøvet Borderlands spillene før er dette et absolut must, specielt i en tid hvor spil primært bliver fokuseret på current-gen, så er dette en af de titler for PS3 spillere som absolut vil være værd at købe , specielt hvis man overvejer at købe en PS4 inden for 1 års tid, hvor vi nok skal regne med Borderlands 3 vil udkomme til PS4 kun. Er man derimod vant til at spille FPS med exceptionelt graffik og aldrig har givet sig selv den mulighed for at prøve Borderlands 1 eller 2 så er det måske på tide nu, spillet i sig selv er ganske holdbart pga dens co-op / multiplayer del og pga den sorte humor der ligges for dagen i spillet.

[minigallery id=”21758″ title=”Borderlands – Pre-Sequel” prettyphoto=”true”]

8