Destiny: The Taken King Anmeldelse

Destiny: The Taken King Anmeldelse

Destiny: The Taken King
Anmeldelse
Genre:PEGI Rate:Udviklet af:, Udgiver:Multiplayer:Udgivelses Dato:

Destiny har haft et succesfyldt første år at blære sig med der har stået på hele 2 DLC pakker. Nu efterfulgt af den største til dato i form af The Taken King der funger mere som en egentlig udvidelses pakke end endnu en DLC.

Grafik, styring og lyd er der ikke ændret på så for detaljer omkring disse henviser vi til vores originale Destiny anmeldelse fra sidste år.

Hvor både House Of Wolves og The Dark Below bød på en mindre quest linje og strikes byder The Taken King på hele 4 strikes, et nyt raid, et hav af nye våben og nyt udstyr samt en historie der går mere i detaljer end vi endnu har oplevet spillet gøre.

Rigtig mange af spillets funktioner laves om til det bedre og samtidig har spillet en lang quest linje der i sig selv fortæller mere historie end Destiny samt de 2 DLC’er gør til sammen.
Dette lyder måske voldsomt men faktum er at Destiny’s historie aldrig nogensinde blev fortalt særlig godt.
I spillet’s første år føltes det hele meget hurtigt overstået og overfladisk og hvis man ville have flere detaljer om spillets historie var man nødt til at hoppe ind på bungie.net og læse de grimoire kort man låste op for efterhånden som man låste op for dem i spillet.
Det var ikke videre holdbart og jeg vil da ærligt erkende at jeg ikke har været inde og kigge på disse siden den første uge efter spillets udgivelse var gået.

 

The Taken King gør bestemt noget ved dette og blot i de første 45 minutter får du fortalt nogenlunde den samme mængde historie som du fik fortalt i løbet af hele grundspillet.

Grimoire kortene eksistere stadig hvis man vil grave sig dybere ned i historien, men det føltes ikke længere som en nødvendighed hvis man vil vide hvad der foregår
The Taken King dukker op med sit rumskib og lægger sig i kredsløb omkring Venus hvorfra han gør klar til at overtage vores solsystem.
Han er ikke videre tilfreds over nyheden om at man dræbte hans søn i spillets første raid og er derfor kommet til mælkevejen for at gøre det af med ikke kun dig.
Men også alt og alle andre i processen.

I The Taken King er tæt på alting blevet vendt på hovedet til det bedre og det er meget velkomment.
Der er ikke noget light på det udstyr du finder og det er derfor ikke dine bukser eller handsker der bestemmer hvad level du er i spillet.
Dette klares nemlig udelukkende gennem godt gammeldags XP indsamling.
Light er i stedet blevet til en ekstra statistik der viser hvor godt dit udstyr er og bruges til at måle om du er godt nok udstyret til at klare de forskellige hårdere opgaver spillet smider i hovedet på dig.

Spillet er fyldt godt op med nye evner i form af nye sub-klasser til hver klasse som låses op via en dedikeret quest linje for hver klasse.
Warlocks får mulighed for at lege tordengud med den nye Stormcaller klasse.
Her går det meget ud på tætte kampe og at gøre skade over større områder på en gang.
Hunters får Nightstalker klassen som åbner op for brug af fælder og en bue og pil som det nye super-våben – Denne binder fjender og begrænser deres muligheder.
Titaner bliver endnu mere all-round med Sunbreaker, som lægger sig godt imellem den defensive og den offensive side.
Her har man mulighed for at øge den skade dit fireteam gør på fjenderne, samt at kaste med flammende hamre der springer i luften.

Bare i disse nye subklasser er der rigeligt med spilletid der kommer til at gå med at låse op for alting for derefter at mestre de nye evner.

Derudover er der kommet fokus på længere quest linjer hvor du låser op for nye våben, udstyr, får historien til at bevæge sig fremad og alt hvad hjertet ellers begære
4 nye strikes og et splinter nyt raid er oven i alt dette giver i typisk Destiny stil masser at kaste sig ud i og giver spillet et hav af ekstra timers spilletid.
De 4 nye strikes i destiny har en masse sjove små finurlige ændringer til hvordan spillet spilles.
Der er for eksempel Strike-specifikt look der kun kan bruges på bestemte strikes.
Bosser der kræver mere af dig end blot at fylde bly i dem indtil de stopper med at skyde tilbage, men i stedet kræver at blive omringet og skydes efter når muligheden byder sig mens landskabet omkring dig ændres.
De gamle strikes er ligeledes blevet ændret en smule men det er bestemt de nye der løber med den højeste underholdningsværdi.

Af nye områder kan der nævnes ”The Dreadnaught” som er Oryx’ fæstning der flyver stille og roligt omkring saturn.
The Dreadnaught er fyldt med loot, bosser, quest’s og spiller aktiverede events. Det er helt bestemt her man befinder sig når man ikke er på et strike eller raid.

Destiny The Taken King er simpelthen fyldt med indhold og var man bidt af destiny førhen er der mere end rigeligt at vende tilbage til.
Hvor man førhen fik en følelse af at man egentligt var færdig med Destiny efter alle strikes og måske endda Raid’et var overstået sidder man her med en følelse af at der hele tiden er mere at tage sig til.

Til spillets PVP del er der kommet hele otte nye baner samt to nye gamemodes at give sig i kast med hvis man er til den side af spillet.
Mayhem er i bund og grund en velkendt gamemode med den lille ændring at granater og andre eksplosiver lades betydeligt hurtigere end normalt – Dette resultere i et rent festfyrværkeri fra hver runde starter til den slutter.
Rift minder meget som Capture The Flag. Her er to hold af hvert seks mand der kæmper om at få en lysende kugle til modstander holdets ende af banen.
Tabes bolden spawner den et nyt sted hvorefter kaosset starter forfra.

Destiny: The Taken King er kort fortalt fyldt til randen med ny underholdning og en masse ting at kaste sig over fra start til slut.
At selv de gamle Strikes har set en opdatering er samtidig et bevis på hvor meget arbejde der er gået i at ændre The Taken King til det bedre.

Der er stadig ikke en enormt velfortalt historie at finde ala f. eks The Last Of Us, men det er bestemt forbedret i forhold til det originale spil
Lydende fra våben kan stadig virke halvflade.
Men det enorme hav af nye Quest linjer, masser af strikes med nytænkning, et nyt raid og næsten uendelige ting at tage sig til i The Dreadnaught giver et utal af timers underholdning at kaste sig over.
Og det er netop der vi har essensen i Destiny.

Destiny_20150922190443

Destiny_20150922190443

 

 

God

  • Der bliver fortalt en sammenhængene historie
  • Uendelige timers underholdning
  • Grafisk stadig enormt flot
  • Måden Light er blevet revurderet

Dårlig

  • Hvis man er i tvivl om underholdningsværdien kan det virke som en dyr expansion
  • For nogle er der måske for meget der er ændret
7.4

Godt

Lyd - 7
Gameplay - 8
Historien - 6
Styring - 8
Multiplayer - 8

Mistet adgangskode

I følge EU lovgivning skal vi pr 1. September 2015 oplyse dig hvad cookies bruges til og kræves for at bruge sitet. flere informationer

For at få den bedste "Browsing oplevelse" og i henhold til EU Cookie loven skal alle website pr 1 september 2015 oplyse om brugen af cookies som det kræver for at have en konto.

Close